Reformatorische inrichting

Hendrikus

Re: reformatorische inrichting.

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:Maar dan heb je waarschijnlijk eerder een christelijk interieur dan een reformatorische ;)
;)
~~Soli Deo Gloria~~
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Ik heb een paar oer-reformatorische schemerlampen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
helma

Re: RE: Re: reformatorische inrichting.

Bericht door helma »

modesto schreef:Ik heb een paar oer-reformatorische schemerlampen.
Als ze maar helder licht geven Afbeelding
Lassie

Bericht door Lassie »

samanthi schreef:Ikzelf heb een echte kringloop inboedel, veel kleuren en vrolijkheid, veel planten, meubels overal en nergens vandaan, ik denk dat eenvoud nummer een moet zijn.
:super

Het fijne van hier de kringloop is dat ze zelfs meubels etc. komen brengen (oke tegen een kleine vergoeding).

Pas nog een witte eetkamertafel gratis opgehaald bij iemand om de hoek.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hahaha... reformatorische inrichting..... voor wie? dacht ik, maar het gaat om interieur.... :?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dodo

Bericht door Dodo »

MarthaMartha schreef:hahaha... reformatorische inrichting..... voor wie? dacht ik, maar het gaat om interieur.... :?
Dabbedoeldikdus.
Dodo schreef:Ik heb bij "reformatorische inrichting" aldoor iets heel anders in gedachten dan meubels en boeken... ;)
helma

Bericht door helma »

Ik heb nog eens om me heen gekeken, en ik vind het best gezellig in mijn woonkamer. Geen idee of het Reformatorisch is te noemen :-D
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

helma schreef:Ik heb nog eens om me heen gekeken, en ik vind het best gezellig in mijn woonkamer. Geen idee of het Reformatorisch is te noemen :-D
U heeft een grote boekenkast, dat maakt al veel goed. :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
helma

Bericht door helma »

Johann Gottfried Walther schreef:
helma schreef:Ik heb nog eens om me heen gekeken, en ik vind het best gezellig in mijn woonkamer. Geen idee of het Reformatorisch is te noemen :-D
Dat denk je maar...
helma

Bericht door helma »

Van Kersten tot Swiebertje, maar lang niet al mijn boeken staan in de woonkamer ;-)
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

helma schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Dat denk je maar...
Voor een Reformatorische inrichting maakt dat wel al veel goed.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Dan zit ik helemaal safe :livre
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Zita schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ript.dhtml
Ik krijg van zulke interieurs de neiging om met een ketchupfles de boel wat op te vrolijken.
Dodo schreef:Wat een saaie interieurs, en alle drie hetzelfde. Wit, grijs en een beetje hout. :baille
Van dit soort interieur ren ik spontaan naar buiten.
Weliswaar persoonlijk maar het komt gewoon schreeuwend op me af, echt kitscherig.

Goed, blijkbaar heb ik mij vergist in mijn veronderstelling dat er een algemene consensus was alhier in wat men zou verstaan onder een ''reformatorische inrichting'''.
Ik dacht altijd dat in deze gezindte die gevrijwaard was van wereldse trends en modegrillen en waar de algehele band met familieleden nog erg groot is nog de traditie bestond dat met antieke stukken van generatie op generatie door gaf.
De zogeheten erfcultuur, dit in tegenstelling tot de seculiere wereld waar men de catalogus doorneemt zodra men op zichzelf gaat wonen.
Vandaar dus ook mijn vraag alhier maar het blijkt dus dat ook hier die verschillen er in grote mate zijn. :huhu
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

In veel gevallen zijn de ouders nog in leven als de kinderen zelfstandig gaan wonen. Dan kun je wat lastig inrichten met erfstukken, lijkt mij.
Wat vind je kitscherig aan de trouw-interieurs? Ik vind ze juist zo vreselijk saai, duf en onpersoonlijk. Vrij van iedere kitsch.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Zita schreef:Wat vind je kitscherig aan de trouw-interieurs? Ik vind ze juist zo vreselijk saai, duf en onpersoonlijk. Vrij van iedere kitsch.
De kleuren in combinatie met de nep-nostalgie.
Het ontwerp en de vormgeving van het meubilair neigen de antieke kant op maar zijn overgoten met koude moderne kleuren.
Dat geeft een onpersoonlijke uitstraling maar ik zie dit vaker en dit word alom als modern en toonaangevend beschouwd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie