Bezet gebied?

Profesto

Re: Bezet gebied?

Bericht door Profesto »

Dat jullie het nodig vinden om meteen met allerlei valse beschuldigingen te komen over vermeende Hamas sympathieën in plaats van steekhoudende argumenten zegt wat mij betreft genoeg. ::bye
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Profesto schreef:Dat jullie het nodig vinden om meteen met allerlei valse beschuldigingen te komen over vermeende Hamas sympathieën in plaats van steekhoudende argumenten zegt wat mij betreft genoeg. ::bye
Wie begon een de vergelijking met holocaust ontkenners? Even in het spiegeltje kijken, lijkt me ::bye
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: Gisteren, 12:01
Maanenschijn schreef: Gisteren, 11:23 Zeker. Ondanks de extreme uitspraken van individuele ministers ben ik niet overtuigd van een strategie.
Ik ook niet. Ben ook niet overtuigd van hongersnood als ik de beelden uit Gaza zie. Ik zie vooral veel weldoorvoede (jonge) mannen. Die foto van een vrouw met een broodmager kindje overtuigd mij echt niet.
De NOS. neemt klakkeloos de persberichten over van de Hamas woordvoerders over de situatie in Gaza. Echt bizarre journalistiek. Te meer dat dezelfde NOS journalisten kleur bekennen door mee te lopen in de rode lijn demonstraties.
Over onafhankelijke journalistiek gesproken. :bobo
In de onafhankelijkheid van de NOS gelooft denk ik bijna niemand meer. Toch ben ik geen groot voorstander meer van afschaffen. Beter iets wat probeert een beetje objectief en onafhankelijk te blijven dan alleen commerciële partijen die puur voor de winst gaan. Flink bezuinigingen en het personeel aan afspiegeling maken van de politieke realiteit is voldoende.
MGG

Bericht door MGG »

refo schreef: Gisteren, 20:53 Eén ding scheelt: sancties hebben nog nóóit gewerkt.
Het einde van de apartheid vergeten? Sancties waren daarbij een belangrijke factor. De economie en regering voelde het sterk en de zwarte bevolking voelde zich gesteund en werd nog mondiger.
refo

Bericht door refo »

MGG schreef: Gisteren, 22:59
refo schreef: Gisteren, 20:53 Eén ding scheelt: sancties hebben nog nóóit gewerkt.
Het einde van de apartheid vergeten? Sancties waren daarbij een belangrijke factor. De economie en regering voelde het sterk en de zwarte bevolking voelde zich gesteund en werd nog mondiger.
Welnee. Dat is hoe het brave westen ertegenaan keek. We zijn graag belangrijk.
Philip

Bericht door Philip »

huisman schreef: Gisteren, 20:15
Philip schreef: Gisteren, 19:52
huisman schreef: Gisteren, 19:27
Profesto schreef: Gisteren, 18:55 Ik raad jullie aan vrijwel elke krant in Nederland te lezen over de honger in Gaza.
Of de uitzending van 1Vandaag van vanavond.

Een of andere pipo uit Amerika die een zeer particuliere mening heeft die in schril contrast staat met de realiteit die door beelden in de media worden doorgegeven, maakt op mij geen enkele indruk.

Sterker nog, ik vind het nogal belachelijk dat jullie in je eigen wens-werkelijkheid blijven geloven, in weerwil van alle feiten die blijken uit zoveel berichten en reportages.
De link hieronder zul jij wel fake news vinden want het komt uit een Israëlische krant. Jij leest liever de Hamas propaganda.

https://www.ynetnews.com/magazine/article/bjtpa6vvgl

En nog één met hetzelfde verhaal.

https://nypost.com/2025/07/27/world-new ... itics-say/

Hamas gaat letterlijk over lijken en ze krijgen daarvoor applaus van links Nederland.
Op deze manier gaat discussiëren heel lastig. Een linkje plakken waarin we zelf moeten zoeken is wat anders dan een inhoudelijke bijdrage leveren.
Het feit dat een enkele jongen een genetische afwijking zou hebben en er daarom zo verschrikkelijk uitziet weerlegt ook op geen enkele manier de stelling dat er sprake is van hongersnood.
De suggestie dat Profesto met Hamas sympathiseert vind ik verwerpelijk. Of wat bedoel je met 'jij leest liever de Hamas propaganda'? Waarom is het nodig de discussie zo persoonlijk te maken? En wat is het voor onzin dat alle Israëlische kranten fake news zouden zijn? Beweert iemand dat?
Wie applaudisseert precies voor Hamas? Wat bedoel je met links Nederland? Timmermans? Welke bron heb je daarvoor? Volgens mij is de steun voor Hamas beperkt tot een marginale groep.
Je valt blijkbaar zo in deze discussie. Afgelopen dagen was het beeld van de vermeende hongersnood de foto van moeder met broodmager kind. Nu blijkt na factcheck dit kind vanaf zijn geboorte ernstige afwijkingen te hebben. Zijn uiterlijk heeft niets met honger te maken. De Turkse fotograaf en de BBC wisten dit maar toch publiceren ze deze foto. Ook de NOS trouwens. Rectificeren doen ze helaas niet.

Ik pijnig mij zelf door op de BNN/VARA site JOOP.nl te kijken. Daar lees je hoe links Nederland Hams omarmt. In de commentaren staan ronduit antisemitische opmerkingen die gewoon blijven staan. Één voorbeeld? Iemand schrijft dat hij hoopt dat een bestand dichtbij is. Daar wordt zo op gereageerd. Dat willen ze (Israël/Joden) niet. Ze (Israël/Joden) willen bloed zien, zeker van kinderen zo zijn ze (Israël/Joden) altijd al geweest………Dit raakt aan Nazi propaganda en was brandstof voor talloze pogroms.

Dat mensen niet zien dat de geschiedenis zich aan het herhalen is vind ik onbegrijpelijk.
Het rapport van het IPC spreekt van meer dan 20000 ziekenhuisopnames van ondervoede kinderen.

Als ik mijzelf zou pijnigen door op Twitter te kijken dan lijkt heel rechts Nederland uit wappies en rechts-extremisten te bestaan.

We kunnen weer een discussie voeren over de matige kwaliteit van de NOS, maar daar zijn we het wel over eens. En antisemitisme blijft een groot probleem. Ik ken mensen van Joodse studies aan de UvA. Hun verhalen zijn huiveringwekkend.

Dat is allemaal het punt niet. Het punt is dat je, tegen alle bewijzen in, over 'vermeende hongersnood' blijft schrijven en dat je ontkent dat Israël doelbewust burgers vermoordt op zo grote schaal dat sprake is van genocide
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: Vandaag, 11:23
huisman schreef: Gisteren, 20:15
Philip schreef: Gisteren, 19:52
huisman schreef: Gisteren, 19:27

De link hieronder zul jij wel fake news vinden want het komt uit een Israëlische krant. Jij leest liever de Hamas propaganda.

https://www.ynetnews.com/magazine/article/bjtpa6vvgl

En nog één met hetzelfde verhaal.

https://nypost.com/2025/07/27/world-new ... itics-say/

Hamas gaat letterlijk over lijken en ze krijgen daarvoor applaus van links Nederland.
Op deze manier gaat discussiëren heel lastig. Een linkje plakken waarin we zelf moeten zoeken is wat anders dan een inhoudelijke bijdrage leveren.
Het feit dat een enkele jongen een genetische afwijking zou hebben en er daarom zo verschrikkelijk uitziet weerlegt ook op geen enkele manier de stelling dat er sprake is van hongersnood.
De suggestie dat Profesto met Hamas sympathiseert vind ik verwerpelijk. Of wat bedoel je met 'jij leest liever de Hamas propaganda'? Waarom is het nodig de discussie zo persoonlijk te maken? En wat is het voor onzin dat alle Israëlische kranten fake news zouden zijn? Beweert iemand dat?
Wie applaudisseert precies voor Hamas? Wat bedoel je met links Nederland? Timmermans? Welke bron heb je daarvoor? Volgens mij is de steun voor Hamas beperkt tot een marginale groep.
Je valt blijkbaar zo in deze discussie. Afgelopen dagen was het beeld van de vermeende hongersnood de foto van moeder met broodmager kind. Nu blijkt na factcheck dit kind vanaf zijn geboorte ernstige afwijkingen te hebben. Zijn uiterlijk heeft niets met honger te maken. De Turkse fotograaf en de BBC wisten dit maar toch publiceren ze deze foto. Ook de NOS trouwens. Rectificeren doen ze helaas niet.

Ik pijnig mij zelf door op de BNN/VARA site JOOP.nl te kijken. Daar lees je hoe links Nederland Hams omarmt. In de commentaren staan ronduit antisemitische opmerkingen die gewoon blijven staan. Één voorbeeld? Iemand schrijft dat hij hoopt dat een bestand dichtbij is. Daar wordt zo op gereageerd. Dat willen ze (Israël/Joden) niet. Ze (Israël/Joden) willen bloed zien, zeker van kinderen zo zijn ze (Israël/Joden) altijd al geweest………Dit raakt aan Nazi propaganda en was brandstof voor talloze pogroms.

Dat mensen niet zien dat de geschiedenis zich aan het herhalen is vind ik onbegrijpelijk.
Het rapport van het IPC spreekt van meer dan 20000 ziekenhuisopnames van ondervoede kinderen.

Als ik mijzelf zou pijnigen door op Twitter te kijken dan lijkt heel rechts Nederland uit wappies en rechts-extremisten te bestaan.

We kunnen weer een discussie voeren over de matige kwaliteit van de NOS, maar daar zijn we het wel over eens. En antisemitisme blijft een groot probleem. Ik ken mensen van Joodse studies aan de UvA. Hun verhalen zijn huiveringwekkend.

Dat is allemaal het punt niet. Het punt is dat je, tegen alle bewijzen in, over 'vermeende hongersnood' blijft schrijven en dat je ontkent dat Israël doelbewust burgers vermoordt op zo grote schaal dat sprake is van genocide
Dat laatste ontken ik zeker. Er is geen enkele sprake van genocide. Ik vind het beschamend dat jij dat frame van links klakkeloos overneemt. Er is een strijd tussen een regulier leger en een terroristische organisatie in een dicht bevolkt gebied. Terroristen die het liefst vechten tussen burgers, vanuit ziekenhuizen enz. Je moet je eens afvragen waarom Hamas nog steeds niet bereid is tot een bestand. Waarom ze de gegijzelden nog steeds vast blijven houden. Als het echt zo erg was in Gaza dan is Hamas daarvoor verantwoordelijk. Zij kunnen zich onvoorwaardelijk schikken in een bestand.

Dus nee ik geloof niet in genocide of een grootschalige hongersnood in Gaza. Ik geloof in de feiten en niet in de persberichten van Hamas.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mooi huisman. Heldere taal. Teleurgesteld ben ik wel een beetje in Schoof en Brekelmans in hun houding jegens Israël. Ik weet niet precies hoe ik dat moet duiden.
Terri

Bericht door Terri »

Ik ben ook blij met de nuchtere feitelijke reacties van Huisman. Hij bedient zich niet van sentiment.
We hebben niks aan -sorry voor het woord, maar dat gebruikt onze Joodse vriend altijd- Jodenknuffelaars.
Plaats reactie