Gereformeerde Gemeenten

Amstelodamense

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Amstelodamense »

GG links schreef: Vandaag, 18:41
Herman schreef: Vandaag, 18:40
GG links schreef: Vandaag, 18:37 Op gergeminfo: mannelijke leden en doop leden zijn van harte welkom om deze vergadering (Gen Synode) te bezoeken. Het is toch te zot van woorden dat vrouwen daar niet welkom zijn. Ze mogen wel de koffie schenken denk ik. Volstrekt belachelijk vind ik.
Kan je het ook met minder scherpe woorden af? Alsof het daar net zo druk is als in St Pauls Cathedral op een mooie zomerdag.
M'n verontwaardiging is groot. Dus nee. Of het daar druk is of niet maakt niet uit.
Als ik jou was, zou ik echt overwegen van kerkverband te veranderen. Je zit er soort van in gevangen en raakt volgens mij aardig gefrustreerd
JvW

Bericht door JvW »

GG links schreef: 26 minuten geleden
Evangelist schreef: 33 minuten geleden
Kan je het ook met minder scherpe woorden af? Alsof het daar net zo druk is als in St Pauls Cathedral op een mooie zomerdag.
M'n verontwaardiging is groot. Dus nee. Of het daar druk is of niet maakt niet uit.
Vreemde verontwaardiging! Dit is volstrekt niet anders dan sinds 1907 het geval is. In (vrijwel?) alle plaatselijke gemeenten is dat ook het geval dat alleen mannelijke leden de ledenvergaderingen mogen bezoeken. Daar kun je natuurlijk iets van vinden; ik zou m'n verontwaardiging opsparen voor iets dat recenter is gewijzigd.
In de jaren '90 ben ik met een vriendin op de Generale synode geweest. Dat het sinds 1907 zo geweest is, is dus niet waar. Bovendien is dat 118 jaar geleden. Tijd voor revisie
In Houten kunnen de dames de ledenvergaderingen gewoon volgen.
In Vlissingen ook. Stemmen voor een ambt mogen ze inderdaad (jammer genoeg) niet. Voor andere zaken (zoals verbouwing kerk) wel.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
GG links

Bericht door GG links »

merel schreef: 24 minuten geleden En mogen nog steeds niet stemmrn
Helaas niet. Mag niet van het kerkverband.
GG links

Bericht door GG links »

Amstelodamense schreef: 9 minuten geleden
GG links schreef: Vandaag, 18:37 Op gergeminfo: mannelijke leden en doop leden zijn van harte welkom om deze vergadering (Gen Synode) te bezoeken. Het is toch te zot van woorden dat vrouwen daar niet welkom zijn. Ze mogen wel de koffie schenken denk ik. Volstrekt belachelijk vind ik.
Als ik jou was, zou ik echt overwegen van kerkverband te veranderen. Je zit er soort van in gevangen en raakt volgens mij aardig gefrustreerd
Ik raak idd gefrustreerd van dit soort zaken
Zo nu en dan geef ik mijn mening. Voor de rest zit ik goed.
Laatst gewijzigd door GG links op 09 sep 2025, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Is dat landelijk verboden of mogen plaatselijke gemeenten daar zelf hun keuze in maken?
Plaats reactie