Kortom: kijk eerst eens in je spiegel, voordat je hier anderen (bijvoorbeeld de columnschrijver) de les leest.Ad Anker schreef: ↑15 okt 2024, 16:58DDD schreef: ↑15 okt 2024, 15:12Zo. En wie heeft dat dan gedaan en op welke manier? Dan wil ik ook wel graag een voorbeeld daarvan zien. Want omdat ik het gesprek hierover begon, voel ik me wel een beetje aangesproken (maar zonder dat ik mij van dit kwaad bewust ben).Inwoner schreef: ↑15 okt 2024, 14:35Klopt volledig. Wat mij weer opvalt in deze discussie is, dat Steef Post over zich heen krijgt, dat hij oordeelt of veroordeelt, maar ondertussen is hij hierboven al enkele malen gekruisigd over zijn schrijfsel.
Iets met pot-ketel, denk ik dan zo.
Laten we eens bij het begin beginnen: Steef Post heeft zich enigszins verdiept in deze cursus. Hij is daarvan geschrokken. Hij meldt daar wat over.
Zou hij een punt kunnen hebben?
Dat lijkt mee een vruchtbaarder begin van de discussie.Forummer schreef:Ik schrik wel van het Godsbeeld wat hij heeft.Forummer schreef:Natuurlijk mag hij zijn punt maken. Echter is de onzorgvuldigheid waarmee dat gebeurt nogal stuitend. Met het voorbeeld waarmee hij de column begint, impliceert hij zelfs dat je met de Alpha cursus wordt bedrogen voor de eeuwigheid. In plaats van mét de engelen blij te zijn dat er ongelovigen toegedaan worden, serveert hij eventjes een heleboel Christenen af en plaatst ze en passant even buiten Gods koninkrijk. En dat op basis van een paar dingen die hij gelezen heeft... Te triest voor woorden. Het tekent het gemak waarmee veroordeeld wordt in de reformatorische wereld.Dit is even wat ik lees. Dus: Het godsbeeld van Steef klopt niet, onzorgvulidg, stuitend, hij serveert een heleboel christenen af, te triest voor woorden, hij veroordeeld met gemak en het is raar.MarJT schreef:Een oordeel vellen en de cursus als duivels werk benoemen is 'raar'.
Hij schrijft als je het hiermee vergelijkt best een milde column.
En ja, dat is ook een les voor mezelf