erdeemobiel

Petrus

Bericht door Petrus »

jvdg schreef: Hoe kom jij aan jouw kennis wat dat betreft?
Bovendien heb ik gesteld: onnodig vuile was uithangen.
Kennis door eigen ervaringen op dat vlak, in huwelijk en leven zo moeten ervaren.

"onnodig" heb je idd zo gesteld, maar wilde het tóch even wat breder trekken.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb nooit kunnen geloven dat het erg gesteld was in bepaalde gemeenten, totdat ik van een ouderling zelf heb gehoord dat hij meegemaakt heeft dat een broeder (mede-ouderling) van hem incest pleegde en het niet nodig vond om zich er van te bekeren omdat God het moest doen.
Het allerbizzarste was nog dat de ouderling ouderling bleef nadat zijn praktijk uit kwam, de politie er zo lang mogelijk buiten werd gehouden en dat eigenlijk de volledige kerkenraad er liever gewoonweg niets van wilde weten. De ouderling waar ik mee sprak wist er ook niets van totdat de organisatie die hulp verleende aan de slachtoffer!s ze zo ver had dat ze naar de politie gingen, ondanks de enorme druk die op hun uitgeoefend werd om te blijven zwijgen. De slachtoffers zitten niet meer in de gemeente omdat hun daar het leven onmogelijk werd gemaakt en de ouderling is verhuist naar een andere gemeente waar hij weer in de kerkenraad zit en waar niemand mag weten wat hij gedaan heeft. Het gebeurd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Kaw schreef:Ik heb nooit kunnen geloven dat het erg gesteld was in bepaalde gemeenten, totdat ik van een ouderling zelf heb gehoord dat hij meegemaakt heeft dat een broeder (mede-ouderling) van hem incest pleegde en het niet nodig vond om zich er van te bekeren omdat God het moest doen.
Het allerbizzarste was nog dat de ouderling ouderling bleef nadat zijn praktijk uit kwam, de politie er zo lang mogelijk buiten werd gehouden en dat eigenlijk de volledige kerkenraad er liever gewoonweg niets van wilde weten. De ouderling waar ik mee sprak wist er ook niets van totdat de organisatie die hulp verleende aan de slachtoffer!s ze zo ver had dat ze naar de politie gingen, ondanks de enorme druk die op hun uitgeoefend werd om te blijven zwijgen. De slachtoffers zitten niet meer in de gemeente omdat hun daar het leven onmogelijk werd gemaakt en de ouderling is verhuist naar een andere gemeente waar hij weer in de kerkenraad zit en waar niemand mag weten wat hij gedaan heeft. Het gebeurd.
Helaas moet ik dit bevestigen uit eigen ervaring met mijn oud-wijkouderling van mijn oude kerkverband in Hlm.
Petrus

Bericht door Petrus »

Enfin,

het heeft dus allemaal geen bárst meer van doen met het topic-onderwerp............................

back to the basic............
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Kaw schreef:Om een aantal redenen zou je het discutabel kunnen noemen maar een feit is de volgende: Marktvergiftiging. Een partij die hetzelfde wil opzetten, maar geen toegang heeft tot deze middelen, heeft hier aanmerkelijk minder kans om tot een gelijkend product te komen met een even groot marktaandeel. Zeker in zo'n kleine markt waar een aantal spelers min of meer vriendjes-monopolie/quasi-religieuze-alleenrecht hebben en die nog versterken doormiddel van giften.
Nou, dit vind ik absoluut geen sterke redenering. Als je dit wilt uitbannen; zou er alleen op basis van leningen een project/bedrijf etc opgestart mogen worden. Je stelt dat "eigen vermogen" per defenitie uit de boze is omdat het oneerlijke startvoordelen opleverd. Het inbrengen van
"eigen vermogen" heeft idd voordelen; maar het heeft niets met marktvergiftiging te maken! Het is de praktijk van alle dag en dat zou dus betekenen dat volgens jou de hele markt "vergiftigd" is.

Daarnaast. Gift is gift. Zij krijgen dat geld gewoon daarvoor. De gever heeft besloten om daar geld voor te geven. Dat is toch ZIJN vertanwoordelijkheid? Als iemand zegt van: ik ben bezig met "dat en dat" project. En ik vind dat intressant en besluit om hem of haar te steunen door middel van een gift. Dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Kaw schreef: Bovendien zit de reformatorische wereld, waar de media al volledig gefilterd is, niet te wachten op een volledig gefilterde communicatie. Theoretisch kan er besloten worden dat SMSjes met de woorden "praise" en "Zwaag" van bedenkelijke inhoud zijn en niet aankomen. Of je komt in conflict met je kerkenraad en je verliest prompt je telefoonnummer ter behoeve van de bescherming van de gemeente.
Of de reformatorische wereld er niet op zitten te wachten zal de praktijk leren.....

En bij dat laatste stuk van je posting slaat je fantasie een beejte op hol; het "filter-verhaal" gaat alleen over het mobiele internet en niet over bellen en sms-en.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ar-Jan schreef: Nou, dit vind ik absoluut geen sterke redenering. Als je dit wilt uitbannen; zou er alleen op basis van leningen een project/bedrijf etc opgestart mogen worden. Je stelt dat "eigen vermogen" per defenitie uit de boze is omdat het oneerlijke startvoordelen opleverd. Het inbrengen van
"eigen vermogen" heeft idd voordelen; maar het heeft niets met marktvergiftiging te maken! Het is de praktijk van alle dag en dat zou dus betekenen dat volgens jou de hele markt "vergiftigd" is.
Er is idd een hoop marktvergiftiging in Nederland. Subsidies en import/exportbeperkingen maken van de Nederlandse economie zeker een overheidsgestuurde economie.

Eigen vermogen is het vermogen dat het bedrijf zelf heeft. Dit is vermogen van de achterban van het bedrijf op basis van de zuil en in dit geval zelfs niet alleen op basis van de zuil maar ook om de historische positie in deze zuil. Een andere bedrijf binnen deze zuil zal door de dominante positie van de mediagroep zeer moeilijk grond onder zijn voeten kunnen krijgen. Hoe krijgt het bedrijf zijn bekendheid als hij niet mag adverteren in het RD, niet te horen is op de Reformatorische Omroep en Kliksafe de advertentie niet wil tonen op zijn startsite? Dan blijven er in de praktijk een aantal fora over zoals dit forum (hint hint ;) ) en refoweb.

Leningen heb ik niets over gezegt, maar als het "bijbelse" leningen zijn, dan zullen ze renteloos zijn en er zal geen termijn van terugbepaling zijn afgesproken. Iets wat een bedrijf normaliter niet kan krijgen als leningvorm.
Ar-Jan schreef: Daarnaast. Gift is gift. Zij krijgen dat geld gewoon daarvoor. De gever heeft besloten om daar geld voor te geven. Dat is toch ZIJN vertanwoordelijkheid? Als iemand zegt van: ik ben bezig met "dat en dat" project. En ik vind dat intressant en besluit om hem of haar te steunen door middel van een gift. Dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Ik heb daar toch niets over gezegt?
Ar-Jan schreef:En bij dat laatste stuk van je posting slaat je fantasie een beejte op hol; het "filter-verhaal" gaat alleen over het mobiele internet en niet over bellen en sms-en.
Ik heb er ook theoretisch voor gezet.
refo

Bericht door refo »

Bijbelse lening = renteloze lening
Dat klopt niet. Rente is een vergoeding voor het gebruiken van andermans geld.

Dat verhaal over subsidies klopt wel. Alleen als iedereen in aanmerking komt dan is de 'vergiftiging' wat minder.

Wie financieel de langste adem heeft wint. Simpel.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:Bijbelse lening = renteloze lening
Dat klopt niet. Rente is een vergoeding voor het gebruiken van andermans geld.
Humm, in mijn omgeving worden door de kerk verstrekte leningen en hulpverlening-leningen van gemeenteleden renteloos verstrekt om de mensen die in problemen zitten niet nog verder het slop in te helpen.
refo schreef:Dat verhaal over subsidies klopt wel. Alleen als iedereen in aanmerking komt dan is de 'vergiftiging' wat minder.
Ik zit midden in die subsidiewereld en ik kan je vertellen dat je kans van slagen wel zeer aanmerkelijk vergroot wordt door netwerken en lobbyen.
refo schreef:Wie financieel de langste adem heeft wint. Simpel.
Ik wordt verleid om een wel heel concreet voorbeeld te geven... Oke, waarom ook niet?
Stel je hebt een online marktplaats met de doelgroep: christenen die er om geven dat hun producten niet op zondag te koop worden aangeboden.
Je adverteerd er lustig op los in het RD en je site loopt als een speer. Totdat een figuur bij het RD er achter komt dat je op 1 of andere manier hun advertentiemarkt beroerd en vervolgens mag je niet meer via het RD en de Terdege adverteren. De Terdege-advertentie die op je site stond en die goed liep moet er prompt ook af. Ik wil niet speciefieker worden dan dit, maar het verhaal is nog een stukje groter en minder mooi, maar komt er op neer dat de reformatorische markt veel minder vrij toegankelijk is dan je zou willen en dat door initiatieven zoals deze nog minder toegankelijk wordt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kaw schreef:Ik wil niet speciefieker worden dan dit, maar het verhaal is nog een stukje groter en minder mooi, maar komt er op neer dat de reformatorische markt veel minder vrij toegankelijk is dan je zou willen en dat door initiatieven zoals deze nog minder toegankelijk wordt.
Ok, waarom niet?
Er is op dit forum iemand actief die een reformatorische marktplaats beheert. Die kan je ook verhalen vertellen. :wink:
Klavier

Bericht door Klavier »

Nou, dat is voer voor een kritische column als een stukje zelfspot en zelfkritiek. Hou je vast.

De zuil als handelsvijver met keiharde concurrentie.
Logisch dat de CU in die zuil geen voet aan de grond krijgt.
En dat de verwijdering tussen Christenen groter wordt en de zuil zichzelf isoleert.

Jammer dat het wel zo werkt in de praktijk: Om een zuil in stand te houden is ook een eigen krant nodig. Die krant moet leven als bedrijf. En als het commercieel in leven moet worden gehouden, is er geen keus.
De oplossing: Krant samen als achterban maken. Dus samen geld geven en samen de hele boel betalen in de vorm van giften. Net als bij de scholen.
Het contrast met de mededeelzaamheid dat Christenen hoort te sieren neemt anders meer en meer toe. De kenmerken van de ware vruchten uit Jakobus zijn eerder omgekeerd als de economie de levensvatbaarheid bepaald in plaats van de overtuiging van de achterban.
Soms zijn we te rechts en te economisch ingesteld en werken we de onmogelijkheid om sierlijke vruchten te dragen zelf als zuil in de hand.

Geen commercie om een zuil in stand te houden die een geloof wilt vasthouden dat zich moet kenmerken in liefde tot de naaste en mededeelzaamheid. Want commercie en mededeelzaamheid zijn tegengesteld van belang.
De commercie wil geld verdienen.
De meededeelzaamheid deelt uit.

Dit geldt uiteraard niet enkel de krant en een telefonieprovider.

Niet haalbaar? Weg met de krant. Nieuws is onafhankelijk en objectief. En bovendien hebben we refoforum voor de nieuwste nieuwtjes.
Klavier

Bericht door Klavier »

- dubbel -
Laatst gewijzigd door Klavier op 10 nov 2006, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Zullen we een RD lezersvereniging oprichten?
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Kaw schreef:[Er is idd een hoop marktvergiftiging in Nederland. Subsidies en import/exportbeperkingen maken van de Nederlandse economie zeker een overheidsgestuurde economie.
Dat is een andere discussie; het overheidsingrijpen is vaak van beschermende aard.
Kaw schreef: Eigen vermogen is het vermogen dat het bedrijf zelf heeft. Dit is vermogen van de achterban van het bedrijf op basis van de zuil en in dit geval zelfs niet alleen op basis van de zuil maar ook om de historische positie in deze zuil.
hoho; Dit WAS vermogen van de achterban! als ik iets krijg van iemand is het van mij en niet meer van degene die het gaf..
Kaw schreef: Een andere bedrijf binnen deze zuil zal door de dominante positie van de mediagroep zeer moeilijk grond onder zijn voeten kunnen krijgen. Hoe krijgt het bedrijf zijn bekendheid als hij niet mag adverteren in het RD, niet te horen is op de Reformatorische Omroep en Kliksafe de advertentie niet wil tonen op zijn startsite? Dan blijven er in de praktijk een aantal fora over zoals dit forum (hint hint ;) ) en refoweb.
Je verbreed het veld een beetje. Het ging (voor de duidelijkheid) om erdee mobiel. Het lijkt me niet dat Erdee op de markt van mobiele telefonie een dominantie positie heeft binnen de refo-wereld. Sterker; ze hebben nog helemaal niiets. Wat nu het geval is dat ze wel proberen in die markt te komen. Ze gaan de concurrentie aan op twee gebieden namelijk: Lage prijs ("bellen voor een prikje" zo luidt de reclame) en daarnaast bieden ze gefilterd mobiel internet aan(hiermee proberen ze een meerwaarde aan hun product te geven). Dit is aanbod wat er is; nu afwachten hoe er op gereageerd wordt door het publiek(vraag)

Al met al: gewoon een markt met vraag en aanbod lijkt me. Je hebt het over een zuil. Dat is zeker waar. We hebben onze eigen behoeften en wensen en zijn daarmee een kleine sub-markt. De ondernemers spelen daar op in. Daar zijn ze tenslotte ondernemer voor..

Anderzijds begrijp ik ook wel wat je bedoeld. Je ziet deze actie als poging de zuil meer en meer dicht te spijkeren. Toch vind ik dat wel een beetje "donker afgetekend". Conreet: ik kan met mn kliksafe-verbinding nog steeds de site van alle andere kranten bezoeken. De SGP doet meer met (moderen)media en ik krijg elke week genoeg folders door de bus met (goedkope)aanbiedingen van telefoons en internetverbindingen; etc. Dus als zitten we misschien in een zuil; we worden in deze tijd wel geconfronteerd met de buitenwereld. (soort glazen zuil misschien ;) )
Petrus

Bericht door Petrus »

Ar-Jan schreef: Dus als zitten we misschien in een zuil; we worden in deze tijd wel geconfronteerd met de buitenwereld. (soort glazen zuil misschien ;) )
En als "we" de markt dan tóch vervuilen, is het dan niet eens te overwegen om een oprechte Refo-bank op te starten voor de héle Ger.gezindte????

Ben je gelijk áf van alle sponsoring door je eigen bank van allerhande sportevenementen of andere, niet in onze gezindte aanvaardbare, evenementen.....................
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Petrus schreef:
Ar-Jan schreef: Dus als zitten we misschien in een zuil; we worden in deze tijd wel geconfronteerd met de buitenwereld. (soort glazen zuil misschien ;) )
En als "we" de markt dan tóch vervuilen, is het dan niet eens te overwegen om een oprechte Refo-bank op te starten voor de héle Ger.gezindte????

Ben je gelijk áf van alle sponsoring door je eigen bank van allerhande sportevenementen of andere, niet in onze gezindte aanvaardbare, evenementen.....................
ach ja; wie weet! als er behoefte aan is en je kunt er een wat mee verdienen als ondernemer.. waarom dan niet??

ps: wie weet wat "Erdee" nog in petto heeft ;)
Plaats reactie