Ik denk dat je niet kan stellen dat als iemand een puinhoop maakt dat het curatorium behoorlijk mis heeft gezeten. De Bijbelse voorbeelden van mensen die ondanks een roeping een puinhoop maken, wekken bij mij de indruk dat het een het ander niet uitsluit.Rido91 schreef: ↑Vandaag, 09:11Ik probeer jouw standpunt niet te verwoorden maar te begrijpen. Ik zie daar toch wel wat inconsequenties inMGG schreef: ↑Vandaag, 08:58Je verwoord mijn standpunt niet, dus ik kan niks met je vraag.Rido91 schreef: ↑Vandaag, 08:31Het curatorium is toch juist bedoeld om te zorgen dat er geen Judassen worden toegelaten op de preekstoel van de Gereformeerde Gemeente? Als dat allemaal niet zoveel uitmaakt volgens jou: vanwaar dan nog dat curatorium?MGG schreef: ↑Vandaag, 07:31
Ik denk dat niemand het curatorium of iets anders op 1 lijn met Jezus durft te zetten.
Ik denk dat ik fout wel mag vervangen in fouten? Petrus had er een behoorlijke puinhoop van gemaakt en toch zat Jezus niet mis. In de Bijbel lezen we van meer kinderen van God dat zij er een puinhoop van gemaakt hebben. Dat neemt het stukje roeping niet weg. Ik zou zeker niet durven te stellen dat als een dominee er een puinhopen van maakt dat dan het curatorium mis zat.
Als alwetende Zoon van God heeft Jezus geweten dat Judas Hem zou verraden.
Deze dominee is duidelijk niet geschikt om
als predikant te dienen, dat blijkt wel als je er zo'n puinhoop van maakt dus ik ben het eens met @Martijn. Zij die een roeping hebben worden toch bekwaam gemaakt tot dat ambt?
Waarbij het wel een optie is dat het curatorium mis zat.