Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik vind dat je een vervelende manier van communiceren hebt GG-Links.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
Waarom ben jij lid van het kerkverband der Gereformeerde Gemeenten?GG links schreef: ↑10 sep 2024, 12:45Dan hebben ze zich blijkbaar daarvan bekeerd. De GG hier ter plaatse laat nml. geen vrouwen toe in het ambt. Ik heb daar zelf geen bezwaren tegen. Maar dat is oftopic.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 12:39Dat laatste was niet wat ik vroeg. De PKN in jouw woonplaats laat vrouwen toe in het ambt, dus dat is sowieso een onbegrijpelijk standpunt van jou.GG links schreef: ↑10 sep 2024, 12:36Nee, dat zeker niet. Maar dat is ook theorie. Uit de PKN zijn ze van harte welkom.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 12:33 Heb jij er zin in als de GGiN van Breukelen zou scheuren en zich aan zou willen sluiten bij de GG van jouw gemeente???
Dat spijt me oprecht ! Komt omdat we elkaar niet face to face zien denk ik. Ik ben wel, In mijn optiek dan, iemand die niet van flauwe praatjes houd. Verder ben ik in hart en nieren verbonden aan de plaatselijke GG en zal daar niet snel uit vetrekken. Wel heb ik behoorlijke bezwaren tegen de koers van het kerkverband. Mocht ik verhuizen naar een andere plaats dan word ik waarschijnlijk ook HHK maar zal dan wel m'n plaats als instromen kennen. Maar dit even als introductie over degene die ik ben.HersteldHervormd schreef: ↑10 sep 2024, 13:10 Ik vind dat je een vervelende manier van communiceren hebt GG-Links.
Waarom niet ?GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:19Waarom ben jij lid van het kerkverband der Gereformeerde Gemeenten?GG links schreef: ↑10 sep 2024, 12:45Dan hebben ze zich blijkbaar daarvan bekeerd. De GG hier ter plaatse laat nml. geen vrouwen toe in het ambt. Ik heb daar zelf geen bezwaren tegen. Maar dat is oftopic.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 12:39Dat laatste was niet wat ik vroeg. De PKN in jouw woonplaats laat vrouwen toe in het ambt, dus dat is sowieso een onbegrijpelijk standpunt van jou.
Waarom niet ? Zeg ik zulke verschrikkelijke dingen ? En ja, ik ben het met ds. Van den Brink eens en ja we lezen de HSV en ik heb grote moeite met de visie op de doop zoals verwoord in de Daniel maar plaatselijk heb ik het goed in de GG. Ik hoop niet dat je me weg wilt hebbenGerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:19Waarom ben jij lid van het kerkverband der Gereformeerde Gemeenten?GG links schreef: ↑10 sep 2024, 12:45Dan hebben ze zich blijkbaar daarvan bekeerd. De GG hier ter plaatse laat nml. geen vrouwen toe in het ambt. Ik heb daar zelf geen bezwaren tegen. Maar dat is oftopic.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 12:39Dat laatste was niet wat ik vroeg. De PKN in jouw woonplaats laat vrouwen toe in het ambt, dus dat is sowieso een onbegrijpelijk standpunt van jou.
-
- Verbannen
Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
Als het goed is, is er liefde tot het geheel van het kerkverband en maakt het niet uit wie er op de preekstoel staat en welke dominee of student er voorgaat. Zie Johannes 17.
Ze zijn allemaal ambassadeurs van Christuswege!
Als het goed is, is er liefde tot het geheel van het kerkverband en maakt het niet uit wie er op de preekstoel staat en welke dominee of student er voorgaat. Zie Johannes 17.
-
Je kan het ook wel heel groot maken. Als je zegt dat je een deel niet aanstaat hoeft toch niet te betekenen dat je een deel niet als Godsgezant aanvaard.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:36 Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
Je haalt wel van alles door elkaar, zeg.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:36 Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
Liefde tot het kerkverband wil toch niet zeggen dat dat kerkverband vrij is van dwalende geesten?
Dat heeft weinig met Johannes 17 te maken. (Wat bedoel je daar eigenlijk mee?)
En ambassadeurs zijn we geen van allen hier. Zeker niet als je zegt dat het niet uitmaakt wie op de preekstoel staat.
Pardon? Even los van de vraag waarom dat zo zou zijn: wat vind je zelf van je eigen stijl? Geen enkele toelichting, en dan ook nog eens zo'n conclusie.HersteldHervormd schreef: ↑10 sep 2024, 13:10 Ik vind dat je een vervelende manier van communiceren hebt GG-Links.
GG-lid is vooral rambassadeur.
-
- Verbannen
Sorry, maar ik heb voel geen verbondenheid meer met het kerkverband. En het maakt mij wel degelijk uit wie er op de kansel staat. Ik voel me verbonden met heel veel mensen uit diverse kerkverbanden maar niet specifiek meer met de GG. Ik hoop dat ik niemand kwets.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:36 Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
-
- Verbannen
Mij wel in ieder geval.GG links schreef: ↑10 sep 2024, 14:01Sorry, maar ik heb voel geen verbondenheid meer met het kerkverband. En het maakt mij wel degelijk uit wie er op de kansel staat. Ik voel me verbonden met heel veel mensen uit diverse kerkverbanden maar niet specifiek meer met de GG. Ik hoop dat ik niemand kwets.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:36 Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
Natuurlijk kan dat. Maar dan is het m.i. beter dat los van deze casus te bespreken. Ik heb in mijn jeugd in de gemeente waar ik ben opgegroeid meegemaakt hoe het fout ging tussen dominee, kerkenraad en gemeente en niets zo vervelend dat klasgenoten dachten te vertellen hoe het zat en wiens schuld het was.Herman schreef: ↑10 sep 2024, 11:17Dat laatste klopt. Maar daartegenover staat dat je zelf ook in vervelende kerkelijk situaties kunt komen en dan is het goed om te weten hoe wijs te handelen. Moet je gezamenlijk optrekken, of individueel is het laatste vraagstuk. Dat vind ik best interessant. Ik ben ook tegen actiecomitétjes, maar niet tegen collectiviteit.
GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 14:03Mij wel in ieder geval.GG links schreef: ↑10 sep 2024, 14:01Sorry, maar ik heb voel geen verbondenheid meer met het kerkverband. En het maakt mij wel degelijk uit wie er op de kansel staat. Ik voel me verbonden met heel veel mensen uit diverse kerkverbanden maar niet specifiek meer met de GG. Ik hoop dat ik niemand kwets.GerefGemeente-lid schreef: ↑10 sep 2024, 13:36 Nee. Maar je bent toch niet alleen lid omdat je het plaatselijk goed hebt?
Waarmee dan ? Leg dat is uit. Kan ik er misschien iets van leren.