Dan heb je de pointe van het verhaal niet begrepen.
Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
Jahoor. Dit is de afdronk. Liever nog meer duizenden doden dan eigen gezichtsverlies. Tot zover de zelfverlochening van een RF christen.
Welke oorlog is verloren door de Oekraieners? Daar is toch nog helemaal geen sprake van? Het grootste deel is nog vrij en er zijn veel meer Russen dood dan Oekraieners.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:12Jij wilt wel deze oorlog om de dreiging te elimineren dat Poetin hierheen komt. Typ je net.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 18:52 Waarom deze agressieve toon?
Niemand wil deze oorlog, ik ook niet. Dus spreek mij niet aan als een soort crimineel.
Er is veel wijsheid nodig om deze oorlog te beëindigen. En het probleem met Europa is dat ze te veel op de NAVO hebben vertrouwd. Toen Amerika het liet afweten, kwamen ze erachter hoe zwak we staan. En daar heb je de huidige situatie.
Kun jij in het hoofd van alle Oekraïners kijken?
Bovendien, als een Oekraïner nu de oorlog moe is en zegt: laat maar, krijgt hij daar geen spijt van als hij onder het regime van Rusland is gekomen?
Zeg het maar.
Ik hekel hier dat forummers vooral worden aangesproken op "agressieve" toon en "valt niet mee te praten" en "complotdenker" en zo meer terwijl de velen doden in Oekraine als een bijzaak worden beschouwd. Want... ja wat eigenlijk? Om onze visie op "hoe heurt het" in de wereld waaraan iedereen moet voldoen.
Oekraine mag sterven maar een toon die wordt ervaren als "niet fijn" moet stoppen. Ik zou zeggen, stop het doden en lijdt maar aan de toon.
En het argument "doorgaan anders komt Poetin hierheen" is ook egoïstisch. Dan vechten WIJ ons dan maar dood (als we dat dan willen). Hoeven de Oekrainers niet voor ons te doen.
Deze oorlog is verloren voor Oekraine. Deal ermee. Slik het ego in (kleine prijs) en kap ermee. En jammer niet zo over de gemene Poetin en de gemene Trump!
Gelukkig! duwt Trump nu door en haalt Zelenski bakzeil. De oorlog is nu snel over.
Misschien zou het beter zijn als Europese soldaten ook daar gaan vechten, maar verder begrijp ik het geluk met Trump niet. Wat mij betreft, is die man geheel de weg kwijt.
Ik stop deze discussie met jou. Want een normaal gesprek is niet mogelijk. Misschien vind je het stoer om zo'n vervelende toon aan te slaan, maar dat is het echt niet. Het is eerder zielig en irritant. Het ga je goed.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:12Jij wilt wel deze oorlog om de dreiging te elimineren dat Poetin hierheen komt. Typ je net.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 18:52 Waarom deze agressieve toon?
Niemand wil deze oorlog, ik ook niet. Dus spreek mij niet aan als een soort crimineel.
Er is veel wijsheid nodig om deze oorlog te beëindigen. En het probleem met Europa is dat ze te veel op de NAVO hebben vertrouwd. Toen Amerika het liet afweten, kwamen ze erachter hoe zwak we staan. En daar heb je de huidige situatie.
Bovendien, als een Oekraïner nu de oorlog moe is en zegt: laat maar, krijgt hij daar geen spijt van als hij onder het regime van Rusland is gekomen?
Zeg het maar.
Ik hekel hier dat forummers vooral worden aangesproken op "agressieve" toon en "valt niet mee te praten" en "complotdenker" en zo meer terwijl de velen doden in Oekraine als een bijzaak worden beschouwd. Want... ja wat eigenlijk? Om onze visie op "hoe heurt het" in de wereld waaraan iedereen moet voldoen.
Oekraine mag sterven maar een toon die wordt ervaren als "niet fijn" moet stoppen. Ik zou zeggen, stop het doden en lijdt maar aan de toon.
En het argument "doorgaan anders komt Poetin hierheen" is ook egoïstisch. Dan vechten WIJ ons dan maar dood (als we dat dan willen). Hoeven de Oekrainers niet voor ons te doen.
Deze oorlog is verloren voor Oekraine. Deal ermee. Slik het ego in (kleine prijs) en kap ermee. En jammer niet zo over de gemene Poetin en de gemene Trump!
Gelukkig! duwt Trump nu door en haalt Zelenski bakzeil. De oorlog is nu snel over.
Het is nooit een discussie geweest @Posthoorn. Vanuit jouw kant is slechts het Europese narratief herhaald en bij elke kanttekening is de scribent als Poetin lover weggezet.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 21:21Ik stop deze discussie met jou. Want een normaal gesprek is niet mogelijk. Misschien vind je het stoer om zo'n vervelende toon aan te slaan, maar dat is het echt niet. Het is eerder zielig en irritant. Het ga je goed.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:12Jij wilt wel deze oorlog om de dreiging te elimineren dat Poetin hierheen komt. Typ je net.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 18:52 Waarom deze agressieve toon?
Zeg het maar.
Gelukkig! duwt Trump nu door en haalt Zelenski bakzeil. De oorlog is nu snel over.![]()
Ik zou zeggen, kom nu gewoon met argumenten. Wat levert doorvechten nu op? Poetin verzwakken? Winnen? Hopen dat Poetin op z'n knieën zich in Den Haag komt melden? (dat kan t'ie altijd doen natuurlijk, ook als de oorlog is gestopt)? Duidelijk maken aan China dat t'ie van Taiwan af moet blijven? Snellere transport procedures in Europa voor militair materieel voor elkaar krijgen (kost nu 23 dagen begreep ik om alle visa rond te krijgen om een pantserwagen van Rotterdam naar de Baltische staten te rijden)? Werk voor goede doelen een boost geven?
Iemand het 28 punten plan doorgenomen? Kan me niet voorstellen dat Poetin hiermee akkoord gaat.
Dat 28 puntenplan is opgesteld door Kirill Dmitriev, een Russische gezant, die het vervolgens gelekt heeft als een Amerikaans idee. De reden waarom ik dit vrij zeker weet, is omdat in dit plan zinsneden voorkomen die rechtstreeks uit het Russisch zijn vertaald.
Het is dus een Russisch plan, opgesteld samen met de totaal incompetente Amerikaanse gezant Steve Witkoff. Het is ook opvallend dat de mensen bij het State Department (waaronder minister Rubio) van niks wisten. Meer hierover is hier te lezen.
Maar de Amerikaanse regering (lees: Trump) heeft dat Russische wensenlijstje vervolgens omarmd en probeert dat nu op te leggen aan de Oekraïense regering. De Amerikaanse staatssecretaris van het leger en de nieuwe gezant Dan Driscoll waren in Kyiv en probeerden Zelensky te dwingen het plan te accepteren. Dat gesprek ging niet goed.
Verraad is nog een te zacht woord om dit te omschrijven.
Zelensky laat doorschemeren dat hij niet akkoord zal gaan (tenzij het plan fundamenteel gewijzigd wordt), maar zal waarschijnlijk zo lang mogelijk proberen om mee te stribbelen.
Uiteindelijk moet hij ook gewoon "nee" zeggen, waardoor Trump terug naar de tekentafel moet.
Overigens staan er in het "plan" ook dingen waar Europa mee in zou moeten stemmen en ik weet vrij zeker dat de Europese regeringsleiders dat ook niet zullen doen, want feitelijk staat hierdoor de Europese veiligheid op de tocht.
Feit is dat de EU nog helemaal geen tegoeden heeft gestolen, wel bevroren. Dus wat je/jullie beweren over diefstal, klopt niet. Feit is ook dat Poetin al wel gebieden heeft veroverd die hij niet mocht veroveren. De enige die je dus met recht van diefstal kunt beschuldigen, is hij.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 14:29Nou, als ik Poetin was zou ik dat wel constateren. Als de EU principieel geen bezwaar heeft tegen consificatie van eigendom dan kunenn ze niet tegen mij zeggen dat ik het niet mag.
Dat maakt het zo zwak, iedereen ziet dat de EU geen bal geeft om internationale rechtsorde maar er wel mee schemt naar anderen.
Die heb ik gelezen en daar staat niets over het afstaan door Rusland van Oekraïense gebieden aan Oekraïne, laat staan dat daar voorwaarden aan verbonden zouden zijn. Bovendien heeft Rusland de territoriale integriteit van Oekraïne erkend in de jaren 90 en ook Poetin heeft gezegd niet Oekraïne binnen te zullen vallen. Maar hij is daar vervolgens op teruggekomen door een veroveringsoorlog te beginnen. Het woord van Poetin is niets waard.refo schreef:Bovendien heeft Rusland die gebieden zelf afgestaan. Onder voorwaarden. Als die niet worden nageleefd heb je recht om het terug te nemen. Lees de Minsk-akkoorden.