Oorlog in Oekraine

Delftenaar

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Delftenaar »

Wim Anker schreef: Vandaag, 17:31 Fijn! Deal? Poerin wint de oorlog en verliest zijn aanzien (volgens ons dan). Lekker slapen weer!

Dat is beter dan voortploeteren met 1K doden per dag lijkt me.
Dan heb je de pointe van het verhaal niet begrepen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Delftenaar schreef: Vandaag, 19:21
Wim Anker schreef: Vandaag, 17:31 Fijn! Deal? Poerin wint de oorlog en verliest zijn aanzien (volgens ons dan). Lekker slapen weer!

Dat is beter dan voortploeteren met 1K doden per dag lijkt me.
Dan heb je de pointe van het verhaal niet begrepen.
Jahoor. Dit is de afdronk. Liever nog meer duizenden doden dan eigen gezichtsverlies. Tot zover de zelfverlochening van een RF christen.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: Vandaag, 19:12
Posthoorn schreef: Vandaag, 18:52 Waarom deze agressieve toon?
Niemand wil deze oorlog, ik ook niet. Dus spreek mij niet aan als een soort crimineel.
Er is veel wijsheid nodig om deze oorlog te beëindigen. En het probleem met Europa is dat ze te veel op de NAVO hebben vertrouwd. Toen Amerika het liet afweten, kwamen ze erachter hoe zwak we staan. En daar heb je de huidige situatie.
Kun jij in het hoofd van alle Oekraïners kijken?
Bovendien, als een Oekraïner nu de oorlog moe is en zegt: laat maar, krijgt hij daar geen spijt van als hij onder het regime van Rusland is gekomen?
Zeg het maar.
Jij wilt wel deze oorlog om de dreiging te elimineren dat Poetin hierheen komt. Typ je net.

Ik hekel hier dat forummers vooral worden aangesproken op "agressieve" toon en "valt niet mee te praten" en "complotdenker" en zo meer terwijl de velen doden in Oekraine als een bijzaak worden beschouwd. Want... ja wat eigenlijk? Om onze visie op "hoe heurt het" in de wereld waaraan iedereen moet voldoen.

Oekraine mag sterven maar een toon die wordt ervaren als "niet fijn" moet stoppen. Ik zou zeggen, stop het doden en lijdt maar aan de toon.

En het argument "doorgaan anders komt Poetin hierheen" is ook egoïstisch. Dan vechten WIJ ons dan maar dood (als we dat dan willen). Hoeven de Oekrainers niet voor ons te doen.

Deze oorlog is verloren voor Oekraine. Deal ermee. Slik het ego in (kleine prijs) en kap ermee. En jammer niet zo over de gemene Poetin en de gemene Trump!

Gelukkig! duwt Trump nu door en haalt Zelenski bakzeil. De oorlog is nu snel over.
Welke oorlog is verloren door de Oekraieners? Daar is toch nog helemaal geen sprake van? Het grootste deel is nog vrij en er zijn veel meer Russen dood dan Oekraieners.

Misschien zou het beter zijn als Europese soldaten ook daar gaan vechten, maar verder begrijp ik het geluk met Trump niet. Wat mij betreft, is die man geheel de weg kwijt.
Plaats reactie