Dat denk ik wel. Die helmen hebben nogal een groot afdak voorop, dus dan heb je eerder kans op een kras op je neus dan op je wangen. Of je moet echt op je kin vallen.huisman schreef: ↑Gisteren, 15:26Ik fiets op eigen kracht vanwege het klimaat.DDD schreef: ↑Gisteren, 10:57 Ja, ik draag een fietshelm als ik harder dan 25 fiets. Maar nu ik er aan gewend ben, zit ik er soms over te denken om er ook een mee te nemen op de vouwfiets. De gevolgen van schade aan je hoofd zijn enorm en ik werk voornamelijk met mijn hoofd en veel anders kan ik ook niet op dit moment.Dus geen helm want ik tik hoogstens 15 km/u aan. Door de opkomst van e-bikes zie je (tot bezorgdheid van kinderen en huisartsen) dat er tot veel hogere leeftijd gefietst wordt. Enerzijds prima maar boven een bepaalde leeftijd ( 75+ ?) zou een snelheidsbegrenzer nog belangrijker zijn dan een helm.
Wij hebben jaren geleden een ernstig fietsongeluk (e-bike) in onze kennissenkring meegemaakt. Helaas met blijvend ernstig letsel. Er waren 2 fietsers bij betrokken (70+) Een helm had voor de één heel veel letsel kunnen voorkomen. De ander viel op zijn aangezicht met talloze breuken als gevolg. Denk dat daar een helm weinig had geholpen.
Maar eens wat betreft de snelheidsbegrenzer. Dat zou heel goed zijn. Ik zie soms mensen dwarrelen over het fietspad dat ik mijn hart vasthou.