Luther schreef:Tiberius schreef:Ander schreef:Mister schreef:Ik denk dat we het hier met z'n allen er eens over zijn dat jouw laatst genoemde definitie onbijbels is.
daar ben ik het niet mee eens. Inderdaad Asaf was bekommerd, maar kende wel het heil. Er zijn ook van die mensen die bekommerd zijn, met een honger en een dorst naar de gerechtigheid maar moeten bekennen dat Christus de meest verborgen persoon voor hen is. Zij worden in de prediking niet de handen opgelegd maar worden inderdaad wel eens aangesproken in de preek, als van verre staanden, of als bekommerden. Daar wordt verschillend over gedacht maar ik zou deze wijze van spreken niet zomaar willen afwijzen.
Precies. Dat vertrappen van die kleintjes moeten we maar niet aan meedoen. Je kan ze beter verder proberen te leiden.
Zeker, helemaal eens!
Ik vind het overigens wel lastig om een antwoord te vinden op de vraag hoe je deze kleintjes nu het beste tegemoet kunt treden. Want uiteindelijk heb je toch, als het goed is, maar één verlangen, namelijk: en hij leidde hem tot Jezus.
Ik heb eerlijk gezegd heel veel moeite als mensen spreken over de "kleintjes".
Het lijkt er dan op dat ze zelf 'groten" in de genade zijn.
Maar wat is klein en wat is groot.
Zeker als je de onderscheiden gangen van de bekering van mensen hierin betrekt.
't Is mss. een cliché, maar de kleinen zijn even ver als de groten.
Mss. wel achteraan, als ik maar mee mag gaan.