Wat is duurKDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelenKDD schreef: ↑Vandaag, 13:32Zo moeilijk is dat toch niet. Wat de bijbel ons leert en dan er daar niet naar leven.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:25
Welke leer en wat in het leven dan? Dit is nog super onduidelijk
Veel Avondmaalgangers in de GerGem
-
MGG
Re: Veel Avondmaalgangers in de GerGem
-
MGG
Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertjeKDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelen
-
De Rijssenaar
Ja, kom maar is een keertje kijkenMGG schreef: ↑Vandaag, 13:56Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertjeKDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34
Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelen
Nou een biertje drinken doen we in Rijssen graag. Dus dat is het probleem niet, al heb ik dat wel keer iemand horen zeggen dat ie dat niet vond kunnen. Maar dat was geen echte Rijssenaar. Dat noemen we hier import
Laatst gewijzigd door De Rijssenaar op 12 dec 2025, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, dan heb je wel een wat eenzijdige kennissenkring. Want er zijn natuurlijk best veel christenen die gewetensbezwaren hebben tegen het drinken van alcohol.MGG schreef: ↑Vandaag, 13:56Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertjeKDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34
Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelen
-
MGG
Misschien dacht die persoon dat het 1 krat p.p. was. Of Grolsch, maar dan had hij vermoedelijke moeite met dat Grolsch bier genoemd wordt.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 14:02Ja, ik kom maar is een keertje kijkenMGG schreef: ↑Vandaag, 13:56Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertjeKun je ervaren hoe het is
Nou een biertje drinken doen we in Rijssen graag. Dus dat is het probleem niet, al heb ik dat wel keer iemand horen zeggen dat ie dat niet vond kunnen. Maar dat was geen echte Rijssenaar. Dat noemen we hier import![]()
-
MGG
Grappig dat dit het al eenzijdig maakt. Hoeveel kerken vieren alcoholvrij avondmaal? Maak eens een schatting van het aantal gewetensbezwaarde. Jij vind het best veel, dus het zal niet om een paar procenten gaan. Blijkbaar een groep die groter is dan het aantal gewetensbezwaarde tegen verzekeringen?DDD schreef: ↑Vandaag, 14:03Nou, dan heb je wel een wat eenzijdige kennissenkring. Want er zijn natuurlijk best veel christenen die gewetensbezwaren hebben tegen het drinken van alcohol.MGG schreef: ↑Vandaag, 13:56Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertje
-
De Rijssenaar
Ja, daar maak je hier geen vrienden mee als je Grolsch geen bier noemt. Grolsch heeft teminste karakter, kun je van Heineken niet zeggen
Maar de Duitse pils is hier ook wel in zwang, Wasteiner, Bitburger of Erdinger.. Mensen halen alcohol vaak ook uit Duitsland. Net als vuurwerk.
-
Geeske_1991
Nou het drinken van een biertje of ander drankje is geen probleemMGG schreef:Ik denk dat ik maar eens in Rijssen op vakantie ga. Blijkbaar leven daar tamelijk unieke overtuigingen. Ik heb van Nederlandse christenen nog nooit gehoord dat het drinken van een biertje een probleem is.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:49Jawel. Ik denk dat hier dus juist het verschil zit. De een vind iets wel kunnen en de ander niet. Dus ik ben dan benieuwd waar het hem dan in zit.. Want over het algemeen komen die mensen vaak niet verder dan een kleur van een stropdas, het dragen van sneakers of het drinken van een biertjeKDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34 Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelen
Het wordt een probleem als je veel drinkt, loslippig wordt, rare bewegingen gaat maken, je oog dwaalt vaker af naar plekken bij anderen waar je niet hoort te kijken
Als je publiekelijk drinkt en je anders gedraagd gaan anderen daar wat van vinden.
Als het in Rijssen gebeurt krijg je vaak gepraat, plus dat men denkt; die gaat zondags netjes naar de kerk, maar staat in het weekend te zuipen. Dan krijgt de kerk en dus God een slechte naam
Zo kijk ik er op.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Misschien zit het wel in dat ‘graag’. Twente (en daarmee Rijssen) is koploper in overmatig drankgebruik. Veel ouders die hun kinderen met vrienden thuis vanaf 14 a 15 jaar bier laten drinken.De Rijssenaar schreef: Nou een biertje drinken doen we in Rijssen graag. Dus dat is het probleem niet, al heb ik dat wel keer iemand horen zeggen dat ie dat niet vond kunnen. Maar dat was geen echte Rijssenaar. Dat noemen we hier import
Nee hoor, dure auto's zie ik niet zo als een verkeerde manier van leven. Ik doel meer op een onderhuidse kritiek op kerkelijke besluiten en sommige leerlelementen en dat breder uitventen.KDD schreef: ↑Vandaag, 13:39Misschien heeft Pierre over de dure autos die er gereden worden. Ik weet het ook niet. Maar het heeft geen nut om dit hier te bespreken.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:34Ja, maar ik wil weten waar het dan concreet over gaat. Mensen kunnen de kleur van de stropdas daar bijvoorbeeld ook al mee bedoelenKDD schreef: ↑Vandaag, 13:32Zo moeilijk is dat toch niet. Wat de bijbel ons leert en dan er daar niet naar leven.De Rijssenaar schreef: ↑Vandaag, 13:25
Welke leer en wat in het leven dan? Dit is nog super onduidelijk
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.