Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

JanRap

Re: Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

Bericht door JanRap »

Hoopvol schreef: Gisteren, 20:04
JanRap schreef: Gisteren, 19:23
Hoopvol schreef: Gisteren, 19:04
JanRap schreef: Gisteren, 17:51 @ Hoopvol, U spreekt kloeke taal. Mogelijk mist u enigszins de nuance maar u wilde kennelijk schokken dus dat begrijp ik dan. Daar bent u volledig in geslaagd. Zal me een poosje terugtrekken want dit voelt niet helemaal happy als ik me eufemistisch uitdruk. Zal voortaan horen, zien en zwijgen.
Ja ik drukte me best duidelijk uit. Ik was eigenlijk een beetje boos. En dat komt door die beschuldigingen. Ik vind die beschuldigingen niet eerlijk, je insinueert dat het die dominees en de GBS om het geld en de macht gaat.
Voor dat je zulke beschuldigingen doet zal je op z'n minst zeker moeten zijn van je zaak en daarbij ook bewijs moeten leveren.

En ja, ik zie ook vaak zaken in de reformatorische gezindte, m.n. ook in het kerkverband waar ik lid ben, waar ik me grote zorgen over maak. Maar dat is geen reden om dat op een openbaar forum te spuien.
@ Hoopvol, Toch nog even: Ik heb pertinent niet beweerd dat het predikanten of de GBS om het geld gaat. Heb geen enkele reden om dat aan te nemen. Ik neem het de predikanten alleen maar kwalijk dat ze in het laatste der dagen een avond beleggen, of spreken op een avond waar het over een bijbelvertaling gaat. Dat lees ik nergens in het bevestigingsformulier dat ze zich daarmee moeten bezig houden. Ook de GBS gaat het niet om het geld. Maar heb wel het vermoeden dat ze royaal bedeeld worden vanuit de achterban. Dat is werkelijk hoopvol als het over het verspreiden van Bijbels gaat. Wie zou het wagen om daar iets lelijks over te zeggen? Maar het is weinig hoopvol als ze geld uitgeven om Bijbels te verspreiden op scholen om ze op deze wijze min of meer te dwingen om het bij de SV te houden. Uw beschuldiging van nestbevuilen daar spreekt mijn geweten me vrij van. Heb volop bijdragen geleverd hier die die beschuldiging ook weerspreken. En nog iets dat u misschien zal verbazen: ik gebruik de online GBS Bijbel dagelijks zeer intensief. En dat zeg ik natuurlijk niet om mijn vroomheid uit te stallen maar om te bewijzen dat ik niet anti-GBS ben. Een hartelijke groet aan u allen!
Ik denk dat @Terri de spijker op de kop slaat. Ik mag me op die manier niet uiten, daarin ben ik fout geweest. Ik vraag je om mijn scherpe woorden te vergeven.
@ Hoopvol, Dank voor uw zeer welwillende opstelling. Dat doet me goed. U hoeft eigenlijk uw excuus niet aan te bieden cq om vergeving te vragen. U mag best eens boos worden. Maar ik heb toch door middelvan uw reactie een lesje geleerd om niet direct alles op papier te slingeren wat ik meen te moeten constateren. Komt bij dat ik tot de types behoor die echt af en toe wat tegengas moeten hebben. Het ga u goed!
Plaats reactie