Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Ambtenaar

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 13 jul 2023, 09:19 Kaag kiest helemaal niet voor haar gezin. Ze zit in haar nieuwe baan minstens 300 dagen in het buitenland. Kijk eens wat commissie debatten financiën van het afgelopen jaar terug. Ze bleef niet staande tegenover de financieel experts van verschillende fracties. (SP/GL/Omtzigt/PvdA/PVV) Alleen met constante steun van ambtenaren hakkelde ze zich er doorheen.
Ik gun haar natuurlijk wel een veilige werkomgeving.
Je gunt haar een veilige werkomgeving. Nou die heeft ze wel. Het ministerie van Financiën kom je niet zo maar binnen.

Je bagatelliseert wat hier gebeurd is. Een politica geeft er de brui aan omdat ze ernstig bedreigd wordt in de privésfeer. Het erge is dat dit met name gebeurd door allerlei rare figuren die zichzelf ook identificeren als christen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 13 jul 2023, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: 13 jul 2023, 11:02
mw. Kaag was ook de minister die - ondanks waarschuwingen - Palestijnen subsidieerde. Een zo'n gesubsidieerde groep vermoorde vervolgens een Israëlisch meisje.
Dat heb ik Madam Mikmak en Zwarte Magica nog niet zien doen. Ik vind het derhalve geen pas geen om deze dames te vergelijken met mw. Kaag.
Waar komt die haat bij jou vandaan? Erg dat een Israëlisch meisje om het leven komt, maar dat kun je Kaag niet aanrekenen. De club waar @huisman altijd toe behoorde en zo over opgeeft vermoordde 70 Iraki's in Hawija. Daar heb ik je destijds niet over gehoord.
MGG

Bericht door MGG »

Het verbaast mij dat de empathie met een bedreigde Kaag veel groter lijkt dan de empathie met een Wilders die al veel langer, vaker en serieuzer bedriegd wordt. Hoe dan ook haar exit zit prima in elkaar. Ipv als flop terugtreden stapt ze met opgeheven hoofd de politiek uit.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 11:04
huisman schreef: 13 jul 2023, 09:19 Kaag kiest helemaal niet voor haar gezin. Ze zit in haar nieuwe baan minstens 300 dagen in het buitenland. Kijk eens wat commissie debatten financiën van het afgelopen jaar terug. Ze bleef niet staande tegenover de financieel experts van verschillende fracties. (SP/GL/Omtzigt/PvdA/PVV) Alleen met constante steun van ambtenaren hakkelde ze zich er doorheen.
Je gunt haar een veilige werkomgeving. Nou die heeft ze wel. Het ministerie van Financiën kom je niet zo maar binnen.

Je bagatelliseert wat hier gebeurd. Een politica geeft er de brui aan omdat ze ernstig bedreigd wordt in de privésfeer. Het erge is dat dit met name gebeurd door allerlei rare figuren die zichzelf ook identificeren als christen.
Ook het "bedreigen" is overdreven geframed. En mw. Kaag gebruikt dit als reden voor haar vertrek. Het typeert mw. Kaag.
Het is wel fijn om te zien dat een door de NL Media ingezet "droomscenario" met mw. Kaag in de hoofdrol geen stand houdt. NL is niet gek.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 11:04

Je bagatelliseert wat hier gebeurd is. Een politica geeft er de brui aan omdat ze ernstig bedreigd wordt in de privésfeer. Het erge is dat dit met name gebeurd door allerlei rare figuren die zichzelf ook identificeren als christen.
Als je met dat laatste die fakkeldrager bedoeld kun je zo’n verwarde geest natuurlijk niet veralgemeniseren. Ik heb begrepen dat de bedreigingen die Hugo de Jonge als corona minister ontving van een ernstiger karakter waren. Zeker ook voor zijn gezin. Hij heeft dat nooit zo uitgedragen als Kaag.
Het blijft verontrustend dat bestuurders bedreigd worden maar dat is wel de realiteit en dat moet meewegen voordat je zo’n benoeming aanvaard.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

parsifal schreef: 13 jul 2023, 09:59
Verder heb ik wel het idee dat er in de drek die Kaag over zich heen kreeg meespeelt dat Kaag een vrouw is.
Dat is wat vanuit haar partij wel zo gepusht wordt en rondom in haar vertrek nu ook in de media. Ik geloof het maar een klein beetje, want als haat wordt uitgelokt door het vrouw-zijn, zou het dames als Van der Plas, Schouten, Ouwehand en anderen toch ook harder treffen. De toon en intonatie zijn denk ik de voornaamste boosdoeners. Zo praat ze gewoon, het is zonder twijfel geen opzet, maar bij veel mensen deed het de haren recht overeind staan. Verder heeft ze hoog ingezet met beloften van nieuw leiderschap. Is als een boemerang in haar gezicht teruggekomen. Ook de opstelling van de D66-fractie is lang niet altijd begrepen (denk aan de kwalificatie magere mannetjes voor diverse mannelijke D66-kamerleden). Verder geloof ik niet dat het echt boterde tussen Rutte en haar; ze deden hun best maar het was geen liefde op het eerste t/m tiende gezicht en er leefde niet altijd begrip in de VVD-achterban over het relatief grote gehalte aan D66-standpunten in het regeerakkoord. Dat heeft niet tot overweldigende liefde voor haar geleid in een behoorlijk deel van het electoraat en bij de fluisteraars rondom politiek verslaggevers. Het geënsceneerde dansje op tafel en de uitspraak: "Wie zijn die mensen?" waren kersen op de taart.

Trouwens, de kwalificaties van Wilders zijn wel erg gezaghebbend. Hij poneert ze met veel resultaat; veel van zijn stickers blijven mensen nog lang achtervolgen. "Heks" bij mevrouw Kaag, "tassendraagster" bij mevrouw Hermans, "knettergek" bij wijlen mevrouw Vogelaar.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 11:09
Wim Anker schreef: 13 jul 2023, 11:02
mw. Kaag was ook de minister die - ondanks waarschuwingen - Palestijnen subsidieerde. Een zo'n gesubsidieerde groep vermoorde vervolgens een Israëlisch meisje.
Dat heb ik Madam Mikmak en Zwarte Magica nog niet zien doen. Ik vind het derhalve geen pas geen om deze dames te vergelijken met mw. Kaag.
Waar komt die haat bij jou vandaan? Erg dat een Israëlisch meisje om het leven komt, maar dat kun je Kaag niet aanrekenen. De club waar @huisman altijd toe behoorde en zo over opgeeft vermoordde 70 Iraki's in Hawija. Daar heb ik je destijds niet over gehoord.
Dat was militair gezien een goed geplaatste aanval op een bommenfabriek van ISIS. De rest is voer voor politici en op de wal staande stuurlui.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

In aanvulling op Job zijn duidelijk bericht.
De meest bedreigde politici zijn mannen. Het zou wel grappig zijn als Wilders de bedreigingen mede gaat wijten aan het feit dat hij een man is. Ik denk dat de top 3 meest bedreigde politici allemaal mannen zijn.
1. Wilders
2. De jonge
3. Rutte
parsifal

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 13 jul 2023, 11:11 Het verbaast mij dat de empathie met een bedreigde Kaag veel groter lijkt dan de empathie met een Wilders die al veel langer, vaker en serieuzer bedriegd wordt. Hoe dan ook haar exit zit prima in elkaar. Ipv als flop terugtreden stapt ze met opgeheven hoofd de politiek uit.
Bij Wilders is het net zo vreselijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 13 jul 2023, 11:30
MGG schreef: 13 jul 2023, 11:11 Het verbaast mij dat de empathie met een bedreigde Kaag veel groter lijkt dan de empathie met een Wilders die al veel langer, vaker en serieuzer bedriegd wordt. Hoe dan ook haar exit zit prima in elkaar. Ipv als flop terugtreden stapt ze met opgeheven hoofd de politiek uit.
Bij Wilders is het net zo vreselijk.
Volgens mw. Kaag is het verschil dat Wilders het aan zichzelf te wijten heeft. Tenminste, dat meldde ze op de NPO.
HHR

Bericht door HHR »

Ik denk dat het met de bedreiging aan Kaag wel meevalt.
Het is haar niet gelukt om premier te worden, en dat zal bij de komende verkiezingen zeker niet lukken.
Dat zal de voornaamste reden van haar vertrek zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 10:38
huisman schreef: 13 jul 2023, 09:21 Madam Mikmak ?
Zo'n grap doet in één klap al je getoonde rechtzinnigheid in deze topic de afgelopen dagen teniet. Echt jammer.
Zo spreek je niet over bewindspersonen.
Wat een onzin weer. :bobo

En ondertussen kan er met droge ogen beweerd worden dat Ezechiël 16: 5b dagelijkse praktijk was onder het oude volk van Israël en dat partijen abortus kunnen legaliseren en dat dit dan niet de verantwoordelijkheid is van die partij.

Vreemde gedachtegang om dan bij @huisman op elke slak zout te leggen en ondertussen andere veel meer niet-gangbare opmerkingen in dit draadje alleen voor kennisgeving aan te nemen.

Want @huisman heeft uiteraard in al zijn beweringen volkomen gelijk.
Job

Bericht door Job »

Trouwens, Sander Schimmelpenninck leek gisteren via twitter te suggereren dat hij iets met Kaag aan het regelen is. D66 reageerde daar zelf ook geheimzinnig op. Ik hoop vurig dat D66 en hij geen gekke ideeën hebben over de opvolging van Kaag. Al zal het me niets verbazen als de foto een manier is om "domrechts" (consequent taalgebruik van Schimmelpenninck) te jennen en uit te dagen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 11:47En ondertussen kan er met droge ogen beweerd worden dat Ezechiël 16: 5b dagelijkse praktijk was onder het oude volk van Israël en dat partijen abortus kunnen legaliseren en dat dit dan niet de verantwoordelijkheid is van die partij.
De directe link is nauwelijks in de bijbel te vinden. Die gedachte ondersteun ik. Als je echter de gruweldaden van het volk Isräel uit het boek Richteren eens op een rijtje zet, dan is de gedachte niet echt houdbaar dat het een stel lieve onschuldige en simpele mensjes bij elkaar was.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 13 jul 2023, 11:26

Dat was militair gezien een goed geplaatste aanval op een bommenfabriek van ISIS. De rest is voer voor politici en op de wal staande stuurlui.
Het is vooral voer voor juristen, zoals Liesbeth Zegveld.
Plaats reactie