Ariene schreef:Ja, dat is nu net het probleem van de oude natuur, dús kun je die wereld links laten liggen voor zover dat mogelijk is. TV (tot verblinding, tot verdwazing, tot verdoemenis) kun je buiten de deur houden, internet gebruiken zoals het behoort, lectuur selecteren, wat er in je huis komt, en niemand vraagt van je om naar een winkelstraat te gaan en langs etalages te lopen.
Ik weet het, het klinkt alsof ik het goed weet, maar links laten liggen werkt goed hoor.
Ik kan de tv op mijn werk niet uitzetten (werk in verpleeghuis)
Dat is erg jammer als dat zo is, maar het is nog altijd wat anders dan er geobsedeerd er naar te gaan kijken, je kunt er ook geen aandacht aan besteden.
Ariene schreef:De tijdschriften liggen bij de kapper (moet ik toch écht soms heen)
Kun je laten liggen.
Ariene schreef:internet gebruiken zoals het hoort????
Ja. Eventueel is er nog een hulpmiddel in de vorm van klikzeef.
Ariene schreef:Niet langs etalages? Heb je een blinddoek voor me en een geleide hond??
Niet alle dingen in etalages zijn toch persé verkeerd? En als het wel zo is, is het dan moeilijk om gewoon voor je uit te kijken en er voorbij te lopen? Vind ik niets moeilijks aan hoor.
Ariene schreef:Hoezo wereldvreemd?
Niks wereldvreemd. Ik weet echt wel wat er te koop is. En dat is niet veel goeds vandaag de dag.
En wat ik hier schrijf is maar net hoe ik er mee om zou gaan. Ik wil niet de indruk wekken dat het ook voor jou zou moeten gelden.
We leven in een jachtige tijd. Ik doe het liever nog wat rustig aan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck