Oude-Waarheid schreef:Adorote schreef:Het is toch vreemd dat bapdisten die toch al tegen alles zijn wat Katholiek is in de breedste zin van het woord, zo ook tegen alles wat geregeld protestants is , dus de drie grote stromingen Calvijnse traditie Anglicana en Lutherana zo niet nadere reformatie, en zelfs ook buiten de unie staan van bapdisten. want ze zijn zogenaamd vrij, ineens met een Heilige op de proppen komen St .Valentijn en dan misbruik maken van kerkelijk traditie en om de mensen iets leuk te bieden rondom het thema liefde.Thema diensten zijn al zo uit de boze, daar er maar een Eredienst is waar alles gericht is op God door Zijn Zoon Jezus de Christus, en in Zijn Naam ook de Heilige Sacramenten bediend worden .
In Drachten draait het maar om een man de heer Bottenbleij, gaat de man weg loop t het leeg.men is daar te veel gericht op succues in plaats van totaal gericht zijn op Jezus Christus allen.Derhalve of een sektariche vrije gemeente kerk genoemd kan worden is het antwoordt negatief.
Wie was St Valentijn.
Bisschop van Terni.
Martelaar werd tijdens de christenvervolgingen onder Keizer Claudius in 269 onthoofd.
Dus al de flauwekul met het roze en rode hartjes gedoe om deze dienaar des Heren St Valentijn is dus ook af te wijzen .Plus dat het feest over is komen waaien uit het vreemde Amerika, waar het ook geen kerkelijk feest is.
Daarbij komt dat St Valentijn niet voorkomt in de Heligen kalender.
Hooguit is St Valentijn ons ten voorbeeld in navolging van Jezus Christus meer niet.
In Drachten draait het maar om een man de heer Bottenbleij
Daar kun je wel eens gelijk aan hebben.
Ondanks dit vind ik toch Bottenblij één van de betere Baptisten.
Heb hem diverse keren gehoord voor dat hij naar Drachten ging nl.
Dus niet via het web

En draaide het alleen om hem? Riep hij de gemeente soms op hem te aanbidden en te volgen en te dienen, hun leven in dienst te stellen van zichzelf? Ongetwijfeld wees hij de mensen op Jezus Christus als verlosser en riep hij hen op Hem te volgen. Dus het is onzin te stellen dat het in Drachten maar om 1 man zou gaan, de dominee.
Ik hoop dat dat wel duidelijk is, en dat men hier ook scherper op is, kritiek op dominees uit eigen kringen is hier absoluut niet gewenst en wordt gelijk bestraft, maar zomaar kritiek leveren op andere predikanten die Christus ook centraal hebben staan, ook al zijn we het met de leer niet op alle punten eens, lijkt me ook respectloos, en het bijbelse beginsel (zoals u wilt dat de mensen u behandelen, behandel hen evenzo) lijkt me dan wel goed om wat meer toe te passen. Het zou toch wat zijn als je in de hemel mensen tegenkomt die niet uit je eigen kring zijn en die je in je aardse leven zo zwart hebt lopen maken, door niet kritiek op bepaalde aspecten van de leer alleen te leveren maar over zo iemand te beweren dat hij God niet lief heeft, zichzelf centraal zet... en later blijkt dat dat niet klopt, dat hij wel Jezus centraal had staan, God wilde dienen met al zijn mogelijkheden en daar ongetwijfeld, net als wij, fouten in maakte.
En aangezien ik Bottenbleij ken als een man die Jezus centraal zet en leert als enige grond van ons heil, heb ik geen redenen om aan zijn kind van God zijn te twijfelen, net zo min als bij eigen predikanten.