Alles goed en best, maar ik verbaas me ook over het feit dat @DDD in ieder geval suggereert (met veel woordjudo) dat in het OT het doden van pasgeborenen gangbare praktijk was en dat de Schrift daar niet zoveel over te melden had (lees: niet afkeurde). Om dat even af te doen met "komt zeker niet overeen met gangbare klanken" is echt onder de maat.Zeeuw schreef: ↑13 jul 2023, 19:18Zita schreef: ↑13 jul 2023, 18:15Op de persoon is iets geheel anders. https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominemGerefGemeente-lid schreef: ↑13 jul 2023, 18:06Ik drein nergens. Het is trouwens ook op de persoon om dat te beweren. Ik wens alleen te spreken vanuit een Bijbels vertrekpunt, de klanken van Gods Evangelie. Dat jij dat als op een voor mij denigrerende toon als 'bepaalde vertrouwde klanken' afserveert, steekt me nogal. Daar lees ik dat moord een overtreding is van het zesde gebod. Mensen die vinden dat politieke partijen die dit legaliseren, geen verantwoordelijkheid hebben, spreken dus niet overeenkomstig dit zesde gebod. Daar leg ik de vinger bij. Niets meer en niets minder. We kunnen niet de kool en de geit sparen in deze zeer belangrijke hoofdzaken.Ad Anker schreef: ↑13 jul 2023, 17:35 Jij bent doordrenkt van bepaalde vertrouwde klanken. Vervolgens doe je aan klankexegese. Klopt de klank niet met wat je gewend bent ga je dreinen. Net zo lang tot... Ik weet het niet, totdat we op onze knieën jou gelijk gaan geven? Wacht je daarop? Ik weet niet waar je hier de vrijbrief hebt gelezen, maar wellicht heb ik niet goed gelezen. Je kunt ook eerst nadenken. Dat doe ik ook. Ik weet echt niet alles. En een Oud-Testamentische visie op abortus provocatus heb ik echt niet 1-2-3 paraat. Om dan heel zenuwachtig te doen als er iets gezegd wordt dat niet past bij jouw vertrouwde klanken is niet de bedoeling.
Als Anker had gezegd: 'Jij bent een Zeeuw en daarom praat je onzin', dan was het op de persoon geweest.![]()
Op z'n minst mag en moet dat onderbouwd worden. Dit lijkt me heel wat erger dan deze fittie. Als een mod kan ingrijpen met wat theorie over ad hominem dan kan de mod ook wel vragen om de aantijgingen over abortuspraktijken in het OT te onderbouwen.