Bezet gebied?

huisman

Re: Bezet gebied?

Bericht door huisman »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 11:23 Zeker. Ondanks de extreme uitspraken van individuele ministers ben ik niet overtuigd van een strategie.
Ik ook niet. Ben ook niet overtuigd van hongersnood als ik de beelden uit Gaza zie. Ik zie vooral veel weldoorvoede (jonge) mannen. Die foto van een vrouw met een broodmager kindje overtuigd mij echt niet.
De NOS. neemt klakkeloos de persberichten over van de Hamas woordvoerders over de situatie in Gaza. Echt bizarre journalistiek. Te meer dat dezelfde NOS journalisten kleur bekennen door mee te lopen in de rode lijn demonstraties.
Over onafhankelijke journalistiek gesproken. :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: Gisteren, 11:53 Prima opmerkingen. Nog niemand tegengekomen in de wereld als Israel, die voedsel dropt op gebieden waar de gijzelaars worden vastgehouden. Geen land dat ooit zien doen.
(...)
Wat jij zegt sluit naadloos aan bij wat John Spencer, Chair of Urban Warfare Studies en Executive Director of Urban Warfare Institute, zegt in dit bericht.
Graag zou ik hierover de gewaardeerde mening van @huisman over horen.

Overigens geloof ik wel in een strategie, namelijk de strategie van Hamas om het eigen volk te laden lijden en misinformatie de wereld in te slingeren (door bijvoorbeeld plaatjes van kinderen in Jemen op te voeren als Gazaanse kinderen) zodat de useful idiots all over the world met hun vinger wijzen - naar Israel. Job well done.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

DDD schreef: 26 jul 2025, 22:00 https://www.trouw.nl/verhaal-van-de-dag ... ~b4756d4e/

Ik mag niet teveel citeren natuurlijk.
Zolang onze gegijzelden wegkwijnen in de tunnels, is er geen enkele reden om één enkele gram voedsel of hulp Gaza binnen te laten.

Minister van nationale veiligheid Israël
Er is niks mis met het bombarderen van voedsel en brandstofvoorraden. Ze moeten verhongeren.

Minister van Erfgoed Israël
En dan te bedenken dat er nog extremere lieden in het kabinet van Netanyahu zitten, te weten Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich.
Profesto

Bericht door Profesto »

huisman schreef: Gisteren, 12:01
Maanenschijn schreef: Gisteren, 11:23 Zeker. Ondanks de extreme uitspraken van individuele ministers ben ik niet overtuigd van een strategie.
Ik ook niet. Ben ook niet overtuigd van hongersnood als ik de beelden uit Gaza zie. Ik zie vooral veel weldoorvoede (jonge) mannen. Die foto van een vrouw met een broodmager kindje overtuigd mij echt niet.
De NOS. neemt klakkeloos de persberichten over van de Hamas woordvoerders over de situatie in Gaza. Echt bizarre journalistiek. Te meer dat dezelfde NOS journalisten kleur bekennen door mee te lopen in de rode lijn demonstraties.
Ik vind deze bijdrage vergelijkbaar met holocaustontkenners die zeggen dat de kampbewoners op foto's er gevoed uitzien.

Dat komt omdat slechts een fractie van de ellende naar buiten komt.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Gisteren, 12:49
huisman schreef: Gisteren, 12:01
Ik vind deze bijdrage vergelijkbaar met holocaustontkenners die zeggen dat de kampbewoners op foto's er gevoed uitzien.

Dat komt omdat slechts een fractie van de ellende naar buiten komt.
Alleen al de vergelijking met de holocaust is zo misselijkmakend dat je voor mij voor altijd ‘af’ bent in deze discussie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Edelweiss schreef: Gisteren, 12:22
Wim Anker schreef: Gisteren, 11:53 Prima opmerkingen. Nog niemand tegengekomen in de wereld als Israel, die voedsel dropt op gebieden waar de gijzelaars worden vastgehouden. Geen land dat ooit zien doen.
(...)
Wat jij zegt sluit naadloos aan bij wat John Spencer, Chair of Urban Warfare Studies en Executive Director of Urban Warfare Institute, zegt in dit bericht.
Graag zou ik hierover de gewaardeerde mening van @huisman over horen.

Overigens geloof ik wel in een strategie, namelijk de strategie van Hamas om het eigen volk te laden lijden en misinformatie de wereld in te slingeren (door bijvoorbeeld plaatjes van kinderen in Jemen op te voeren als Gazaanse kinderen) zodat de useful idiots all over the world met hun vinger wijzen - naar Israel. Job well done.
Mijn mening is dat John Spencer de feiten laat spreken en ik zijn conclusies volkomen deel.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik raad jullie aan vrijwel elke krant in Nederland te lezen over de honger in Gaza.
Of de uitzending van 1Vandaag van vanavond.

Een of andere pipo uit Amerika die een zeer particuliere mening heeft die in schril contrast staat met de realiteit die door beelden in de media worden doorgegeven, maakt op mij geen enkele indruk.

Sterker nog, ik vind het nogal belachelijk dat jullie in je eigen wens-werkelijkheid blijven geloven, in weerwil van alle feiten die blijken uit zoveel berichten en reportages.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: Gisteren, 18:55 Ik raad jullie aan vrijwel elke krant in Nederland te lezen over de honger in Gaza.

Een of andere pipo uit Amerika die een zeer particuliere mening heeft die in schril contrast staat met de realiteit die door beelden in de media worden doorgegeven, maakt op mij geen enkele indruk.

Sterker nog, ik vind het nogal belachelijk dat jullie in je eigen wens-werkelijkheid blijven geloven, in weerwil van alle feiten die blijken uit zoveel berichten en reportages.
Feit is wat Nethanyahu zegt dat Hamas "will not exist anymore". Het zou slimmer zijn als jij - en de media - Abbas zouden volgen die oproept tot het neerleggen van wapens door Hamas en de vrijlating van de gijzelaars. Israël is genoodzaakt de strijd voort te zetten en wil - uiteraard - niet dat Hamas financieel support krijgt van de VN en hun voedselprogramma's.

En onthoud: Hamas wordt vernietigt.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Gisteren, 18:55 Ik raad jullie aan vrijwel elke krant in Nederland te lezen over de honger in Gaza.

De link hieronder zul jij wel fake news vinden want het komt uit een Israëlische krant. Jij leest liever de Hamas propaganda.

https://www.ynetnews.com/magazine/article/bjtpa6vvgl

En nog één met hetzelfde verhaal.

https://nypost.com/2025/07/27/world-new ... itics-say/

Hamas gaat letterlijk over lijken en ze krijgen daarvoor applaus van links Nederland.
Philip

Bericht door Philip »

huisman schreef: Gisteren, 19:27

De link hieronder zul jij wel fake news vinden want het komt uit een Israëlische krant. Jij leest liever de Hamas propaganda.

Hamas gaat letterlijk over lijken en ze krijgen daarvoor applaus van links Nederland.
Op deze manier gaat discussiëren heel lastig. Een linkje plakken waarin we zelf moeten zoeken is wat anders dan een inhoudelijke bijdrage leveren.
Het feit dat een enkele jongen een genetische afwijking zou hebben en er daarom zo verschrikkelijk uitziet weerlegt ook op geen enkele manier de stelling dat er sprake is van hongersnood.
De suggestie dat Profesto met Hamas sympathiseert vind ik verwerpelijk. Of wat bedoel je met 'jij leest liever de Hamas propaganda'? Waarom is het nodig de discussie zo persoonlijk te maken? En wat is het voor onzin dat alle Israëlische kranten fake news zouden zijn? Beweert iemand dat?
Wie applaudisseert precies voor Hamas? Wat bedoel je met links Nederland? Timmermans? Welke bron heb je daarvoor? Volgens mij is de steun voor Hamas beperkt tot een marginale groep.
huisman

Bericht door huisman »

Philip schreef: Gisteren, 19:52
huisman schreef: Gisteren, 19:27

Op deze manier gaat discussiëren heel lastig. Een linkje plakken waarin we zelf moeten zoeken is wat anders dan een inhoudelijke bijdrage leveren.
Het feit dat een enkele jongen een genetische afwijking zou hebben en er daarom zo verschrikkelijk uitziet weerlegt ook op geen enkele manier de stelling dat er sprake is van hongersnood.
De suggestie dat Profesto met Hamas sympathiseert vind ik verwerpelijk. Of wat bedoel je met 'jij leest liever de Hamas propaganda'? Waarom is het nodig de discussie zo persoonlijk te maken? En wat is het voor onzin dat alle Israëlische kranten fake news zouden zijn? Beweert iemand dat?
Wie applaudisseert precies voor Hamas? Wat bedoel je met links Nederland? Timmermans? Welke bron heb je daarvoor? Volgens mij is de steun voor Hamas beperkt tot een marginale groep.
Je valt blijkbaar zo in deze discussie. Afgelopen dagen was het beeld van de vermeende hongersnood de foto van moeder met broodmager kind. Nu blijkt na factcheck dit kind vanaf zijn geboorte ernstige afwijkingen te hebben. Zijn uiterlijk heeft niets met honger te maken. De Turkse fotograaf en de BBC wisten dit maar toch publiceren ze deze foto. Ook de NOS trouwens. Rectificeren doen ze helaas niet.

Ik pijnig mij zelf door op de BNN/VARA site JOOP.nl te kijken. Daar lees je hoe links Nederland Hams omarmt. In de commentaren staan ronduit antisemitische opmerkingen die gewoon blijven staan. Één voorbeeld? Iemand schrijft dat hij hoopt dat een bestand dichtbij is. Daar wordt zo op gereageerd. Dat willen ze (Israël/Joden) niet. Ze (Israël/Joden) willen bloed zien, zeker van kinderen zo zijn ze (Israël/Joden) altijd al geweest………Dit raakt aan Nazi propaganda en was brandstof voor talloze pogroms.

Dat mensen niet zien dat de geschiedenis zich aan het herhalen is vind ik onbegrijpelijk.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Het fijne is wel dat het steeds schrillere geschreeuw van de Hamas lovers enkel duidt op de aanstaande totale vernietiging ervan.
helma

Bericht door helma »

Profesto schreef:Ik raad jullie aan vrijwel elke krant in Nederland te lezen over de honger in Gaza.

Behalve de Telegraaf dan... die geeft wel een ander geluid en heeft niet zoveel vertrouwen in de nieuwsvoorziening van Hamas over Gaza.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Afijn "NL neem maatregelen". Hamas zal trots zijn op Dick Schoof aldus Wilders.
Tijd dat Israel geen inlichtingen meer deelt. Kunnen wij ons opmaken voor reeksen aan aanslagen.
refo

Bericht door refo »

Eén ding scheelt: sancties hebben nog nóóit gewerkt.
Plaats reactie