Denk dat wij maar een coalitieakkoord moeten schrijven. Onderwerpen o.a. :Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 15:47Van harte mee eens. De onzekerheid dat je niet weet welke kant het uitgaat kan grote zorgen geven. Goed leiderschap lost dat niet helemaal op, maar helpt wel. Daarom ben ik ook wel een tikkeltje jaloers op Rijnsburghuisman schreef: ↑Gisteren, 12:56Eens hoor en die spreek ik ook. Sommigen met nog veel grotere zorgen dan ik heb omdat ze bang zijn een groot deel van de gemeente in de toekomst kwijt te raken. Ze zijn heel erg bezorgd over de toekomst van Hoogeveen en van Rijnsburg en hebben het gevoel dat ze hun CGK kwijt zijn. Dat laatste gevoel delen velen in de volle breedte van ons kerkverband.Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 12:27Er zijn ook native CGK-ers met dezelfde emotionele binding aan de CGK als huisman die kiezen voor Hoogeveen en pijnlijk geraakt zijn door het optreden van de Rijnsburgers.HHR schreef: ↑Gisteren, 12:04
Mooie reactie Helma.
Ik hoor het om me heen ook.
Juist de native CGK ers zijn zo pijnlijk geraakt dat door ongehoorzaamheid van anderen zij als scheurmakers worden weggezet. Terwijl zij juist het oude CGK willen blijven vasthouden.
Zowel import als buitenstaanders kennen die emotie veel minder. En lopen niet zelden met zevenmijls laarzen over die gevoelens heen.
Zullen we proberen oog te houden voor beide kanten?![]()
1. TUA gezamenlijk met 2 curatoria
2. Kerkelijk bureau kan voorlopig ook gezamenlijk bekostigd worden.
3. Zendingswerkers en MDW’ers. Moet oplossing voor gevonden worden maar mogen niet de dupe worden van deze crisis.
4. Taakgroep/bijstand voor gemeenten die niet in hun geheel een keuze kunnen maken.
5. Emeritikas gezamenlijk blijven bekostigen.
6. Voorlopig een permanent overkoepelend overlegorgaan instellen. Juridische, financiële en bestuurlijke bemensing.
7. Bespreken mogelijkheden kanselruil en het uitwisselen van attestaties.
Enz.
Dit vastleggen voor een periode van 5 jaar waarna de ontvlechting indien gewenst volledig kan worden doorgezet.
En vooral geen ruzie over naam enz. Gewoon helemaal geen ruzie.