Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Zo gaat dat in een dictatuur in wording.
Dit lijkt me nog dicht zitten bij kleptocratie. Dit op zich is geen teken van dictatuur in wording. En dictatuur kan ook zonder grootschalige verrijking van de leider en zijn familie gaan (bijvoorbeeld Salazar in Portugal) en grootschalige kleptocratie kan zonder dictatuur gaan (Oekraïne heeft hier mee te maken gehad). Ook denk ik dat kleptocratie meestal niet vooraf gaat aan dictatuur, maar ofwel samen komt of volgt (bijvoorbeeld Soeharto in Indonesië en Marcos in Filipijnen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
MGG
Bedankt voor de inhoudelijke weerlegging van de onjuiste stellingname. Ik was begonnen, maar had het nooit zo helder verwoord als jij.parsifal schreef: ↑Vandaag, 16:02Dit lijkt me nog dicht zitten bij kleptocratie. Dit op zich is geen teken van dictatuur in wording. En dictatuur kan ook zonder grootschalige verrijking van de leider en zijn familie gaan (bijvoorbeeld Salazar in Portugal) en grootschalige kleptocratie kan zonder dictatuur gaan (Oekraïne heeft hier mee te maken gehad). Ook denk ik dat kleptocratie meestal niet vooraf gaat aan dictatuur, maar ofwel samen komt of volgt (bijvoorbeeld Soeharto in Indonesië en Marcos in Filipijnen).
Het is het zoveelste teken de opgang van de dictatuur en van kleptocratie. Parsifal richt zijn antwoord op het ene aspect. DDD duidt meer op de teloorgang van onafhankelijke rechtgang.MGG schreef: ↑49 minuten geledenBedankt voor de inhoudelijke weerlegging van de onjuiste stellingname. Ik was begonnen, maar had het nooit zo helder verwoord als jij.parsifal schreef: ↑Vandaag, 16:02Dit lijkt me nog dicht zitten bij kleptocratie. Dit op zich is geen teken van dictatuur in wording. En dictatuur kan ook zonder grootschalige verrijking van de leider en zijn familie gaan (bijvoorbeeld Salazar in Portugal) en grootschalige kleptocratie kan zonder dictatuur gaan (Oekraïne heeft hier mee te maken gehad). Ook denk ik dat kleptocratie meestal niet vooraf gaat aan dictatuur, maar ofwel samen komt of volgt (bijvoorbeeld Soeharto in Indonesië en Marcos in Filipijnen).