Buiten spelen, nu en vroeger
Buiten spelen, nu en vroeger
Tegenwoordig zitten kinderen meer binnen dan vroeger als gevolg van computer, tv, dvd etc.
Buiten spelen is m.i. veel gezonder.
Wat deed jij vroeger zoal?
Buiten spelen is m.i. veel gezonder.
Wat deed jij vroeger zoal?
Voetballen, pinkelen (weet iemand nog wat dat was??), priktollen, landjepik, tikkertje, diefje met verlos...........tja, dat waren de jaren '50......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
Wij hebben de regel in huis, als je buiten kan spelen, mag je niet binnen spelen en zeker niet computeren. Dat bewaren we voor de regenachtige dagen. Ze spelen nog heel veel buiten hoor, de kinderen van tegenwoordig. En het is bijna nog steeds hetzelfde: lekker rondjes fietsen, stoepkrijten, knikkeren, touwtje springen en natuurlijk voetballen!! Met dit mooie weer is het hartstikke gezellig buiten :!:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja hoor! En gelukkig hebben we tegenwoordig een wasmachine! Naast voetballen is een opblaasbootje met zulk prachtig weer ook altijd een succes. Zelfs een magnetische schaakcomputer wordt buiten gebruikt. Tja, dat is dan weer de moderne versie...JolandaOudshoorn schreef: Ze spelen nog heel veel buiten hoor, de kinderen van tegenwoordig. En het is bijna nog steeds hetzelfde: lekker rondjes fietsen, stoepkrijten, knikkeren, touwtje springen en natuurlijk voetballen!! Met dit mooie weer is het hartstikke gezellig buiten :!:
Maar ze spelen in ieder geval buiten. Hier is het per kind verschillend. De oudste wil computeren en als dat niet mag (wat meestal het geval is) zit ie op het trapveldje. De tweede komt niet meer buiten dan nodig. nr. 3 heeft vlagen van buiten voetballen of binnen niksdoenLelie schreef:. Zelfs een magnetische schaakcomputer wordt buiten gebruikt. Tja, dat is dan weer de moderne versie...

Ik mocht niet zoveel naar buiten; meisjes horen binnen. :roll:
Maar wel in de tuin of op het pleintje achter af en toe.
Landje veroveren of paaltjes voetbal.
Onze jongste is nog niet groot genoeg om buiten te spelen.
De oudste zit heeeeeele dagen buiten.
Water en zand, fiets en skelter, schommel en picknicktafel.
Elke dag opnieuw erg veel plezier.
(En een stofzuigerzak vol zand wat binnen gezien moest laten worden
: )
Inderdaad; Breekijzertje; een leuk topic!
En nou zie ik dat je toch gebanned ben!
Ben nog niet helemaal 'bijgelezen', dus ben benieuwd waarom!
Maar wel in de tuin of op het pleintje achter af en toe.
Landje veroveren of paaltjes voetbal.
Onze jongste is nog niet groot genoeg om buiten te spelen.
De oudste zit heeeeeele dagen buiten.
Water en zand, fiets en skelter, schommel en picknicktafel.
Elke dag opnieuw erg veel plezier.
(En een stofzuigerzak vol zand wat binnen gezien moest laten worden

Inderdaad; Breekijzertje; een leuk topic!
En nou zie ik dat je toch gebanned ben!
Ben nog niet helemaal 'bijgelezen', dus ben benieuwd waarom!
Veel, heel veel skelteren (woonde op het platteland). Indiaantje spelen, ondergronds hol bouwen, schommelen, op de wip-wap en weet ik het allemaal. Kortom ravotten totdat je van onder tot boven zwart was. Verkleedpartijen waren ook altijd in.
En anders binnen met lego spelen. Hele dorpen bouwden we (mn broer en ik). Rails onder het bed door, brandweerkazerne, politiebureau, kabelbaantje van de ene muur naar de ander.
En anders binnen met lego spelen. Hele dorpen bouwden we (mn broer en ik). Rails onder het bed door, brandweerkazerne, politiebureau, kabelbaantje van de ene muur naar de ander.
Onze zoon kan er ook wat van!Kislev schreef: En anders binnen met lego spelen. Hele dorpen bouwden we (mn broer en ik). Rails onder het bed door, brandweerkazerne, politiebureau, kabelbaantje van de ene muur naar de ander.

Ik was vroeger meer van het sporten. Voetballen vooral. Nog steeds wel een beetje, vanochtend ruim 2 uur getennist in de stralende zon.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Als het mooi weer was...dan was ik ook altijd buiten.
Ik heb me sufgefietst toen ik eenmaal kon fietsen
Vaak was ik ook te laat voor het eten, want daar had ik eigenlijk geen tijd voor.
Nu vermaken de kinderen zich heel anders, maar eerlijk gezegd zijn er ook niet heel veel plekken waar ze echt kunnen spelen.
Ik heb me sufgefietst toen ik eenmaal kon fietsen

Vaak was ik ook te laat voor het eten, want daar had ik eigenlijk geen tijd voor.

Nu vermaken de kinderen zich heel anders, maar eerlijk gezegd zijn er ook niet heel veel plekken waar ze echt kunnen spelen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.