Dat wel, maar ik kan me niet indenken dat dit een vrije keus was. Maar dat weet ik niet zeker omdat hij het nooit tegen mij gezegd heeft.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Nee. De uitgesneden ranken zijn degenen die uitwendig behoren tot het verbond, maar zich niet bekeren. Tenminste, zo meen ik dat het uitgelegd wordt.Forummer schreef: ↑11 sep 2024, 18:10Dank voor je antwoord!GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 13:45Gedoopte kinderen.Forummer schreef: ↑11 sep 2024, 13:39Het kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb. Daarom eerst maar een verduidelijking vraag: wie bedoel je met verbondskinderen?GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 13:08 Johannes 15: 2a en 5: Alle rank die in Mij geen vrucht draagt, die neemt Hij weg. (...) Zo iemand in Mij niet blijft, die is buitengeworpen gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.
Dat gaat over de ranken. Je kunt dus een dode rank zijn. Maar dan ben je wel een onbekeerde.
@GG links schreef dat je een dood lidmaat kunt zijn (zie mijn post hierboven). Mijns inziens is dát echt onmogelijk. Want alleen Gods volk is een lidmaat van Zijn lichaam.
Niet alle Israëlieten zijn het beloofde land binnengekomen. (...) want die zijn niet allen Israël, die uit Israël zijn. (Romeinen 9: 6b)
Ik heb wel eens de uitleg gehoord dat de uitgesneden ranken de joden (Abrahams zaad) waren, en de daarvoor in de plaats geënte ranken wij, oftewel de heidenen.
Is dat ook wat jij bedoelt?
-
Conclusie. Het is negatief gespeculeer, want jij weet het niet. Ik volg dan liever de positieve variant. Hij krijgt een verzoek van het hoogste kerkelijke orgaan en volgt dit. Het is sowieso prettig als mensen de synode volgen. Als dit in elk kerkverband gebeurde, dan waren de spanning veel minder.
De discussie gaat tussen xGG, GG, GGGxxx en GG xxxxx. Ik mis GG-xxx nog.
-
- Verbannen
Ik heb even niet meer helder welke vraag dat was. Het is ook zo druk in dit draadje.GG links schreef: ↑11 sep 2024, 18:02Ik zal laat me niet lachen terugnemen. De rest laat ik staan. Maar jij/u zult geen vals getuigenis spreken. Beantwoord nou is m'n vorige vraag.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 17:57Dit is niet op een juiste manier spreken over Gods knechten.

DezeGG links schreef: ↑11 sep 2024, 17:49Waar dan ? En nu is wel antwoord geven gg-lid.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 17:46Jij 'verkettert' anderen die de HSV afwijzen, om wat voor reden dan ook. Vandaar de opmerking van @GGG038.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/751246/ ... sv-bestuurMGG schreef: ↑11 sep 2024, 18:24Conclusie. Het is negatief gespeculeer, want jij weet het niet. Ik volg dan liever de positieve variant. Hij krijgt een verzoek van het hoogste kerkelijke orgaan en volgt dit. Het is sowieso prettig als mensen de synode volgen. Als dit in elk kerkverband gebeurde, dan waren de spanning veel minder.
Soms is tussen de regels doorlezen ook wel is waar. Het nd is het in iedergeval met mij eens getuige de kop
-
Voor alsnog zijn de xxx's in de meerderheid.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
---knip---
-
Gefeliciteerd dat het ND iets hetzelfde ziet als jij. Tot een aantal jaar terug leek het ND een stuk kritischer naar de rechterflank dan tegenwoordig. Ik vermoed dat de directie aan twee kanten op marktverbreding stuurt.GG links schreef: ↑11 sep 2024, 18:42https://www.nd.nl/geloof/geloof/751246/ ... sv-bestuurMGG schreef: ↑11 sep 2024, 18:24Conclusie. Het is negatief gespeculeer, want jij weet het niet. Ik volg dan liever de positieve variant. Hij krijgt een verzoek van het hoogste kerkelijke orgaan en volgt dit. Het is sowieso prettig als mensen de synode volgen. Als dit in elk kerkverband gebeurde, dan waren de spanning veel minder.
Soms is tussen de regels doorlezen ook wel is waar. Het nd is het in iedergeval met mij eens getuige de kop
Nou ja.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 sep 2024, 18:47Dat antwoord heb ik gegeven. Je spreekt onrespectvol over predikanten en ambtsdragers die een andere visie hebben op de HSV dan jij. Ik vind dat je daarin een verketterende toon hebt.
Maar ik stop nu. Groene berichten dienen we op dit forum te volgen.![]()
Maar laat maar. Ik vind juist dat jij onrespectvol over ds. Vreugdenhil praat. Of valt die niet onder Gods knechten ? En ja, dat irriteert mij.
Je mag het bekijken zoals je wilt. Vrij land.MGG schreef: ↑11 sep 2024, 19:01Gefeliciteerd dat het ND iets hetzelfde ziet als jij. Tot een aantal jaar terug leek het ND een stuk kritischer naar de rechterflank dan tegenwoordig. Ik vermoed dat de directie aan twee kanten op marktverbreding stuurt.GG links schreef: ↑11 sep 2024, 18:42https://www.nd.nl/geloof/geloof/751246/ ... sv-bestuurMGG schreef: ↑11 sep 2024, 18:24Conclusie. Het is negatief gespeculeer, want jij weet het niet. Ik volg dan liever de positieve variant. Hij krijgt een verzoek van het hoogste kerkelijke orgaan en volgt dit. Het is sowieso prettig als mensen de synode volgen. Als dit in elk kerkverband gebeurde, dan waren de spanning veel minder.
Laat ik er aan toevoegen dat ds. Vreugdenhil niet gestopt is met het proclameren van de HSV. Zo gezien lapt hij het verzoek van de synode aan z'n laars.