Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Mister
Administrator

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 18:44
Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 18:35 Veel wijsheid verder GGlid. Ik vind je bijdragen momenteel verschrikkelijk. Ik heb een uitgebreid inhoudelijk antwoord geschreven en ik verbaas me over je reactie. Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van.
Blijkbaar begrijp je totaal niet wat ik bedoel. Daar word ik dan weer verdrietig van.

En de toon maakt ook de muziek. De woorden 'dreinen' en 'ach jongen' wekken niet echt de indruk dat je mij als een gelijkwaardige gesprekspartner ziet.
Misschien moet je je bijdragen gewoon nog eens in alle rust lezen en herlezen mitsgaders de reacties die daar op geschreven zijn.
Dan zou het ook goed zijn om eens in je achterhoofd mee te nemen dat de opponent(en) ook wel eens gelijk kunnen hebben.
Probeer je te verplaatsen in een ander. Vraag jezelf eens af waarom hier woorden als 'dreinen' en 'ach jongen' gebezigd zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: 13 jul 2023, 14:33
HHR schreef:Wat een gezeur.
Kaag kwam hautain, elitair en arrogant over.
Dat roept weerstand op. En begrijpelijk.

En de opmerking over Refo's en Kaag even hiervoor is onzin. Pechtold en Jetten werden echt niet hoger geacht.
Refo's hebben weinig met D66 op. En ook is heel begrijpelijk. Het zou erger zijn als dat niet zo was.
Juist. Slaat de spijker op de kop.
Dat refo's weinig hebben met D66 lijkt me evident, maar dat betekent niet dat de bejegening van D66-ers onder de maat hoeft te zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: 13 jul 2023, 16:12
Zita schreef: 13 jul 2023, 15:37 Yesilgoz als premier: zien we dat gebeuren? Ik vind het best veel 'eerste': eerste vrouwelijke premier en eerste premier van niet-Westerse afkomst. Ik vraag me af of de VVD-stemmer zich makkelijk met haar kan identificeren, terwijl de DENK-stemmer haar standpunten niet zo leuk zal vinden.
Uit electoraal oogpunt zou ik als andere partij een stevige man kandideren.
Battle of the sexes. Beetje oldschool.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef: 13 jul 2023, 18:55
Zita schreef: 13 jul 2023, 15:37 Yesilgoz als premier: zien we dat gebeuren? Ik vind het best veel 'eerste': eerste vrouwelijke premier en eerste premier van niet-Westerse afkomst. Ik vraag me af of de VVD-stemmer zich makkelijk met haar kan identificeren, terwijl de DENK-stemmer haar standpunten niet zo leuk zal vinden.
Zou je denken? Ik vermoed dat er nog veel van tussen de meeste oren zit...
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 11:47
Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 10:38
huisman schreef: 13 jul 2023, 09:21 Madam Mikmak ?
Zo'n grap doet in één klap al je getoonde rechtzinnigheid in deze topic de afgelopen dagen teniet. Echt jammer.
Zo spreek je niet over bewindspersonen.
Wat een onzin weer. :bobo

En ondertussen kan er met droge ogen beweerd worden dat Ezechiël 16: 5b dagelijkse praktijk was onder het oude volk van Israël en dat partijen abortus kunnen legaliseren en dat dit dan niet de verantwoordelijkheid is van die partij.

Vreemde gedachtegang om dan bij @huisman op elke slak zout te leggen en ondertussen andere veel meer niet-gangbare opmerkingen in dit draadje alleen voor kennisgeving aan te nemen.

Want @huisman heeft uiteraard in al zijn beweringen volkomen gelijk.
Dit heeft niemand beweerd. Volgens mij begrijp je gewoon niet wat er staat. Maar ik vrees, dat je het vooral niet wílt begrijpen, want zo ingewikkeld is het allemaal niet.
MGG

Bericht door MGG »

Mannetje schreef: 13 jul 2023, 18:57
Aan de andere kant zien we bij elke verkiezingen dat een aanzienlijk groep stemmers bewust een vrouw kiezen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef: 13 jul 2023, 18:15
GerefGemeente-lid schreef: 13 jul 2023, 18:06
Ad Anker schreef: 13 jul 2023, 17:35 Jij bent doordrenkt van bepaalde vertrouwde klanken. Vervolgens doe je aan klankexegese. Klopt de klank niet met wat je gewend bent ga je dreinen. Net zo lang tot... Ik weet het niet, totdat we op onze knieën jou gelijk gaan geven? Wacht je daarop? Ik weet niet waar je hier de vrijbrief hebt gelezen, maar wellicht heb ik niet goed gelezen. Je kunt ook eerst nadenken. Dat doe ik ook. Ik weet echt niet alles. En een Oud-Testamentische visie op abortus provocatus heb ik echt niet 1-2-3 paraat. Om dan heel zenuwachtig te doen als er iets gezegd wordt dat niet past bij jouw vertrouwde klanken is niet de bedoeling.
Ik drein nergens. Het is trouwens ook op de persoon om dat te beweren. Ik wens alleen te spreken vanuit een Bijbels vertrekpunt, de klanken van Gods Evangelie. Dat jij dat als op een voor mij denigrerende toon als 'bepaalde vertrouwde klanken' afserveert, steekt me nogal. Daar lees ik dat moord een overtreding is van het zesde gebod. Mensen die vinden dat politieke partijen die dit legaliseren, geen verantwoordelijkheid hebben, spreken dus niet overeenkomstig dit zesde gebod. Daar leg ik de vinger bij. Niets meer en niets minder. We kunnen niet de kool en de geit sparen in deze zeer belangrijke hoofdzaken.
Op de persoon is iets geheel anders. https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Als Anker had gezegd: 'Jij bent een Zeeuw en daarom praat je onzin', dan was het op de persoon geweest.
:)
parsifal

Bericht door parsifal »

Wel alle gezichten van de oude coalitie weg nu. Bikker was natuurlijk al even fractieleider maar dat was ze nog niet bij de verkiezingen.

Ik overweeg serieus op haar te stemmen. Ze blijft altijd fatsoenlijk en is kundig. Al is er een grote kans dat het weer Eppo Bruins wordt. Een kamerlid die gevoel voor getallen heeft is altijd nuttig en niet heel erg gewoon meer in Tweede Kamer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef: 13 jul 2023, 19:08
Mannetje schreef: 13 jul 2023, 18:57
Aan de andere kant zien we bij elke verkiezingen dat een aanzienlijk groep stemmers bewust een vrouw kiezen.
Die discussie heb ik ook wel eens met mensen gehad. 'Ik kies voor de eerste vrouw op de lijst'. 'Ken je haar?'. 'Nee, maar ik kies haar omdat ze een vrouw is'. '....'
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik geloof dat ik liever een asielzoeker als buren zou krijgen dan een gemiddelde inwoner van Geldrop.

https://youtu.be/t5xGBKrwExk
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: 13 jul 2023, 19:24 Ik geloof dat ik liever een asielzoeker als buren zou krijgen dan een gemiddelde inwoner van Geldrop.

Hele filmpje gezien?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef: 13 jul 2023, 19:28
Bourdon16 schreef: 13 jul 2023, 19:24 Ik geloof dat ik liever een asielzoeker als buren zou krijgen dan een gemiddelde inwoner van Geldrop.

Hele filmpje gezien?
Ja. Bedoel je iets specifieks?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: 13 jul 2023, 19:36
Zeeuw schreef: 13 jul 2023, 19:28

Hele filmpje gezien?
Ja. Bedoel je iets specifieks?
Als de man, die na het geschreeuw aan het begin aan het woord komt, gelijk heeft over de communicatie vanuit de overheid, dan zit daar wel een leerpunt. Ik denk dat door Ter Apel veel mensen inmiddels op scherp staan. Dat wordt helaas wel heel erg hevig geuit veelal. Maar als je de reportages uit dat dorp ziet, waar bijvoorbeeld ook 13-14 jarige meisjes aan het woord komen, dan moet daar echt wel snel een oplossing voor komen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 13 jul 2023, 09:51
Wim Anker schreef: 12 jul 2023, 18:44 Maar dat is toch precies het standpunt van D66? Die willen immers ook zo min mogelijk abortussen?

Ergens moet ook jij een principiele grens trekken toch? Wanneer mag abortus in jouw ogen wel? In Nederland? Daar is het armoede argument toch niet zo actueel?
.....Ik deel niet de mening van de meeste mensen hier dat er vanaf de bevruchting sprake is van een mens met mensenrechten. .....
Dit is uiteraard de kern van het verschil. Want als er geen sprake is van beschermwaardig leven (een mens) dan snap ik vervolgens prima de verdere belangenafweging.
(sterker nog, dan begrijp ik de terughoudendheid niet zo bij abortus, waarom is het dan nog een issue?)

In tegenstelling tot anderen hier ben je er duidelijk over dat de hele kijk op abortus staat of valt met hoe ongeboren leven te duiden.
(het zou fijn zijn als b.v. @DDD hier ook duidelijk over wordt. Hij is "tegen" abortus. Maar is het embryo in zijn ogen een mens met mensenrechten (en dient de staat het te beschermen als de vrouw dat niet wil) of niet?

Blijft natuurlijk wel de vraag wanneer het dan wel een "mens" is of wordt die bescherming verdient. En dat "arbitrair" noemen lijkt me wel heel mager. Wat is dan het principiële onderscheidt tussen een embryo van een paar dagen of een foetus van 8 maanden?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 13 jul 2023, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: 13 jul 2023, 14:33
HHR schreef:Wat een gezeur.
Kaag kwam hautain, elitair en arrogant over.
Dat roept weerstand op. En begrijpelijk.

En de opmerking over Refo's en Kaag even hiervoor is onzin. Pechtold en Jetten werden echt niet hoger geacht.
Refo's hebben weinig met D66 op. En ook is heel begrijpelijk. Het zou erger zijn als dat niet zo was.
Juist. Slaat de spijker op de kop.
Dat refo's weinig hebben met D66 lijkt me evident, maar dat betekent niet dat de bejegening van D66-ers onder de maat hoeft te zijn.
Ook eens, we hebben de ander altijd als persoon te respecteren. Ik kan trouwens prima samenwerken met D66 in de plaatselijke politiek op veel onderwerpen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie