Oranjegekte

MarthaMartha

Re: Oranjegekte

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:gister zagen we in de supermarkt oranjeglacé's
zegt mijn dochtertje: mam, kopen we die koninginnedagkoeken?
een vrouw naast me keek ietwat verbijsterd opzij. Ze zal wel gedacht hebben....ook een toeziend voogd nodig?
whahahahaha... benoem mij maar, zal ik haar wel vertellen dat ze overgebleven zijn van bevrijdingsdag :huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Mister schreef:Mee oneens. Hoe wil je e.e.a. trouwens los zien van elkaar? Van het spel genieten kan toch alleen live of per TV. In beide gevallen krijg je de gekte er gratis bij, daar kun je je niet voor afsluiten.
Hmm, miscchien heb jij er moeite mee met afsluiten :) , maar dat valt met mij wel wt mee. Dat sommige supporters zich als halve zolen gedragen, of zich kleden als malloten met maffe petjes etc. hoeft niet te betekenen dat ik me ook zo gedraag of geen voetbalwedstrijd kan zien.
The Groom's still waiting at the altar
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bonny schreef:
Mister schreef:Mee oneens. Hoe wil je e.e.a. trouwens los zien van elkaar? Van het spel genieten kan toch alleen live of per TV. In beide gevallen krijg je de gekte er gratis bij, daar kun je je niet voor afsluiten.
Hmm, miscchien heb jij er moeite mee met afsluiten :) , maar dat valt met mij wel wt mee. Dat sommige supporters zich als halve zolen gedragen, of zich kleden als malloten met maffe petjes etc. hoeft niet te betekenen dat ik me ook zo gedraag of geen voetbalwedstrijd kan zien.
Het moest er nog bijkomen dat je je zo zou gedragen... Nee, ga het nu niet op mijn moeite afschuiven. De sfeer die om een dergelijke wedstrijd heen hangt maak je mee. Dan kun je nooit zeggen dat je je daar helemaal voor af kunt sluiten. Het bestaat niet dat jij alleen het spel ziet en verder niets. Natuurlijk kom je in een bepaald (euforische) stemming.
monique

Re:

Bericht door monique »

Robert schreef:Leuk, een paar weken feest, daarna terug naar de orde van de dag.
GEzellig met vrienden of familie bij elkaar voetbal kijken en socializen.

Het is maar 1x per 2 jaar. Ik vind het reuze gezellig.
Hang zelf trouwens niets op ofzo, dat vind ik dan weer overdreven.

Het verbroedert nederland. Goeie zaak ;)
vind ik ook supper gezellig
mn buurman maakt het supper gezellig die versiert het hele huis en de bbq gaat aan zo leuk
heb er al weer zin in
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
rekcor

Bericht door rekcor »

Mister schreef:De sfeer die om een dergelijke wedstrijd heen hangt maak je mee. Dan kun je nooit zeggen dat je je daar helemaal voor af kunt sluiten. Het bestaat niet dat jij alleen het spel ziet en verder niets. Natuurlijk kom je in een bepaald (euforische) stemming.
Zeker, dat is ook wat het kijken naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands-elftal zo leuk maakt. Het is een bijzaak, maar toch wil je dat 'we' winnen. Wat is er in alle gevallen mis met een hebben van euforische stemming?

Laatst zat men bij mijn schoonfamilie een gezelschapsspel te spelen (laten we zeggen: ganzenborden), en toen wilde ik als toeschouwer ook dat mijn vrouw zou winnen. Wat is het principiële verschil tussen het kijken van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal en het kijken naar dat gezelschapsspel? Goed, het kijken naar voetbal gebeurd via een medium (televisie/internet) en dat kun je natuurlijk afwijzen.
Orchidee

Re: Re:

Bericht door Orchidee »

monique schreef:
Robert schreef:Leuk, een paar weken feest, daarna terug naar de orde van de dag.
GEzellig met vrienden of familie bij elkaar voetbal kijken en socializen.

Het is maar 1x per 2 jaar. Ik vind het reuze gezellig.
Hang zelf trouwens niets op ofzo, dat vind ik dan weer overdreven.

Het verbroedert nederland. Goeie zaak ;)
vind ik ook supper gezellig
mn buurman maakt het supper gezellig die versiert het hele huis en de bbq gaat aan zo leuk
heb er al weer zin in
:oO
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Josephus

Bericht door Josephus »

Erasmiaan schreef:Bij ons is het weer 'bal'. Ik werk bij de overheid. Onlangs is er een vergadering geweest van 'de bazen' en die hebben besloten dat, als Nederland eventueel de kwartfinale haalt, en die kwartfinale wordt op vrijdag om 16.00 uur gevoetbald, dat iedereen om 15.00 uur naar huis mag om de wedstrijd thuis te zien :bobo .

Onbegrijpelijk. Als je naar de dokter moet onder werktijd kost het je vrije tijd, maar voor voetbal wordt alvast maar vantevoren besloten dat iedereen weg mag...
Tja, er zit inderdaad wel iets kroms in.

Maar ik zou zeggen: tel je zegeningen. Je mag twee uur eerder naar huis én je hoeft geen voetbal te kijken. Voor jou is dat net zo goed een win-winsituatie. :)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:gister zagen we in de supermarkt oranjeglacé's
zegt mijn dochtertje: mam, kopen we die koninginnedagkoeken?
een vrouw naast me keek ietwat verbijsterd opzij. Ze zal wel gedacht hebben....ook een toeziend voogd nodig?
'Gezinsvoogd' heet zoiets. ;)
refo

Bericht door refo »

We hebben al 2 juichbandjes.
Maar we horen niets.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

refo schreef:We hebben al 2 juichbandjes.
Maar we horen niets.
Moet je even 'doorspoelen'.
Dan hoor je:..."Er is op dit moment geen uitzending"...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

rekcor schreef:
Mister schreef:De sfeer die om een dergelijke wedstrijd heen hangt maak je mee. Dan kun je nooit zeggen dat je je daar helemaal voor af kunt sluiten. Het bestaat niet dat jij alleen het spel ziet en verder niets. Natuurlijk kom je in een bepaald (euforische) stemming.
Zeker, dat is ook wat het kijken naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands-elftal zo leuk maakt. Het is een bijzaak, maar toch wil je dat 'we' winnen. Wat is er in alle gevallen mis met een hebben van euforische stemming?

Laatst zat men bij mijn schoonfamilie een gezelschapsspel te spelen (laten we zeggen: ganzenborden), en toen wilde ik als toeschouwer ook dat mijn vrouw zou winnen. Wat is het principiële verschil tussen het kijken van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal en het kijken naar dat gezelschapsspel? Goed, het kijken naar voetbal gebeurd via een medium (televisie/internet) en dat kun je natuurlijk afwijzen.
Nee, het afwijzen van het kijken naar een voetbalwedstrijd heeft voor mij weinig tot niets te maken met tv/internet. Al ben ik geen voorstander van tv.
Het heeft voor mij meer te maken met alles wat erom heen lijkt te moeten hangen: (bijna) verafgoding van voetballers, totale euforie (volwassen, hoog-ontwikkelde mensen die na een voetbalwedstrijd van hun club de volgende dag hees op hun werk verschijnen + versiering van straten etc.etc.), de buitensporige hoeveelheden geld die er in om gaan (salarissen voetballers).
Ik weet verder niet hoe jullie ganzenborden, maar in mijn omgeving is dat toch niet vergelijkbaar met wat ik net opnoem....
Voor mijzelf zou ik dit niet kunnen rijmen met: doet het al ter ere Gods.
BJD

Bericht door BJD »

Net zoals ik geniet van een mooi debat (zeker nu met de verkiezingen) en dan hoop ik dat bv vd Staaij het goed doet of mijn partij wint.. zo kan ik ook genieten van een mooie wedstrijd waarin ik hoop dat mijn land wint..
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
rekcor schreef:

Nee, het afwijzen van het kijken naar een voetbalwedstrijd heeft voor mij weinig tot niets te maken met tv/internet. Al ben ik geen voorstander van tv.
Het heeft voor mij meer te maken met alles wat erom heen lijkt te moeten hangen: (bijna) verafgoding van voetballers, totale euforie (volwassen, hoog-ontwikkelde mensen die na een voetbalwedstrijd van hun club de volgende dag hees op hun werk verschijnen + versiering van straten etc.etc.), de buitensporige hoeveelheden geld die er in om gaan (salarissen voetballers).
Ik weet verder niet hoe jullie ganzenborden, maar in mijn omgeving is dat toch niet vergelijkbaar met wat ik net opnoem....
Ben het met je eens eilander ik heb vanmorgen onderstaande posting gedaan:

Ik hoorde bij één van de vorige wereldkampioenschappen een dominee die aan het eind van zijn preek de jeugd apart toesprak op ongeveer deze wijze: Zo jeugd nu nog even een vraag aan jullie . Zijn jullie ook zo bezig met de WK? Ik hoop het toch wel, denk elke dag aan de WK is belangrijk hoor. Ja ik bedoel echt de WK de WederKomst jullie dachten toch niet aan dat uiterst onbelangrijk spelletje? De wederkomst van Christus ben je daar voor bereid ,daar moet het om gaan in je leven.
'K vond het een mooie manier om de jeugd te benaderen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

eilander schreef: Nee, het afwijzen van het kijken naar een voetbalwedstrijd heeft voor mij weinig tot niets te maken met tv/internet. Al ben ik geen voorstander van tv.
Ik ben het eens dat deze excessen afkeurenswaardig zijn. Van alles wat je opnoemt, ik herken me er niet in als ik naar een voetbalwedstrijd kijk. Dus voetbalkijken hoeft niet noodzakelijkerwijs te leiden tot de excessen die je noemt.
The Groom's still waiting at the altar
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

BJD schreef:Net zoals ik geniet van een mooi debat (zeker nu met de verkiezingen) en dan hoop ik dat bv vd Staaij het goed doet of mijn partij wint.. zo kan ik ook genieten van een mooie wedstrijd waarin ik hoop dat mijn land wint..
Dat kan ik onmogelijk met je eens zijn. Ik hoop altijd maar dat de gekte snel over is.
Gesloten