Aanslag verstoort koninklijk bezoek
Aanslag verstoort koninklijk bezoek
Ongeluk verstoort koninklijk bezoek
AMSTERDAM - Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn werd donderdagochtend verstoord door een personenauto die de afgezette wegen was opgereden.
De donkere wagen reed dwars door de menigte en knalde vervolgens tegen het Apeldoornse monument 'De Naald' aan bij Paleis het Loo. De koninklijke familie reed op dat moment juist in een 'historische optocht' op de Loolaan.
Omstanders werden geraakt, verslaggevers zouden mensen met open wonden en beenwonden hebben zien liggen.
De wagen werd bestuurd door een man die is aangehouden terwijl hij gewond achter het stuur van de auto lag. Toen de auto tegen het monument aanknalde, was de wagen al behoorlijk beschadigd.
Hulpverleners
Inmiddels zijn er hulpverleners op de been die mensen te hulp schieten die gewond zijn geraakt.
De Koninklijke familie is in Paleis het Loo.
Hoe het kon gebeuren, met alle veiligheidsmaatregelen bij koninklijk bezoek, is onduidelijk.
Zeker is dat het incident een stempel drukt op de dag.
AMSTERDAM - Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn werd donderdagochtend verstoord door een personenauto die de afgezette wegen was opgereden.
De donkere wagen reed dwars door de menigte en knalde vervolgens tegen het Apeldoornse monument 'De Naald' aan bij Paleis het Loo. De koninklijke familie reed op dat moment juist in een 'historische optocht' op de Loolaan.
Omstanders werden geraakt, verslaggevers zouden mensen met open wonden en beenwonden hebben zien liggen.
De wagen werd bestuurd door een man die is aangehouden terwijl hij gewond achter het stuur van de auto lag. Toen de auto tegen het monument aanknalde, was de wagen al behoorlijk beschadigd.
Hulpverleners
Inmiddels zijn er hulpverleners op de been die mensen te hulp schieten die gewond zijn geraakt.
De Koninklijke familie is in Paleis het Loo.
Hoe het kon gebeuren, met alle veiligheidsmaatregelen bij koninklijk bezoek, is onduidelijk.
Zeker is dat het incident een stempel drukt op de dag.
Re: Ongeluk verstoort koninklijk bezoek
Alle activiteiten zijn afgelast in Apeldoorn.
- madelief1983
ongeluk? kan me bijna niet voorstellen dat dit een ongeluk was.
- madelief1983
Wel een goede keus dat ze er nu mee stoppen!
Echt erg! Het schijnt er erg gruwelijk aan toe gegaan te zijn. Via veel websites te volgen.
- Johann Gottfried Walther
Ja men schat in dat de auto met zeker 70 km/h over het kruispunt reed, dus zo hard zal die ook wel door de toeschouwers heen gereden zijn. En dat het erg is blijkt, er zijn nu nog 7 gewonden die niet stabiel genoeg zijn om te vervoeren.Gijs83 schreef:Echt erg! Het schijnt er erg gruwelijk aan toe gegaan te zijn. Via veel websites te volgen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- madelief1983
Er is nu waarschijnlijk een dode.
Er is een rouwauto van Monuta gesignaleerd, maar zeker is het niet.madelief1983 schreef:Er is nu waarschijnlijk een dode.
madelief1983 schreef:Er is nu waarschijnlijk een dode.
twee.
En volgens ooggetuigen op Omroep Gelderland zijn er 4 doden. Ik hoop dat het niet waar is. Er zijn 14 gewonden waaronder de bestuurder.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
de officiele activiteiten in Rotterdam zijn ook afgelast. er is iig één kind bij de gewonden.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Het artikel op de pagina van Trouw suggereert vrij veel. Dat de auto het op de bus gemunt zou hebben en dat de bestuurder nu op het politiebureau wordt verhoord.
- Johann Gottfried Walther
Dat de bestuurder wordt verhoord bevestigen anderen.Jongere schreef:Het artikel op de pagina van Trouw suggereert vrij veel. Dat de auto het op de bus gemunt zou hebben en dat de bestuurder nu op het politiebureau wordt verhoord.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Vind ik toch bijzonder als je ziet hoe hard hij op die paal knalde en uit het wrak gezaagd moest worden, en dan nu al in staat zij n om verhoord te wordenJohann Gottfried Walther schreef:Dat de bestuurder wordt verhoord bevestigen anderen.Jongere schreef:Het artikel op de pagina van Trouw suggereert vrij veel. Dat de auto het op de bus gemunt zou hebben en dat de bestuurder nu op het politiebureau wordt verhoord.

Verder een gruwelijke toestand zeg, zoiets verwácht je toch niet? Driewerf bah......
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Hm ja hij was gewond maar blijkbaar niet ernstig...
Dat de auto het op de bus gemunt zou hebben klopt denk ik wel. Het lijkt me wel erg toevallig als een auto per ongeluk met hoge snelheid door de dranghekken rijdt en dat precies wanneer de bus er ook aankomt...
Het lijkt me een individuele actie van een gestoorde. Beetje type Volkert van der G ofzo.
Dat de auto het op de bus gemunt zou hebben klopt denk ik wel. Het lijkt me wel erg toevallig als een auto per ongeluk met hoge snelheid door de dranghekken rijdt en dat precies wanneer de bus er ook aankomt...
Het lijkt me een individuele actie van een gestoorde. Beetje type Volkert van der G ofzo.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."