Mooi om te lezen. Mijn man kreeg hier pas oog voor toen hij een keer onverwachts een dag moest invallen voor mij.eilander schreef: Ik geloof niet dat het grote respect dat ik voor mijn vrouw heb, nog groter zou worden als ik ook op een doordeweekse dag taken van haar overneem. Verder doe ik 's avonds altijd de kleinsten naar bed.
De methode die je hebt om ervoor te zorgen dat ze 's zondags geen ruzie maken onderling, verneem ik graag nog van je
Hij had vantevoren gedacht dat het wel een makkie zou zijn, maar nee.

(En ik begreep dat best, hij heeft nog een ouderwetse opvoeding gehad, waarbij de jongens alleen moesten afdrogen.)
Als je al een tijd moeder bent, gaan je al die dingen gemakkelijker af (tenminste, als het goed is) en, vrouwen kunnen 3 dingen tegelijk, mannen meestal niet.

Tip voor de zondag: ga als ouder met hen spelen, spelletje doen. Als je het aan de kinderen overlaat, wordt het geheid ruzie.
Mijn man deed het bouw- en constructiegedeelte, ik deed dan een bordspelletje, (doen we trouwens nog heel vaak op zondagavond) of speelde mee met de poppen, lego vond ik zelf ook wel leuk.
En als het midden in de zomer bloedheet was, mochten ze van ons wel buiten spelen, of in een zwembadje in de tuin.
Bij veel ouders is de zandbak taboe op zondag, maar ik spoel liever een paar zoete kindjes schoon, die zich vermaakt hebben, dan een hele middag irritante ruzies te moeten oplossen.
Maar bestaat er zoiets als "refo-feminisme"

Als ik me om heen kijk, wordt er meer gewerkt door moeders dan ooit.
Ik heb nichtjes die bijv. in de avond- en nachtverpleging werken, dus vader komt om 5 uur thuis en moeder vertrekt naar haar werk.
Heb je het praktisch opgelost, maar is dit altijd de goede keuze?