Buiten spelen, nu en vroeger

JALP

Bericht door JALP »

Duuk schreef:Onze kids mogen in de vakantie per persoon een half uur per dag achter de PC. Meekijken met een broer telt ook mee.

Vooral als het warm weer is zitten ze liever binnen.

Wat een verstandige ouders hier allemaal :wink: :D

Ik zie mijn buurkinderen... Ze hebben 2 weken vakantie nu, maar ze zitten al 2 weken binnen achter de tv. En chagerijnig dat ze zijn.....

Hopla, dan mijn eigen dochter..... hele dagen buiten! Geweldig! En ze verzinnen met z'n allen allerlei spelletjes. Hoorde vandeweek dat ze vakantiehuisje aan 't spelen waren.... Weet niet wat ik me er bij voor moet stellen, maar goed...
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Lassie schreef:uhm... nu? Mijn nichtje van 4 jaar die zou het liefst hele dag buiten willen spelen, je moet haar soms naar binnen halen om wat te eten, drinken en om haar naar de wc te laten gaan (want anders houd ze het op). Dat is echt een buitenmens!
Heerlijk dat je zulke kinderen toch nog wel hebt!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lassie

Bericht door Lassie »

JALP schreef:
Duuk schreef:Onze kids mogen in de vakantie per persoon een half uur per dag achter de PC. Meekijken met een broer telt ook mee.

Wat een verstandige ouders hier allemaal :wink: :D

Ik zie mijn buurkinderen... Ze hebben 2 weken vakantie nu, maar ze zitten al 2 weken binnen achter de tv. En chagerijnig dat ze zijn.....

Hopla, dan mijn eigen dochter..... hele dagen buiten! Geweldig! En ze verzinnen met z'n allen allerlei spelletjes. Hoorde vandeweek dat ze vakantiehuisje aan 't spelen waren.... Weet niet wat ik me er bij voor moet stellen, maar goed...
ze hebben een fantasie!! die kinderen, pikken van alles op en gaan het dan na spelen!! Zo heerlijk om te zien!
Rens

Bericht door Rens »

Duuk schreef:Onze kids mogen in de vakantie per persoon een half uur per dag achter de PC. Meekijken met een broer telt ook mee..
nou nou.......wel een hálf uur per dag zeg!! en dat meekijken met een broer...dat telt ook nog eens mee......hou je daar een boekhouding van bij, of heb je er een prikklok naast hangen?

ik weet dat het cynisch danwel sarcastisch overkomt (en zo is het eigenlijk ook wel bedoeld), maar je doet nét of het een zeer ruim bemeten tijd is, en dat ze hun handen dicht mogen knijpen dat het een half uur per dag is, en nog wel in de vakantie!!!

buren, van een zeer hoog "refo"gehalte, hebben ook een soort roulerend rooster voor de kids, maar een uur pppd is ze wel toegemeten.................maar kijk eens naar jezelf hoelang je privé achter je pc zit!

Nee, niet beginnen met "het zijn nog maar kinderen" , wees dan consequent en geef het goede voorbeeld door zélf ook maar een aan dat half uur pppd gerelateerde privétijd achter het satans-instrument te zitten...................

OK, ik heb makkelijk praten, hier wandelen geen kids rond in huis........en ik zie het hele gedoe van een half uur per dag ook niet zitten, maar diegenen die dat wél menen te moeten hanteren zouden dan tenminste consequent moeten zijn ook naar zichzelf toe qua privégebruik.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Bij ons mogen ze een uur achter elkaar op de PC.
Om de beurt.
Maar ze maken er niet zoveel gebruik van.
Weet je: er zijn binnen- en buitenkinderen.
Je kunt binnen ook iets anders doen toch?
Hoeft niet altijd op de PC.
Het is goed om een limiet te trekken. Medisch gezien is lang achter het scherm helemaal niet goed. :oops:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Rens schreef:
Duuk schreef:Onze kids mogen in de vakantie per persoon een half uur per dag achter de PC. Meekijken met een broer telt ook mee..
nou nou.......wel een hálf uur per dag zeg!! en dat meekijken met een broer...dat telt ook nog eens mee......hou je daar een boekhouding van bij, of heb je er een prikklok naast hangen?

ik weet dat het cynisch danwel sarcastisch overkomt (en zo is het eigenlijk ook wel bedoeld), maar je doet nét of het een zeer ruim bemeten tijd is, en dat ze hun handen dicht mogen knijpen dat het een half uur per dag is, en nog wel in de vakantie!!!

buren, van een zeer hoog "refo"gehalte, hebben ook een soort roulerend rooster voor de kids, maar een uur pppd is ze wel toegemeten.................maar kijk eens naar jezelf hoelang je privé achter je pc zit!

Nee, niet beginnen met "het zijn nog maar kinderen" , wees dan consequent en geef het goede voorbeeld door zélf ook maar een aan dat half uur pppd gerelateerde privétijd achter het satans-instrument te zitten...................

OK, ik heb makkelijk praten, hier wandelen geen kids rond in huis........en ik zie het hele gedoe van een half uur per dag ook niet zitten, maar diegenen die dat wél menen te moeten hanteren zouden dan tenminste consequent moeten zijn ook naar zichzelf toe qua privégebruik.
Het gaat niet om de minuten/uren. Het gaat erom dat ze moeten leren om niet alleen maar achter de PC te zitten! (zo is het ons geleerd)
Rens

Bericht door Rens »

Lassie schreef:
Het gaat niet om de minuten/uren. Het gaat erom dat ze moeten leren om niet alleen maar achter de PC te zitten! (zo is het ons geleerd)
Dat ze moeten leren op een normale wijze met een pc om te gaan, daar ben ik het mee eens.

maar niet met het aangegeven grenzentrekken zoals geschetst dat er zélf wordt meegerekend als er met een broer wordt meegekeken.

het stimuleren van het op andere wijze bezig zijn werpt volgens mij meer reslutaten af dan het zó scherp tijdsgrenzen stellen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
JALP

Bericht door JALP »

Rens schreef:
Lassie schreef:
Dat ze moeten leren op een normale wijze met een pc om te gaan, daar ben ik het mee eens.

maar niet met het aangegeven grenzentrekken zoals geschetst dat er zélf wordt meegerekend als er met een broer wordt meegekeken.

het stimuleren van het op andere wijze bezig zijn werpt volgens mij meer reslutaten af dan het zó scherp tijdsgrenzen stellen.
Ik begrijp op zich je cynische opmerking wel, Rens, ik zelf ben er ook niet voor om heel krap de tijd te begrenzen. Toch zie ik in de praktijk dat dit wel nodig is, anders zijn er kinderen die eindeloos doorgaan. Overigens, in mijn beroepspraktijk als leerkracht kom ik genoeg dingen hierover tegen.
Als kinderen van ongeveer 8 jaar 's morgens mogen vertellen wat ze hebben gedaan of iets leuks beleefd hebben, dan krijg je verhalen te horen gistermiddag gecomputerd, gecomputerd en ook nog gecomputerd. Of ik hoor zelf van zulke kinderen die op sites komen, waar ze 1. helemaal niet horen te komen en 2. veeeeeeel te jong voor zijn. Maar dat gebeurt dus omdat er geen toezicht is.

Snap je Rens, dat ik je gevoel aan de ene kant wel deel, maar aan de andere kant zie dat t nodig is.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bij ons staat de computer in de woonkamer, dus heb ik er toezicht op. Ik heb geen tijdslimiet, maar als ik vind dat het te lang duurt, dan moeten ze eraf en wat anders gaan doen. Ik kom altijd wel met een altenatief en help ze vaak even op gang. Bijv. kom op, we gaan nu knutselen, of naar buiten en doe en ga dan zelf even mee. En verder, Rens heeft wel een beetje gelijk als het gaat om voorbeeld geven. Hoe kan ik mijn kinderen niet laten computeren als ik zelf redelijk wat tijd achter het Refoforum spendeer :|
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Hutten bouwen op de hooizolder, of buiten. :D fantastisch

JolandaOudshoorn:
Hoe kan ik mijn kinderen niet laten computeren als ik zelf redelijk wat tijd achter het Refoforum spendeer
Inderdaad een dilemma. Misschien kun je beter 's avonds of als de kinderen buiten zijn even op het forum kijken! :)
The Groom's still waiting at the altar
vlinder

Bericht door vlinder »

Bonny schreef:Hutten bouwen op de hooizolder, of buiten. :D fantastisch

JolandaOudshoorn:
Hoe kan ik mijn kinderen niet laten computeren als ik zelf redelijk wat tijd achter het Refoforum spendeer
Inderdaad een dilemma. Misschien kun je beter 's avonds of als de kinderen buiten zijn even op het forum kijken! :)
Ehm kinderen hebben heel snel door hoor of ouders inconsequent zijn! Ik kon daar als kind altijd erg slecht tegen als mijn ouders dingen deden die wij niet mochten (buiten het verschil dat ouders natuurlijk wel dingen mogen en kinderen niet, vind ik dat als je van je kinderen iets lastigs vraagt je ze hierin voor moet leven)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

vlinder schreef:
Bonny schreef:Hutten bouwen op de hooizolder, of buiten. :D fantastisch

JolandaOudshoorn:
Ehm kinderen hebben heel snel door hoor of ouders inconsequent zijn! Ik kon daar als kind altijd erg slecht tegen als mijn ouders dingen deden die wij niet mochten (buiten het verschil dat ouders natuurlijk wel dingen mogen en kinderen niet, vind ik dat als je van je kinderen iets lastigs vraagt je ze hierin voor moet leven)
Ikhou daar idd niet van, stiekum dingen doen tov mijn kinderen. Dus zal ik zelf de consequenties moeten trekken...
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

JolandaOudshoorn

Beschouw jij dit forum als onderdeel van je geloofsleven? Dat zou je tijd op dit forum rechtvaardigen. Dan kun je je kinderen misschien laten kijken naar reformatorische kindersites (als die ere zijn, en dat weet ik niet).

Maar teveel achter de computer hangen is ook niet goed, misschein kun je je kinderen iets voorlezen uit de Bijbel, zo snijdt het mes aan twee kanten.
The Groom's still waiting at the altar
JolandaOudshoorn

Bonny schreef:JolandaOudshoorn

Beschouw jij dit forum als onderdeel van je geloofsleven? Dat zou je tijd op dit forum rechtvaardigen. Dan kun je je kinderen misschien laten kijken naar reformatorische kindersites (als die ere zijn, en dat weet ik niet).

Maar teveel achter de computer hangen is ook niet goed, misschein kun je je kinderen iets voorlezen uit de Bijbel, zo snijdt het mes aan twee kanten.
Het is een onderdeel van een gesprek met andere christenen, noem het gemeenschap der heiligen. Maar aangezien mijn kinderen nog niet kunnen lezen, zien ze geen verschil tussen dit, of werrk of ontspanning of whatever.
Het is niet echt een probleem bij ons, de computer of zo en de tijd die ze eraan spenderen. Het ging er alleen om dat als je heeeel strakke regels naar je kinderen toe hanteerd, dat ook naar jezelf moet doen, anders ben je niet geloofwaardig. Maar dat geldt niet alleen voor computeren, tv kijken of wat dan ook, maar voor alles. Leef je kinderen het goede leven voor, wees een voorbeeld, leef zelf uit het geloof. Want kinderen hebben zo snel door of het echt is of gemaakt.
Plaats reactie