Als ik jou was, zou ik echt overwegen van kerkverband te veranderen. Je zit er soort van in gevangen en raakt volgens mij aardig gefrustreerd
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
In Vlissingen ook. Stemmen voor een ambt mogen ze inderdaad (jammer genoeg) niet. Voor andere zaken (zoals verbouwing kerk) wel.GG links schreef: ↑26 minuten geledenIn de jaren '90 ben ik met een vriendin op de Generale synode geweest. Dat het sinds 1907 zo geweest is, is dus niet waar. Bovendien is dat 118 jaar geleden. Tijd voor revisieEvangelist schreef: ↑33 minuten geledenVreemde verontwaardiging! Dit is volstrekt niet anders dan sinds 1907 het geval is. In (vrijwel?) alle plaatselijke gemeenten is dat ook het geval dat alleen mannelijke leden de ledenvergaderingen mogen bezoeken. Daar kun je natuurlijk iets van vinden; ik zou m'n verontwaardiging opsparen voor iets dat recenter is gewijzigd.
In Houten kunnen de dames de ledenvergaderingen gewoon volgen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Ik raak idd gefrustreerd van dit soort zakenAmstelodamense schreef: ↑9 minuten geledenAls ik jou was, zou ik echt overwegen van kerkverband te veranderen. Je zit er soort van in gevangen en raakt volgens mij aardig gefrustreerd
Zo nu en dan geef ik mijn mening. Voor de rest zit ik goed.
Laatst gewijzigd door GG links op 09 sep 2025, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat landelijk verboden of mogen plaatselijke gemeenten daar zelf hun keuze in maken?