joh, weet je wat, laat maar zittendré schreef:Jij mist iets in het artikel van Post, prima, had hij er makkelijk bij kunnen schrijvenm dat het waardevol is samen te zingen. (heb je dan het eerste gedeelte wel goed gelezen??)limosa schreef:
Ik heb het globaal gelezen. Tuurlijk is het makkelijk te schieten op koren en het gebrek aan diepgang enzo. Maar wat wil je ermee bereiken? Ik mis (en ik vind dat een gemis) in het artikel de notie hoe geweldig waardevol het is als men met elkaar zingende onbevangen tot eer van God bezig mag zijn. De liederen die men dan zingt beoordelen als waren het preken en dan even in een artikeltje afbranden is mij veel te simpel. Talloze koren zingen deze liederen en verschillende psalmen waardoor best een redelijk evenwicht ontstaat. Ja, als je verwacht dat je muzikale donderpreken kunt beluisteren, dat niet. Maar waarom zou je dat willen?
Maar hij mist ook wat in deze liederen en geeft aan dat het goed is om eens te kijken naar wat je zingt. Jij mag dus wel schrijven wat je bij hem mist, maar hij niet wat hij in die liederen mist?
ik heb van die momenten dat heel die kerkelijke eenheid me gestolen kan worden, wat een gezever, die meneer Post moet maar lekker binnen de muren van de GerGem zijn dingetje doen, als het daar gepikt wordt zal het me verder ook een zorg zijn
aaahh, dat lucht op . . .