Enquête over feminisme!

Mara

Re: Enquête over feminisme!

Bericht door Mara »

eilander schreef: Ik geloof niet dat het grote respect dat ik voor mijn vrouw heb, nog groter zou worden als ik ook op een doordeweekse dag taken van haar overneem. Verder doe ik 's avonds altijd de kleinsten naar bed.
De methode die je hebt om ervoor te zorgen dat ze 's zondags geen ruzie maken onderling, verneem ik graag nog van je ;)
Mooi om te lezen. Mijn man kreeg hier pas oog voor toen hij een keer onverwachts een dag moest invallen voor mij.
Hij had vantevoren gedacht dat het wel een makkie zou zijn, maar nee. :D
(En ik begreep dat best, hij heeft nog een ouderwetse opvoeding gehad, waarbij de jongens alleen moesten afdrogen.)
Als je al een tijd moeder bent, gaan je al die dingen gemakkelijker af (tenminste, als het goed is) en, vrouwen kunnen 3 dingen tegelijk, mannen meestal niet. :)

Tip voor de zondag: ga als ouder met hen spelen, spelletje doen. Als je het aan de kinderen overlaat, wordt het geheid ruzie.
Mijn man deed het bouw- en constructiegedeelte, ik deed dan een bordspelletje, (doen we trouwens nog heel vaak op zondagavond) of speelde mee met de poppen, lego vond ik zelf ook wel leuk.
En als het midden in de zomer bloedheet was, mochten ze van ons wel buiten spelen, of in een zwembadje in de tuin.
Bij veel ouders is de zandbak taboe op zondag, maar ik spoel liever een paar zoete kindjes schoon, die zich vermaakt hebben, dan een hele middag irritante ruzies te moeten oplossen.

Maar bestaat er zoiets als "refo-feminisme" :quoi
Als ik me om heen kijk, wordt er meer gewerkt door moeders dan ooit.
Ik heb nichtjes die bijv. in de avond- en nachtverpleging werken, dus vader komt om 5 uur thuis en moeder vertrekt naar haar werk.
Heb je het praktisch opgelost, maar is dit altijd de goede keuze?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

In elk geval stel ik vast dat het achterhaald is om te denken dat de man niets doet in het huishouden, als hij fulltime werkt. Als ik naar huis ga na een werkdag, zeg ik wel eens gekscherend "ik ga naar mn volgende baan".
Lassie

Bericht door Lassie »

Dat denk ik ook, volgens mij is dat iets meer van de vorige generatie.

Na de geboorte van onze zoon heeft mijn man ruim 1,5 - 2 jaar het huishouden en de verzorging op zich genomen, dit allemaal naast/tussen zijn werk (in). Ik had het graag anders gezien maar soms heb je het niet in de hand.
Mijn man heeft de luxe dat hij veel thuis is of kan zijn. Hij heeft geen baas, wel zijn klanten.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Mara schreef:en, vrouwen kunnen 3 dingen tegelijk, mannen meestal niet. :)
...3? 'k moet er dagelijks minstens 7 doen, en dan ben ik nog niet eens een vrouw :jongle
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Mara

Bericht door Mara »

PvS schreef:
...3? 'k moet er dagelijks minstens 7 doen, en dan ben ik nog niet eens een vrouw :jongle
Na elkaar bedoel je? ;)
Ik kan telefoneren, in de pan roeren en terwijl een kind aanwijzen waar zijn spullen liggen.
Volgens mij zou een man dit na elkaar doen. (voorzover hij die spullen zou weten te vinden) :D
Lassie

Bericht door Lassie »

:haha :haha En dat terwijl je het hem al 100000 keer verteld heb (zelfs heb laten zien). :tilt
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Mara schreef:
PvS schreef:
Na elkaar bedoel je? ;)
Ik kan telefoneren, in de pan roeren en terwijl een kind aanwijzen waar zijn spullen liggen.
Volgens mij zou een man dit na elkaar doen. (voorzover hij die spullen zou weten te vinden) :D
Lassie schreef::haha :haha En dat terwijl je het hem al 100000 keer verteld heb (zelfs heb laten zien). :tilt
:wiz
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Na elkaar bedoel je? ;)
Nah, ik wil het als man wel tegen een vrouw opnemen wat dat betreft haha ;)
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef::haha :haha En dat terwijl je het hem al 100000 keer verteld heb (zelfs heb laten zien). :tilt
En iets op de trap zetten, dat mee moet naar boven.
Het staat er de volgende dag nog.
Hoe doen die mannen dat toch, ik wilde dat ik dat ook kon. ::lol
Dodo

Bericht door Dodo »

Een vrouwbrein is een bol spaghetti. Als je aan één draadje trekt, komen er een heleboel meer mee.
Een mannenbrein is een wafel met verschillende hokjes die niets met elkaar te maken hebben.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Mijn vrouw en ik werken allebei circa 30 uur. Huishouden en zorg voor kinderen verdelen we. Voor mijn vrouw is het iets vanzelfsprekender om de huishoudelijke taken te vervullen, maar ik ben er in de loop van de jaren steeds bedrevener in geraakt. Je kunt alles leren.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Panny schreef:
Ennuh...lees ook eens Spreuken 31 vanaf vers 10. Terwijl de man in de poort zit werkt de vrouw heel hard.
Ze koopt een akker, plant een wijngaard, maakt sieraden, kleding, ze handelt in allerlei producten...
Heb je toch die tekst niet goed begrepen.

In de poort werden namelijk de zaken ontwikkeld die nu op het stadshuis gedaan worden. 'In de poort zitten' betekende namelijk dat men een 'oudste' ofwel 'ouderling' was, en een regeringsfunctie had.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie