Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Geytenbeekje

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Geytenbeekje »

knip
Job

Bericht door Job »

Kaag vertrekt ook.
KDD

Bericht door KDD »

knip
huisman

Bericht door huisman »

huisman schreef: 11 jul 2023, 16:27
Ad Anker schreef: 11 jul 2023, 15:00
Ambtenaar schreef: 11 jul 2023, 14:54
Bourdon16 schreef: 11 jul 2023, 14:07
Verdrietig dat D66, en ik denk zij dus ook, van die vreselijke anti Bijbelse opvattingen heeft.
https://www.trouw.nl/politiek/sigrid-ka ... ://d66.nl/
Mooi dat je dit deelt. Dank. Al kan ik er weinig mee en begrijp ik ook niet hoe zij denkt, het is op z'n minst een sympathiek verhaal.
Ze is ook in het programma Adieu God geweest. Kwam ze ook best aardig over. Haar probleem is dat ze niet tegen het politieke debat en tegenstand kan. Dan wordt ze narrig en komt ze arrogant en hautain over. O.a. Nijboer (PvdA ) en Omtzigt hebben haar tijdens verschillende financiële debatten alle hoeken van de tweede kamer laten zien. Daar kan ze niet tegen. Dat maakt haar ongeschikt voor de politiek en ik verwacht dat ze zelf deze conclusie binnenkort zal trekken en zal verdwijnen uit de politiek.
Fijn dat ik gelijk krijg. Voor mij geen verrassing maar voor @DDD en @Ambtenaar wel. Kaag kan niet tegen een stevig debat. Daarom verstandig dat ze weggaat alleen jammer dat ze daar haar familie voor gebruikt. Welkom Rob Jetten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Kaag kan prima tegen een stevig debat. Ik denk alleen dat je niet moet onderschatten hoeveel ellende zij, Rutte, De Jonge etc. de afgelopen jaren over zich heen hebben gekregen. Het debat wordt namelijk niet meer op basis van argumenten gevoerd, maar op basis van emoties. Dat zij kiest voor haar gezin is alleen maar prijzenswaardig en mag m.i. niet tegen haar gebruikt worden.

@ GGL ik vind eerlijk gezegd dat je overdrijft. Niemand pleit hier voor abortus. Het grote verschil is alleen dat jij voorstander bent van een theocratie, waarbij iedereen leeft volgens ( jouw uitgangspunten van) de bijbel. @ DDD en @ ambtenaar en @ Parsifal vinden dat een rechtstaat anders functioneert.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 12 jul 2023, 23:37 @huisman:
Ik heb daar nu geen voorbeelden van paraat. Maar dat geldt voor allerlei vanzelfsprekendheden, natuurlijk. Je kunt zulke dingen wel indirect afleiden uit de door jou aangehaalde profetie, bijvoorbeeld.

@GG-lid:
Degene die die verantwoordelijkheid ontkent, heeft vooral een probleem met de democratische rechtsstaat, als ik het nu goed begrijp. Je kunt hem niet van vrijzinnigheden betichten, in ieder geval. Dus dat verwijt lijkt me niet helemaal terecht.
Kom dan op ze minst met bewijs dat het achterlaten van jonge kinderen in die tijd een breed gebruikelijke praktijk was.
MGG

Bericht door MGG »

Dat Kaag vertrekt, was voorspelbaar en had Huisman goed zien aankomen. Haar dochters werden geïnterviewd en deelde met heel NL hun wens. Kaag stopt met als reden dat haar baan teveel van haar kinderen vraagt. Een logisch en geloofwaardig verhaal. Het leidt direct ook mooi af van het feit dat Kaag haar ambitie om de eerste vrouwelijke mp te worden geflopt is en dat D66 het in de peilingen ontzettend slecht doet. Qua zetels het slechtste van alle partijen en in procenten scoort alleen FvD lager.
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hier weer wat gesnoeid omdat er door sommigen veel aandacht wordt gevraagd voor vertrek, weer terugkomen en vervolgens weer vertrekken. We hebben onlangs afgesproken dit niet meer te doen. Praat mee of praat niet mee. Hier graag weer ontopic a.u.b.
Job

Bericht door Job »

Wat ik me wel afvraag: zouden mensen die veel haat over Kaag hebben uitgestort in de Kamer en op sociale media nu denken dat dat gedrag dus loont? Want dat is toch wel een grote reden die Kaag noemt voor haar vertrek. Een eerlijke boodschap, maar het speelt haar tegenstanders wel in de kaart. Haten werkt, zouden ze kunnen denken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: 13 jul 2023, 08:29 Wat ik me wel afvraag: zouden mensen die veel haat over Kaag hebben uitgestort in de Kamer en op sociale media nu denken dat dat gedrag dus loont? Want dat is toch wel een grote reden die Kaag noemt voor haar vertrek. Een eerlijke boodschap, maar het speelt haar tegenstanders wel in de kaart. Haten helpt, zouden ze kunnen denken.
mw Kaag kent geen enkele vorm van zelfreflectie. Mysiogamie in NL is geloof ik de reden dat ze niet populair is vind ze zelf.

De foto van dat tafeldansje alleen al, eerder op de dag in scene gezet maar als spontaan gepubliceerd. Zum Kotzen.

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-j ... id-kaag-7/
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef: 13 jul 2023, 08:33
Job schreef: 13 jul 2023, 08:29 Wat ik me wel afvraag: zouden mensen die veel haat over Kaag hebben uitgestort in de Kamer en op sociale media nu denken dat dat gedrag dus loont? Want dat is toch wel een grote reden die Kaag noemt voor haar vertrek. Een eerlijke boodschap, maar het speelt haar tegenstanders wel in de kaart. Haten helpt, zouden ze kunnen denken.
mw Kaag kent geen enkele vorm van zelfreflectie. Mysiogamie in NL is geloof ik de reden dat ze niet populair is vind ze zelf.

De foto van dat tafeldansje alleen al, eerder op de dag in scene gezet maar als spontaan gepubliceerd. Zum Kotzen.

Nou, een normaal denkend mens kan prima in staat zijn te beoordelen dat mevrouw Kaag zijn politieke voorkeur niet heeft, maar dat is want anders dan voortdurend als heks te worden afgeschilderd.

Als ik jouw nar vind dan hoop ik niet dat je daar al te veel zelfreflectie op toepast.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 13 jul 2023, 08:33

:)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:.......Niemand pleit hier voor abortus. Het grote verschil is alleen dat jij voorstander bent van een theocratie, waarbij iedereen leeft volgens ( jouw uitgangspunten van) de bijbel. @ DDD en @ ambtenaar en @ Parsifal vinden dat een rechtstaat anders functioneert.
Punt is: Wat is voor abortus pleiten? In NL pleit ook D66 niet voor abortus maar vind dat het een keuze is.
En tot nog toe is, voorzover ik het begrijp, dit ook de stellingname van @Parsifal, @DDD en @Ambtenaar.
En ik probeer te achterhalen hoe dit wordt gerijmd met de Schrift. Om het te begrijpen.

Is abortus een principiele grens of niet?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik heb de stukken in Trouw gelezen en inderdaad is er geen enkele zelfreflectie. Alles ligt buiten mw. Kaag. Terwijl er toch best wel wat mis is gegaan. Dus eens met Wim.
Henk J

Bericht door Henk J »

merel schreef: 13 jul 2023, 02:41 Kaag kan prima tegen een stevig debat. Ik denk alleen dat je niet moet onderschatten hoeveel ellende zij, Rutte, De Jonge etc. de afgelopen jaren over zich heen hebben gekregen. Het debat wordt namelijk niet meer op basis van argumenten gevoerd, maar op basis van emoties. Dat zij kiest voor haar gezin is alleen maar prijzenswaardig en mag m.i. niet tegen haar gebruikt worden.
Niet mee eens, in de meeste debatten vond ik haar snel geïrriteerd overkomen waarna ze nog wel eens op de persoon ging spelen. Daar had Rutte een stuk minder last van, die kon uitstekend met kritiek omgaan en wist ook altijd de zwakke punten van zijn opponent in zijn voordeel te gebruiken. De laatste jaren werd dat wel lastig omdat Rutte nogal wat krassen had opgelopen maar de meeste APB-debatten is hij zonder grote fouten doorgekomen. Dat zou Kaag niet redden. Volgens mij houdt ze ook helemaal niet van debatteren en Rutte wel, die zie je gewoon genieten als hij daar staat.
Wat betreft haar gezin, dat is zeer triest. Het continue framen als heks, o.a. door Wilders, heeft hier zeker aan bijgedragen, dat is zeer verwerpelijk.
Plaats reactie