parsifal schreef: ↑13 jul 2023, 09:59
Verder heb ik wel het idee dat er in de drek die Kaag over zich heen kreeg meespeelt dat Kaag een vrouw is.
Dat is wat vanuit haar partij wel zo gepusht wordt en rondom in haar vertrek nu ook in de media. Ik geloof het maar een klein beetje, want als haat wordt uitgelokt door het vrouw-zijn, zou het dames als Van der Plas, Schouten, Ouwehand en anderen toch ook harder treffen. De toon en intonatie zijn denk ik de voornaamste boosdoeners. Zo praat ze gewoon, het is zonder twijfel geen opzet, maar bij veel mensen deed het de haren recht overeind staan. Verder heeft ze hoog ingezet met beloften van
nieuw leiderschap. Is als een boemerang in haar gezicht teruggekomen. Ook de opstelling van de D66-fractie is lang niet altijd begrepen (denk aan de kwalificatie
magere mannetjes voor diverse mannelijke D66-kamerleden). Verder geloof ik niet dat het echt boterde tussen Rutte en haar; ze deden hun best maar het was geen liefde op het eerste t/m tiende gezicht en er leefde niet altijd begrip in de VVD-achterban over het relatief grote gehalte aan D66-standpunten in het regeerakkoord. Dat heeft niet tot overweldigende liefde voor haar geleid in een behoorlijk deel van het electoraat en bij de fluisteraars rondom politiek verslaggevers. Het geënsceneerde dansje op tafel en de uitspraak: "Wie zijn die mensen?" waren kersen op de taart.
Trouwens, de kwalificaties van Wilders zijn wel erg gezaghebbend. Hij poneert ze met veel resultaat; veel van zijn stickers blijven mensen nog lang achtervolgen. "Heks" bij mevrouw Kaag, "tassendraagster" bij mevrouw Hermans, "knettergek" bij wijlen mevrouw Vogelaar.