Nou, naïef is ( ik vind het soms jammer, dat ik dat nu juist nìet ben...) niet iets wat mij typeert. Maar geeft niet, je kent me natuurlijk ook helemaal nietDDD schreef: ↑Gisteren, 13:48
Mensen met een vriendelijk karakter kunnen ook naïef zijn. Het gaat niet samen dat je je niet in het onderwerp verdiept omdat je dat te naar vindt maar wel vindt dat mensen die zich er wel in verdiepen te scherp en te polariserend zijn.
Polarisatie is een zorg in onze tijd. Maar het niet scherp doorzien van de feiten ook. Ik ken mensen die geen problemen zouden hebben met deportatie van Marokkanen, inderdaad. Ik heb nooit iemand horen pleiten voor gaskamers maar dat was in Duitsland ook maar een minderheid. De gewone man accepteerde dat de hoge heren dat als de beste oplossing hadden bedacht. Ze vonden zich daar zelf niet verantwoordelijk voor.
Ik verdiep me juist wel in deze kwestie en ben het met de zorg w.b. de persoon Trump eens. Niet de woorden die eraan gegeven worden en al helemaal niet de karikaturen die we vervolgens als een soort sjabloon over de Nederlandse samenleving leggen.
En elke 'verdachte' handeling van Trump hier ventileren met een soort juichkreet; kijk nou toch weer eens, vind ik opruiend.
En ja, ik heb enorm moeite met de vergelijking Joden in 40-45 en Marokkanen nu.
Ik hoop oprecht dat degenen die deze groepering verdedigen (wat natuurlijk mag) ook deze houding hebben naar b.v. onze Joodse Nederlanders nu.