Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

Chrisje72

Re: Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

Bericht door Chrisje72 »

Gerardus2 schreef:Nu ook al een GG bijbel? https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... gebruik-sv
Volgens mij gaat het om een update van de BMU met bijbeltekst gelijk aan de SV 2028 en gehoor gevend aan de problemen vorige keer ( dat met de BMU de kanttekeningen niet meer gelezen worden)
refo

Bericht door refo »

Chrisje72 schreef: Vandaag, 12:37
Gerardus2 schreef:Nu ook al een GG bijbel? https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... gebruik-sv
Volgens mij gaat het om een update van de BMU met bijbeltekst gelijk aan de SV 2028 en gehoor gevend aan de problemen vorige keer ( dat met de BMU de kanttekeningen niet meer gelezen worden)
Het wordt een BMU met toelichting. Een BMUMT.
Merkwaardig genoeg moet de GBS toestemming geven om de bijbeltekst te mogen gebruiken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Met boeken is het ook vaak zo'n dingetje, lees je de Christenreis dan is het boek bijna niet verkrijgen zonder allerlei toelichtingen wat waarmee is bedoeld door Bunyan en allerlei duiding. Als Bunyan het boeiend had gevonden om het vermelden had't ie dat toch wel zelf gedaan? Idem b.v. voor Fisher's "Het merg van het Evangelie". Mijn exemplaar is meer dan 2x zo dik als nodig door de toelichtingen (en dan zijn die nog in een schrift waarbij een 20 jarige nog een leesbril voor benodigd).

Het komt allemaal over alsof Bunyan en Fisher's van die kleuters waren die maar wat brabbelden en er iemand nodig is die moet vertalen wat ze wilden zeggen. Wat is dat toch?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bedoel je de aantekeningen van Boston?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie