Ik ga er verder niet op in, maar ik heb wel eens meegemaakt dat de ene ds binnen de GG waarschuwde voor de andere ds binnen de GG...........
[/quote]
Dat bedoel ik nou. Toch niet allemaal ambassadeurs.
Eskol-kerk.nl de dienst van 1 september om 16.00 uur.Groot Blankenstein schreef: β10 sep 2024, 14:35Heb je een link naar die preek over de doop van Ds. Vreugdenhil voor ons? Ik zou hem graag eens naluisteren..
In de trant van 1 Kor 3? ik ben van Paulus en ik van Apollos?Inwoner schreef: β10 sep 2024, 14:32Dat is inderdaad ook een voorbeeld. En de één voelt meer voor de uitleg van ds. Vreugdenhil en de andere voor die van ds. Verschuure. Het gaat me nu niet om hokjesdenken, maar als je zegt dat je binnen de GG geen onderlinge verschillen hebt, maar slechts accentsverschillen, dan vind ik dat wel bijzonder.
Geef jij eerst is antwoord op mijn vraag
Anderen hebben het ook al gezegd, maar ik wil het nog eens onderstrepen: ik vind je houding hier op het forum erg laakbaar.Job schreef: β10 sep 2024, 10:15Eenzijdig geinformeerd: naar mijn diepste overtuiging ben ik dat ja. Van twee kanten namelijk. De ene kant verwoordt zich hier op het forum (kerkenraad en beleid van kleur verschoten, onherkenbare elementen, tijdperk-ds.Moens heeft alles anders gemaakt) en vertegenwoordigers van de andere kant klampen me aan en zeggen: het klopt inderdaad, er zijn zaken veranderd, maar er is en was een groep gemeenteleden die daar per se niet onder wenst te buigen en juist dÑÑr ontstaat de onrust. Ook het rond doen gaan van een document over teruggaan naar de kerkelijke wortels zonder daarvoor de kerkelijke weg te bewandelen, is daarvan een bewijs.HHR schreef: β10 sep 2024, 09:36Zou het mogelijk kunnen zijn dat je eenzijdig geΓ―nformeerd bent?Job schreef:Nee, Tiberius. Er gaat een beerput open. Het is niet alleen wat er hier geroepen wordt waarin de kerkenraad en een laatste dominee fout waren. Er is door de jaren heen door critici volop wind gezaaid in die kerk. Gedramd, volop, omdat bepaalde zaken veranderden. Op dit moment wordt de storm geoogst. Dat is een realiteit waar nu Lissenaren onder gebukt gaan. Ga gerust, al gun ik het niemand om deze droefenis te horen, eens wat luisteren om de verhalen te horen.
Of jij dat gelooft of niet: dat laat ik lekker bij jou. Ik heb inmiddels teveel gehoord en heb mijn knopen geteld.
De waarheid zal vast ergens in het midden liggen. Niemand zal ontkennen dat het nogal een overgang is van een dominee Baan naar een dominee Moens. Logisch dat dat verandering van koers brengt. Maar daarmee is de kous dus niet af. Want hoe ga je daar als gemeenteleden mee om? Ik vind dat die laatste vraag veel te weinig belicht wordt op dit forum en daarom ga ik heel oncomfortabel aan de andere kant van de boot hangen. Want inmiddels is me duidelijk dat het dus niet zo eenzijdig is als hier wordt betoogd. Die groep bezwaarden, zonder twijfel zit daar een bult verdriet en je kunt het met al die mensen te doen hebben, maar dat is dus niet de enige kant van het verhaal.
Dat het curatorium ook fouten maakt met het aannemen van studenten die niet in lijn staan met het gereformeerd belijden en dan komen tot het waarschuwen tegen collega's.
Voor face to face is de meeting bij Maanenschijn een mooie gelegenheid!GG links schreef: β10 sep 2024, 13:22Dat spijt me oprecht ! Komt omdat we elkaar niet face to face zien denk ik. Ik ben wel, In mijn optiek dan, iemand die niet van flauwe praatjes houd. Verder ben ik in hart en nieren verbonden aan de plaatselijke GG en zal daar niet snel uit vetrekken. Wel heb ik behoorlijke bezwaren tegen de koers van het kerkverband. Mocht ik verhuizen naar een andere plaats dan word ik waarschijnlijk ook HHK maar zal dan wel m'n plaats als instromen kennen. Maar dit even als introductie over degene die ik ben.HersteldHervormd schreef: β10 sep 2024, 13:10 Ik vind dat je een vervelende manier van communiceren hebt GG-Links.
Nee hoor. Ik heb alle studenten de afgelopen jaren gehoord en sta volmondig achter deze gereformeerde prediking. Zeker bepaalde preken van sommige studenten zijn onvergetelijk voor mij geweest.GG links schreef: β10 sep 2024, 14:53Dat het curatorium ook fouten maakt met het aannemen van studenten die niet in lijn staan met het gereformeerd belijden en dan komen tot het waarschuwen tegen collega's.
GerefGemeente-lid schreef: β10 sep 2024, 15:13Nee hoor. Ik heb alle studenten de afgelopen jaren gehoord en sta volmondig achter deze gereformeerde prediking. Zeker bepaalde preken van sommige studenten zijn onvergetelijk voor mij geweest.GG links schreef: β10 sep 2024, 14:53Dat het curatorium ook fouten maakt met het aannemen van studenten die niet in lijn staan met het gereformeerd belijden en dan komen tot het waarschuwen tegen collega's.
Voor mij ookGerefGemeente-lid schreef: β10 sep 2024, 15:13Nee hoor. Ik heb alle studenten de afgelopen jaren gehoord en sta volmondig achter deze gereformeerde prediking. Zeker bepaalde preken van sommige studenten zijn onvergetelijk voor mij geweest.GG links schreef: β10 sep 2024, 14:53Dat het curatorium ook fouten maakt met het aannemen van studenten die niet in lijn staan met het gereformeerd belijden en dan komen tot het waarschuwen tegen collega's.
Geen reactie en ook niet van de student die ook benaderd is.GerefGemeente-lid schreef: β10 sep 2024, 15:20En? Wat was het antwoord?
Ik schrik er behoorlijk van...
Dat lijkt me ook niet meer dan terecht. Zulke vragen zijn onjuist.GG links schreef: β10 sep 2024, 15:21Geen reactie en ook niet van de student die ook benaderd is.GerefGemeente-lid schreef: β10 sep 2024, 15:20En? Wat was het antwoord?
Ik schrik er behoorlijk van...