Het lijkt wel of ik op het politiebureau zitAnker schreef:Wilhelm houdt van karikaturen.Wilhelm schreef:Trouwens wel grappig om te zien dat er forummers zijn met een bevindelijke inslag, die hier zwarte piet verdedigen. En dat terwijl de gereformeerde gezindte nog maar een paar decennia terug principiële bezwaren hadden tov het roomsch-heidense Sinterklaas volksfeest!
1. Er zijn forummers met een bevindelijke inslag die zwarte piet verdedigen.
2. Een paar decennia terug had de gereformeerde gezindte principiële bezwaren t.o.v. het Sinterklaas volksfeest.
3. Wilhelm vindt dat grappig.
Een paar vragen, in de omgekeerde volgorde:
3. Waarom vind jij dat grappig?
2. Ik ken bepaalde groepen binnen de gezindte die principiële bezwaren hebben t.o.v. het Sinterklaasfeest terwijl dat altijd ook wel weer genuanceerd werd. En trouwens dat was wellicht een paar decennia terug zo (hoe oud ben je trouwens, of heb je hier cijfers van?) maar dat is nu nog steeds zo, volgens mij.
1. Wat zijn forummers met een bevindelijke inslag? Welke groep heb je op het oog? Hoor je zelf ook bij die groep, of juist niet?
Ik zie uit naar je antwoorden!

3. Gewoon, het viel me op. Ik ging er van uit dat de verdedigers niet zoveel met het heidensefeest zouden hebben.
2. Je vraag tussen haakjes is niet genummerd, dus die hoef ik ook niet perse te beantwoorden denk ik. Verder is punt 2 meer een opmerking.
1. Ik schaar me onder de groep die een Schriftuurlijk bevindelijke prediking voorstaan. Er zijn er hier ook die voor al een bevindelijk Schriftuurlijke prediking voorstaan. Die laatste groep heb ik op het oog. De vraag is of de verschillen wel zo groot zijn. Maar soms maakt het wat duidelijker.
Goed zo?