Gelezen, gedacht, gehoord...

Henk J

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

CvdW schreef: Vandaag, 08:25
Bertiel schreef: Vandaag, 07:50 joehoe, das logisch, die is altijd de officiele woordvoerder. Das in een kerkenraad ook.
Daarnaast je zit erg in complotgedachtes, maar dat verbaast me weer niet.
Waarom heeft scriba niet gebeld, als hij officieel woordvoerder is?
Wie moet de scriba precies bellen dan? In dit geval is het het RD wat een reactie ophaalt bij het moderamen, daarvoor is de scriba de aangewezen persoon. Het ligt in de lijn der verwachting dat de scriba met de preses heeft overlegd maar ik zie niet in waarom de scriba ook familie Op 't Hof of dr. De Vos moet bellen. Dat zou in dit geval de taak van het RD zijn en die heeft dr. De Vos ook gebeld, Pieter op 't Hof mengde zich toen nog niet in de discussie.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

CvdW schreef:
Maanenschijn schreef: Gisteren, 22:52
CvdW schreef:
Konijntje schreef: Gisteren, 15:03 Met stijgende verbazing lees ik de brief van Op 't Hof. Dreigen met een publicatie als je geen excuses krijgt? Te zot voor woorden.

De minste zijn, is blijkbaar ook voor christenen uiterst lastig.
Waarom bovenstaande erbij wordt gehaald begrijp ik niet. In de Tien Geboden staat niet dat je de minste moet zijn, maar wel over geen vals getuigenis spreken.
Wie heeft er baat bij om de waarheid geweld aan te doen? Is het niet het moderamen?
Nee, ik zou niet weten waarom.
Het is niet zo moeilijk. Voorzitter moderamen heeft gebeld met dominee. In het RD is artikel gekomen met scriba moderamen.
Dan nog zou ik niet weten waarom het moderamen de waarheid geweld aan wil doen. Daar lijkt mij helemaal geen aanleiding toe.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Henk J schreef: Vandaag, 09:03
CvdW schreef: Vandaag, 08:25
Bertiel schreef: Vandaag, 07:50 joehoe, das logisch, die is altijd de officiele woordvoerder. Das in een kerkenraad ook.
Daarnaast je zit erg in complotgedachtes, maar dat verbaast me weer niet.
Waarom heeft scriba niet gebeld, als hij officieel woordvoerder is?
Wie moet de scriba precies bellen dan? In dit geval is het het RD wat een reactie ophaalt bij het moderamen, daarvoor is de scriba de aangewezen persoon. Het ligt in de lijn der verwachting dat de scriba met de preses heeft overlegd maar ik zie niet in waarom de scriba ook familie Op 't Hof of dr. De Vos moet bellen. Dat zou in dit geval de taak van het RD zijn en die heeft dr. De Vos ook gebeld, Pieter op 't Hof mengde zich toen nog niet in de discussie.
Je moet de zaak omdraaien. Bij een moderamen is de scriba officieel woordvoerder. Waarom heeft de voorzitter dan gebeld?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

vraag het, als het je zo belangrijk is. Geldt ook voor de familie op 't Hof, of de redactie van gereformeerd venster.
De tuchtprocedure loopt prima in de HHK.
Maar dit via een obscuur blaadje uitvechten gaat natuurlijk niks opleveren.

Waarom is de familie op 't Hof nog geen procedure begonnen? Of willen ze de waarheid niet boven water?
Ze waren nogal goed in een rechtbank op te zoeken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:43 vraag het, als het je zo belangrijk is. Geldt ook voor de familie op 't Hof, of de redactie van gereformeerd venster.
De tuchtprocedure loopt prima in de HHK.
Maar dit via een obscuur blaadje uitvechten gaat natuurlijk niks opleveren.

Waarom is de familie op 't Hof nog geen procedure begonnen? Of willen ze de waarheid niet boven water?
Ze waren nogal goed in een rechtbank op te zoeken.
Daar dachten de kinderen van Juffer heel anders over.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

daar zijn wel wat zaken uit geleerd en zijn de afgelopen jaren ook wel veranderingen in de procedure geweest.
Zo wordt een zaak tegen een ambtsdrager direct door de classis behandeld.
Dat lokale mensen zich niet aan een procedure houden, maakt niet dat de procedure niet goed is.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:53 daar zijn wel wat zaken uit geleerd en zijn de afgelopen jaren ook wel veranderingen in de procedure geweest.
Zo wordt een zaak tegen een ambtsdrager direct door de classis behandeld.
Dat lokale mensen zich niet aan een procedure houden, maakt niet dat de procedure niet goed is.
Eens en als een of beide partijen ontevreden is over de procedure betekent ook niet automatisch dat de procedure niet goed is.

De vraag is wel wat een goede procedure waard is als mensen wegkomen met het zich niet aan een. procedure houden. (Dit bedoel ik niet over deze casus of de HHK, maar in zijn algemeenheid.)
Henk J

Bericht door Henk J »

CvdW schreef: Vandaag, 09:41 Je moet de zaak omdraaien. Bij een moderamen is de scriba officieel woordvoerder. Waarom heeft de voorzitter dan gebeld?
Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Misschien vanwege de aard van de zaak en het is natuurlijk een interne aangelegenheid. Naar buiten toe is de scriba de officiële woordvoerder maar intern loopt dat weleens anders.
CvdW

Bericht door CvdW »

Henk J schreef: 44 minuten geleden
CvdW schreef: Vandaag, 09:41 Je moet de zaak omdraaien. Bij een moderamen is de scriba officieel woordvoerder. Waarom heeft de voorzitter dan gebeld?
Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Misschien vanwege de aard van de zaak en het is natuurlijk een interne aangelegenheid. Naar buiten toe is de scriba de officiële woordvoerder maar intern loopt dat weleens anders.
Aard van de zaak heeft er niet mee te maken. Ik ben benieuwd of er ergens beschreven is dat bij externe aangelegenheid scriba woordvoerder is en als het intern is dan doen we maar wat. Wellicht een punt van aandacht voor commissie Kerkrecht.
Plaats reactie