GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jul 2023, 14:10
Ik ben het totaal oneens met je. Elia spotte ook met de Baäl-priesters.
Wat een vergelijking! Elia vs. de Baälpriesters, huisman versus Kaag.
Het punt is dat jij vrijwel geen kritiek lijkt te kunnen verdragen op onze van God vervreemde regering. Je reageert verder ook niet op mijn eerste alinea. Dat is veelzeggend... Met de opmerking van @Herman daarover ben ik het ook faliekant oneens. Dat het volk Israël ten tijde van de Richteren zeer zondigde, is geen legitiem argument om te beweren dat het behandelen van baby's en kleine kinderen zoals in Ezechiël 16: 5b een vrijbrief geeft om dat ook vandaag de dag als 'normaal' te beschouwen. We weten de vele straffen die het volk ook gekregen heeft.
Jij bent doordrenkt van bepaalde vertrouwde klanken. Vervolgens doe je aan klankexegese. Klopt de klank niet met wat je gewend bent ga je dreinen. Net zo lang tot... Ik weet het niet, totdat we op onze knieën jou gelijk gaan geven? Wacht je daarop? Ik weet niet waar je hier de vrijbrief hebt gelezen, maar wellicht heb ik niet goed gelezen. Je kunt ook eerst nadenken. Dat doe ik ook. Ik weet echt niet alles. En een Oud-Testamentische visie op abortus provocatus heb ik echt niet 1-2-3 paraat. Om dan heel zenuwachtig te doen als er iets gezegd wordt dat niet past bij jouw vertrouwde klanken is niet de bedoeling.
Maar waar jij vooral aan voorbij lijkt te gaan is dat deze regering het begin is van een democratie die overgaan zal in een totalitaire rechtstaat. Daarin moeten wij de genderideologie verplicht accepteren, ons buigen onder de klimaathysterie en de mediawijsheid, daarin wordt artikel 23 van de Grondwet verboden, mag er geen godsdienst meer gegeven worden op de scholen en krijgen allerlei instanties steeds meer zeggenschap over de opvoeding van onze kinderen.
Ach jongen, dan heb ik mijn Bijbel. Die druk ik aan mijn hart. Ik ben bang dat als God me loslaat ik niet staande kan blijven. Anderzijds weet ik met Romeinen 8:32 dat Hij me vast kan houden. Ik weet niet wat de toekomst brengen zal, ik weet wel dat God lachen zal, Psalm 2:4.
En de tijd is niet ver weg dat, als je je daar niet aan houdt, je in de gevangenis zal belanden of wordt beboet. Dat zal de vervolging worden voor ons als westerse christenen. En het is te vrezen dat wij allen dan niet staande zullen blijven, mede gelet op de reacties in dit draadje, deze week.
Denk daar maar eens over na. Het is wel de wereld waar jouw kinderen straks in zullen opgroeien. Wees daarom niet al te lijdelijk ten opzichte van onze regering.
Ik denk daar over na. Ik ben ook niet lijdelijk, wel Schriftuurlijk. Romeinen 13 zegt ons (lees kantt. 25) om als onderdaan christen te zijn. Dan gaan we op de knieën, in plaats van kwaadspreken op een forum.