Zou iemand mij hierbij kunnen adviseren in bv meubelkeus, wanddecoratie en het vloerwerk?

Huh?Van Ewijk schreef:Ik ben aan het verbouwen en nieuwe meubels aan het plaatsen en ik zoek advies met betrekking tot het tot stand brengen van een inrichting met een typische reformatorische sfeer en uitstraling.
Zou iemand mij hierbij kunnen adviseren in bv meubelkeus, wanddecoratie en het vloerwerk?
Kun je toch wel afleiden uit wat je ziet als je bij Reformatorische mensen op bezoek komt.Van Ewijk schreef:Ik ben aan het verbouwen en nieuwe meubels aan het plaatsen en ik zoek advies met betrekking tot het tot stand brengen van een inrichting met een typische reformatorische sfeer en uitstraling.
Wellicht is dhr. van Ewijk niet zo bekend in deze kringen? Laten we dit ook in ogenschouw nemen.Johann Gottfried Walther schreef:Kun je toch wel afleiden uit wat je ziet als je bij Reformatorische mensen op bezoek komt.Van Ewijk schreef:Ik ben aan het verbouwen en nieuwe meubels aan het plaatsen en ik zoek advies met betrekking tot het tot stand brengen van een inrichting met een typische reformatorische sfeer en uitstraling.
Helaas juist in onze kringen...-DIA- schreef:Wellicht is dhr. van Ewijk niet zo bekend in deze kringen? Laten we dit ook in ogenschouw nemen.Johann Gottfried Walther schreef:Kun je toch wel afleiden uit wat je ziet als je bij Reformatorische mensen op bezoek komt.Van Ewijk schreef:Ik ben aan het verbouwen en nieuwe meubels aan het plaatsen en ik zoek advies met betrekking tot het tot stand brengen van een inrichting met een typische reformatorische sfeer en uitstraling.
Bovendien zijn er ook in onze kringen menen met een overdadige pronkzucht.
Is dit een serieuze vraagVan Ewijk schreef:Ik ben aan het verbouwen en nieuwe meubels aan het plaatsen en ik zoek advies met betrekking tot het tot stand brengen van een inrichting met een typische reformatorische sfeer en uitstraling.
Kijk , dit is exact de goede bewoording van wat ik bedoel.DDD schreef:Hier is anders in Trouw een heel artikel aan gewijd. Er is kennelijk wel een typerend reformatorische woninginrichting. Maar dat heeft mijns inziens met bijbelse principes niet zoveel te maken, maar meer met de mode in bepaalde reformatorische subculturen.
Mijns inziens is in ieder geval typisch reformatorisch om geen tv centraal te hebben, maar veel zitruimte voor gezinsleden/gasten. Verder vind ik het nog helemaal niet zo'n gekke vraag om eens over na te denken. Het is voor mij nog maar de vraag of de inrichting van het huis zo'n onbelangrijke aangelegenheid is vanuit christelijk oogpunt.
Nou nee, ik bedoel met ''nieuw'' eigenlijk andere, ik neig feitelijk meer naar nostalgisch en antiek.refo schreef:Hij is nieuwe meubels aan het plaatsen. De adviezen zijn dus al te laat. Maar als je reformatorisch wilt inrichten, koop dan niet bij de zaken die in het RD adverteren. Gewoon Carpetright voor op de vloer, Kwantumhal voor de ramen, Jysk voor de bedden, LeenBakker voor de meubels. Eventueel IKEA voor alles, dat is lekker makkelijk.