Omgekeerd kun je zeggen dat het in elk geval wel ergens over gáát.
Nieuw initiatief herziening Statenvertaling
Re: Nieuw initiatief herziening Statenvertaling
-
-
De GG schiet de SV2027 af. Deel GG is voor GBS, deel voor SV2027, heel klein deel voor HSV. Nu iedereen in het gareel voor de GBS.
Wat mij betreft prima, want ik vind dat SV2027 beter haar input kan geven aan het HSV bestuur dan een compleet nieuw project uit de grond stampen.
De GG worden via de scholen en de praktijk wel weer ingehaald en zullen de HSV niet kunnen tegenhouden of veel jongeren van Bijbellezen vervreemden omdat ze gewoon niet snappen wat ze lezen.
Wat mij betreft prima, want ik vind dat SV2027 beter haar input kan geven aan het HSV bestuur dan een compleet nieuw project uit de grond stampen.
De GG worden via de scholen en de praktijk wel weer ingehaald en zullen de HSV niet kunnen tegenhouden of veel jongeren van Bijbellezen vervreemden omdat ze gewoon niet snappen wat ze lezen.
- Delftenaar
Maar als die SV2027 tzt uitgegeven gaat worden is het de vraag of het geen kopie van de HSV gaat worden met een etiket "goedgekeurd door de GG" ofzo erop.
Het wiel is al uitgevonden.
Laten we daarom onze tijd aan nijpender zaken besteden.
Het wiel is al uitgevonden.
Laten we daarom onze tijd aan nijpender zaken besteden.
Ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Er zijn veel te grote woorden gesproken. Het is zelfs bestempeld als werk van de duivel.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 10:51en is er geen oplossing.MGG schreef: ↑Gisteren, 10:49Of juist minder. De GG steunt de versplintering niet. Als ook andere kerken dat niet doen, dan stopt de versplintering hopelijk.
De versplintering wordt juist veroorzaakt door dit soort halstarrigheid.
Als bij het begin van het project HSV, de uitgestoken hand was aangenomen, hadden we nu nog eenheid gehad. Degene die de hand heeft afgewezen (op voorbaat) heeft voor de versplintering gezorgd. De taalbarriere was al sinds de jaren 50 bekent
Terug kan/wil/durft men niet.
Het zou toch het mooiste zijn dat daar op terug gekomen wordt. Dat er erkent wordt dat er fouten zijn gemaakt in het hele proces rondom de HSV. Daardoor maak je de weg weer vrij.
-
Heeft iemand de verwijzing naar het artikel de preek of iets anders waarin de HSV als werk van de duivel bestempeld wordt?Martijn schreef: ↑Vandaag, 09:09Ik denk dat daar de kern van het probleem zit. Er zijn veel te grote woorden gesproken. Het is zelfs bestempeld als werk van de duivel.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 10:51en is er geen oplossing.
De versplintering wordt juist veroorzaakt door dit soort halstarrigheid.
Als bij het begin van het project HSV, de uitgestoken hand was aangenomen, hadden we nu nog eenheid gehad. Degene die de hand heeft afgewezen (op voorbaat) heeft voor de versplintering gezorgd. De taalbarriere was al sinds de jaren 50 bekent
Terug kan/wil/durft men niet.
Het zou toch het mooiste zijn dat daar op terug gekomen wordt. Dat er erkent wordt dat er fouten zijn gemaakt in het hele proces rondom de HSV. Daardoor maak je de weg weer vrij.
List van satan: ds A Kort
Aanslag van de duivel: ds Moens
Aanslag van de duivel: ds Moens
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Ik zoek de bron en vooral de context waarin het gezegd is. Dat het gezegd is, geloof ik wel. Helaas gebruiken sommige mensen veel te grote woorden. De discussie over de vermeende klein lettertjes vloog ook uit de bocht.
-
Het is niet besproken, dat is wat anders dan afgeschoten. Het lijkt me ook nog te vroeg om tot een goed oordeel over SV2027 te komen.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 21:53 De GG schiet de SV2027 af. Deel GG is voor GBS, deel voor SV2027, heel klein deel voor HSV. Nu iedereen in het gareel voor de GBS.
Ik zou eerlijk gezegd geen context kunnen bedenken die zo'n uitspraak vergoeilijkt.