Wat waren de punten?
Hoe was je zondag [2]?
-
- Verbannen
Re: Hoe was je zondag [2]?
Wat grappig. Ik was iets verder van Groningen, vanwege een bruiloft, en ben om zeven uur in Dorkwerd gegaan. De middagdienst zat vol, daar was ik wel positief verrast over. De morgendienst in het 'eigen' dorp was niet boven verwachting, maar het is altijd fijn dat de gemeente trouw samenkomt.
Gisteren in de plaatselijke VEG geweest. Vrienden deden belijdenis en de moeder van het gezin en de kinderen werden gedoopt. Erg fijn dat ze deze stap met Hem mogen nemen. Het had zomaar een andere kant uit kunnen gaan.
Heb jij alle GG-catechismusverklaringen staan?

- Johann Gottfried Walther
Is dat vaker de gewoonte dat het Heilig Avondmaal wordt bediend door iemand die geen predikant is?DDD schreef: ↑24 jun 2024, 10:15 Wat grappig. Ik was iets verder van Groningen, vanwege een bruiloft, en ben om zeven uur in Dorkwerd gegaan. De middagdienst zat vol, daar was ik wel positief verrast over. De morgendienst in het 'eigen' dorp was niet boven verwachting, maar het is altijd fijn dat de gemeente trouw samenkomt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wij zitten in Overschild.DDD schreef: ↑24 jun 2024, 10:15 Wat grappig. Ik was iets verder van Groningen, vanwege een bruiloft, en ben om zeven uur in Dorkwerd gegaan. De middagdienst zat vol, daar was ik wel positief verrast over. De morgendienst in het 'eigen' dorp was niet boven verwachting, maar het is altijd fijn dat de gemeente trouw samenkomt.
-
Bij ons was het gistermorgen een doopdienst, in de dooptoespraak zette de dominee nog eens een stevige streep onder het belang van de kinderdoop.
De preek ging over Daniël 1:1-8 met wat tussenstukjes als tekst.
Punt 1: Een gezegende opvoeding in Israël.
Punt 2: Een gratis opvoeding in de wereld.
Hieruit waren veel lijnen te trekken naar de doopdienst en naar vandaag.
In de avonddienst ging het over H.C. Zondag 5, v en a 13. Hierin staat het woord schuld centraal, dat stempelde ook de preek. Wat uitliep op het heenwijzen naar Hem die de schuld heeft verzoend.
Het was een goede zondag.
De preek ging over Daniël 1:1-8 met wat tussenstukjes als tekst.
Punt 1: Een gezegende opvoeding in Israël.
Punt 2: Een gratis opvoeding in de wereld.
Hieruit waren veel lijnen te trekken naar de doopdienst en naar vandaag.
In de avonddienst ging het over H.C. Zondag 5, v en a 13. Hierin staat het woord schuld centraal, dat stempelde ook de preek. Wat uitliep op het heenwijzen naar Hem die de schuld heeft verzoend.
Het was een goede zondag.
-
- Verbannen
Nee, maar deze misschien wel. Thema en punten zijn al genoeg. Ik kan me voorstellen dat @refo het wil aanschaffen.
Eerste, tweede en derde. Twee tussenzangen. In de middag ook.
Ik schaf geen prekenboeken aan. Nooit gedaan ook.GerefGemeente-lid schreef: ↑24 jun 2024, 10:49Nee, maar deze misschien wel. Thema en punten zijn al genoeg. Ik kan me voorstellen dat @refo het wil aanschaffen.
We hadden gisterenochtend een 'invasie' van gasten omdat in een naburige GG een avondmaalsdienst plaatsvond. Een nieuw fenomeen, zo lijkt.
-
Dan zou je er toch zeker moeten zijn.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Het was een bruiloft, zei hij toch? Of mis ik iets?Johann Gottfried Walther schreef: ↑24 jun 2024, 10:44Is dat vaker de gewoonte dat het Heilig Avondmaal wordt bediend door iemand die geen predikant is?DDD schreef: ↑24 jun 2024, 10:15 Wat grappig. Ik was iets verder van Groningen, vanwege een bruiloft, en ben om zeven uur in Dorkwerd gegaan. De middagdienst zat vol, daar was ik wel positief verrast over. De morgendienst in het 'eigen' dorp was niet boven verwachting, maar het is altijd fijn dat de gemeente trouw samenkomt.
- J.C. Philpot
JGW heeft kerktijden geraadpleegd, waar staat dat dat de heer Blees voorgaat, en dat het Heilig Avondmaal is.Tiberius schreef: ↑24 jun 2024, 11:21Het was een bruiloft, zei hij toch? Of mis ik iets?Johann Gottfried Walther schreef: ↑24 jun 2024, 10:44Is dat vaker de gewoonte dat het Heilig Avondmaal wordt bediend door iemand die geen predikant is?DDD schreef: ↑24 jun 2024, 10:15 Wat grappig. Ik was iets verder van Groningen, vanwege een bruiloft, en ben om zeven uur in Dorkwerd gegaan. De middagdienst zat vol, daar was ik wel positief verrast over. De morgendienst in het 'eigen' dorp was niet boven verwachting, maar het is altijd fijn dat de gemeente trouw samenkomt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield