Wilhelm schreef:We kunnen nu natuurlijk allemaal heel schokkend doen, over wat Dia hier schrijft, en de gekozen woorden zouden ook mijn woorden niet zijn, maar de worsteling herken ik wel.
Wat heeft God hier mee te zeggen ?
Een dag , die gezellig behoort te zijn, ontaard menigmaal op veel plaatsen in een feestvierende menigte waarbij aan God en Zijn gebod niet gedacht wordt. Het gaat gepaard met vele goddeloosheden, zie eens bv de vieringen in de grote steden , het is menigmaal Sodom en Gomorra gelijk.
Natuurlijk mogen we dankbaar zijn dat de koninklijke familie gespaard is , maar het is ook wel een waarschuwing, voor ons als feestvierend volk, bekeert u en leeft, want waarom zoudt u sterven.
Hm ja, maar de mensen die de optocht van de koningin bekijken is nou niet de groep mensen die zich op deze dag helemaal te buiten gaan aan drank enzo. Dus ik vraag me af of je dit zomaar op de viering van koninginnedag moeten betrekken.
Het ging me overigens vooral om de manier van zeggen en dan de woorden uit Daniel 5. Maar dan nog moet je wel uitkijken om ieder incident af te doen als: Dat is vast een straf op wat er gebeurde. Ongelukken, ellende, het heeft allemaal een boodschap en het is ook een straf van de zonde.... maar het afdoen als: De feestvierders worden gestraft omdat ze feest vieren en het koningshuis moet dit ook wat zeggen.
Wat dus niet wegneemt dat er een les voor iedereen in zit, zoals dat met alle dingen is die ons opschrikken. Maar dit soort dingen kunnen altijd gebeuren. Ik vraag me af of iets dergelijks niet was gebeurd als er geen feestelijkheden waren geweest en het koningshuis lid van de Ger Gem geweest was.