Ik zou Jezus en het curatorium niet op 1 lijn durven zetten.MGG schreef: ↑Gisteren, 21:59Hoe beoordeel jij Jezus zijn roeping van Judas en Petrus?Martijn schreef: ↑Gisteren, 21:24Ik wil niet te grof overkomen, maar een predikant die er zo een puinhoop van maakt daarin heeft het curatorium wel behoorlijk mis gezeten.GG-er schreef: ↑Gisteren, 21:04Dat is vanuit praktisch oogpunt lastig. Mensen zeggen hun baan op om fulltime te kunnen studeren. Als je er dan een poosje later mee moet stoppen, is dat wel zuur. Bij sommige beroepen kun je makkelijk weer aan de slag, maar niet iedereen zal zomaar weer op de oude voet verder kunnen gaan.Amstelodamense schreef: ↑Gisteren, 20:07
Ik zou dat heel raadzaam vinden. Misschien ook breder toelaten, een groter "klasje" starten en dan gedurende de opleiding bepalen wie wel en niet doorkan
Bovendien: het begint al met 'breder toelaten'. Dat past niet in de principes van het curatorium. Zij laten alle mensen toe waarvan ze, na zorgvuldig beraad en gebed, in hun hart overtuigd zijn dat ze een roeping van God hebben.
Ik wil de discussie daarover nu niet aanzwengelen, dat gebeurt in het voorjaar al (meer dan) genoeg. Maar ze kunnen niet zomaar breder toelaten.
Van Petrus lees ik een duidelijke roeping. En na zijn fout berouw daarover.
Judas lees ik niets van zijn roeping. Ja dat Jezus hem met 12 anderen aan stelde als 1van de 12. Heeft Jezus al die tijd geweten dat Judas hem zou verraden? Ik weet het niet zeker , maar denk van wel.