Hollander schreef:Erasmiaan schreef:Hollander schreef: of het met de hele familie lezen van het Reformatorisch Dagblad, waarbij iedereen een klein deel van het abonnement betaald.
ik denk niet dat dit diefstal is. Als je voor de krant hebt betaald, is hij daarna ook je eigendom en mag je er mee doen wat je wilt. Het lijkt me alleen niet handig om als tweede te moeten lezen of als eerste lezer niet terug te kunnen kijken als je een dag geen tijd hebt gehad.
Wel als je vervolgens een financiële vergoeding vraagt voor het lezen. Ik snap dat het een pijnlijk punt kan zijn, want het komt helaas regelmatig voor binnen onze kringen.
Voor mij is het geen pijnlijk punt, want ik lees gewoon zelf en geef of verkoop niet door. Maar ik zou daar ook geen kwaad in zien. Je koopt de krant en je mag er daarna dus mee doen wat je wilt. Ook de vis erin verpakken, maar ook verkopen aan een ander en die erin laten lezen. Adverteerders zullen daar juist blij mee zijn. En de krant meet en weet ook van dit grotere bereik (zoals refo al zei).
Het krant-delen is overigens niet echt handig. Je hebt altijd de krant wat later en dan moet je maar net tijd hebben om te lezen. Als je de krant als eerste hebt, moet je hem ook snel uitlezen. Dus je bespaart wat met het delen, maar of dit nu constructies zijn die je lang volhoudt... en het is ook geen constructie die je 1 op 1 voordeel oplevert. Je komt namelijk niet in een situatie die hetzelfde is als een eigen abonnement.