Ken je echt dat laatste?? Een hoed voor een mannelijke avondmaalgangers?
Ik heb dat wel gehoord als een “ongeschreven regel” die ergens gevolgd werd door de kerkenraadsleden. Geen idee of die heren ook avondmaalgangers waren.
Ik zie er alleen predikanten mee. En ook niet bij iedere gelegenheid..
Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
Ik ken(de) alleen dit fenomeen bij mannenbroeders die in de kerkenraad kwamen en dan inderdaad een hoed gingen dragen. Ik vond het heftig, helemaal in het zwart en dan zo'n soort zwarte bolhoed. Ik vond het erg lelijk staan en zelfs wat mal.Vrouwke schreef: ↑Gisteren, 20:43 Ken je echt dat laatste?? Een hoed voor een mannelijke avondmaalgangers?
Ik heb dat wel gehoord als een “ongeschreven regel” die ergens gevolgd werd door de kerkenraadsleden. Geen idee of die heren ook avondmaalgangers waren.
Ik zie er alleen predikanten mee. En ook niet bij iedere gelegenheid..
Lees ff goed. Ga over de hoed!Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 20:10Misschien volgende keer even rustig lezen, ademhalen, een slokje water nemen en dan pas een reactie typen lijkt me van harte aan te raden.2011 schreef: ↑Gisteren, 19:13Idioot om dit te geloven en de vraag te durven stellen. Gewoon sensatie zoeken noem je dit.HHR schreef: ↑Gisteren, 14:00 In de podcast Dick en Daniel geloven het wel, kwam toentertijd ter sprake dat binnen de GGiN in Elspeet, het dragen van zwarte kleding voor een HA ganger verplicht is.
Nu hoor ik ook geluiden dat je binnen de GGiN als HA ganger, als man ook een hoed behoort te dragen. Klopt dit?
En is dit plaatselijk verschillend of zie je dat in elke gemeente?
Bah! Leuk hè om ggin in kwaad daglicht te zetten.
Ik ken deze regel overigens wel van familieleden die lid zijn van dit verband maar niet van de gemeente van Elspeet.
En voor ik beschuldigd word van het kerkverband in een kwaad daglicht te zetten: nee hoor.
Zo idioot om dit te vragen. Is gewoon kerkverband in kwaad daglicht willen zetten en dan genieten van de reacties. Bah.
Potsierlijk inderdaad. Behalve dan bij een mooi gesneden Italiaans pak en een geschikt hoofd.Terri schreef: ↑Gisteren, 21:08Ik ken(de) alleen dit fenomeen bij mannenbroeders die in de kerkenraad kwamen en dan inderdaad een hoed gingen dragen. Ik vond het heftig, helemaal in het zwart en dan zo'n soort zwarte bolhoed. Ik vond het erg lelijk staan en zelfs wat mal.Vrouwke schreef: ↑Gisteren, 20:43 Ken je echt dat laatste?? Een hoed voor een mannelijke avondmaalgangers?
Ik zie er alleen predikanten mee. En ook niet bij iedere gelegenheid..![]()
Zo gek is dit helemaal niet. Ik was pas in een GG in de buurt, en daar beweerde een dominee ook simpelweg dat een dominee altijd in het zwart moet lopen en ouderlingen op huisbezoek of in functie ook. Terwijl in mijn jeugd de dominee in ons dorp in zijn vrije tijd nooit in het zwart liep, en hij was van de GG. En je ziet tegenwoordig ook weer vaker preekjassen.2011 schreef: ↑Gisteren, 21:23Lees ff goed. Ga over de hoed!Edelweiss schreef: ↑Gisteren, 20:10Misschien volgende keer even rustig lezen, ademhalen, een slokje water nemen en dan pas een reactie typen lijkt me van harte aan te raden.2011 schreef: ↑Gisteren, 19:13Idioot om dit te geloven en de vraag te durven stellen. Gewoon sensatie zoeken noem je dit.HHR schreef: ↑Gisteren, 14:00 In de podcast Dick en Daniel geloven het wel, kwam toentertijd ter sprake dat binnen de GGiN in Elspeet, het dragen van zwarte kleding voor een HA ganger verplicht is.
Nu hoor ik ook geluiden dat je binnen de GGiN als HA ganger, als man ook een hoed behoort te dragen. Klopt dit?
En is dit plaatselijk verschillend of zie je dat in elke gemeente?
Bah! Leuk hè om ggin in kwaad daglicht te zetten.
Ik ken deze regel overigens wel van familieleden die lid zijn van dit verband maar niet van de gemeente van Elspeet.
En voor ik beschuldigd word van het kerkverband in een kwaad daglicht te zetten: nee hoor.
Zo idioot om dit te vragen. Is gewoon kerkverband in kwaad daglicht willen zetten en dan genieten van de reacties. Bah.
Ik begrijp 2011 wel een beetje. Die gedachte kwam bij mij ook wel even op.
Maar het kan ook oprechte interesse zijn.
Maar het kan ook oprechte interesse zijn.
Interesse van wie?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Maanenschijn
Breng nu mijn mooie Borsalino niet in discrediet....
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Met een mooie hoed is niets mis, behalve bij een pak van het type hobbezak.
-
De Rijssenaar
Je hebt altijd baas boven baasTerri schreef: ↑Gisteren, 21:08Ik ken(de) alleen dit fenomeen bij mannenbroeders die in de kerkenraad kwamen en dan inderdaad een hoed gingen dragen. Ik vond het heftig, helemaal in het zwart en dan zo'n soort zwarte bolhoed. Ik vond het erg lelijk staan en zelfs wat mal.Vrouwke schreef: ↑Gisteren, 20:43 Ken je echt dat laatste?? Een hoed voor een mannelijke avondmaalgangers?
Ik zie er alleen predikanten mee. En ook niet bij iedere gelegenheid..![]()
De volgende trekt ook nog een zwarte blouse aan. Dan ben je echt ernstig