Dat is heel mooi inderdaad.newton schreef: ↑24 jun 2024, 12:07De ds. hier beperkt de lengte van zijn preek zodat een avondmaalsdienst niet eens heel veel langer duurt dan een normale zondagmorgen dienst. Tot de laatste keer toen er onverwacht nog een 4e tafel werd geopend, maar daar daar kan ik alleen maar erg dankbaar van worden.Bourdon16 schreef: ↑24 jun 2024, 12:00 Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een lange zit vind. Zeker met de kinderen. Maar kerkshoppen is nooit in mij opgekomen, dan zou ik eerder zonder kinderen gaan. Bij ons is het wel minder druk als het avondmaal is.
In het verleden was het wel zo dat sommige leden elders kerkten met het avondmaal omdat ze het niet konden aanzien dat er zoveel mensen aangingen die er volgens hen niet thuishoorden. En dat werd dan ook nog gewoon zo gezegd.
De preek is bij ons ook echt kort hoor. Maar inclusief het lezen van het 2e gedeelte van het formulier en het klaarmaken van de tafel is het toch al snel 10.30 voordat de nodiging van de 1e tafel uitgaat. We hebben meestal 4 tafels en zijn dan tegen 11.30 uit.
Normaal gesproken is dat 11.00.