Kaw schreef:Om een aantal redenen zou je het discutabel kunnen noemen maar een feit is de volgende: Marktvergiftiging. Een partij die hetzelfde wil opzetten, maar geen toegang heeft tot deze middelen, heeft hier aanmerkelijk minder kans om tot een gelijkend product te komen met een even groot marktaandeel. Zeker in zo'n kleine markt waar een aantal spelers min of meer vriendjes-monopolie/quasi-religieuze-alleenrecht hebben en die nog versterken doormiddel van giften.
Nou, dit vind ik absoluut geen sterke redenering. Als je dit wilt uitbannen; zou er alleen op basis van leningen een project/bedrijf etc opgestart mogen worden. Je stelt dat "eigen vermogen" per defenitie uit de boze is omdat het oneerlijke startvoordelen opleverd. Het inbrengen van
"eigen vermogen" heeft idd voordelen; maar het heeft niets met marktvergiftiging te maken! Het is de praktijk van alle dag en dat zou dus betekenen dat volgens jou de hele markt "vergiftigd" is.
Daarnaast. Gift is gift. Zij krijgen dat geld gewoon daarvoor. De gever heeft besloten om daar geld voor te geven. Dat is toch ZIJN vertanwoordelijkheid? Als iemand zegt van: ik ben bezig met "dat en dat" project. En ik vind dat intressant en besluit om hem of haar te steunen door middel van een gift. Dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Kaw schreef:
Bovendien zit de reformatorische wereld, waar de media al volledig gefilterd is, niet te wachten op een volledig gefilterde communicatie. Theoretisch kan er besloten worden dat SMSjes met de woorden "praise" en "Zwaag" van bedenkelijke inhoud zijn en niet aankomen. Of je komt in conflict met je kerkenraad en je verliest prompt je telefoonnummer ter behoeve van de bescherming van de gemeente.
Of de reformatorische wereld er niet op zitten te wachten zal de praktijk leren.....
En bij dat laatste stuk van je posting slaat je fantasie een beejte op hol; het "filter-verhaal" gaat alleen over het mobiele internet en niet over bellen en sms-en.