Zing een lied. Of niet?

Aquilla

Bericht door Aquilla »

dan hebben jullie z'n stukje in de Daniël nog niet gelezen zeker met de titel "Zing een lied. Of niet". Ik heb het nu drie keer gelezen en ook bij de derde keer rol ik echt van m'n stoel van verbazing; wat een nonsens wordt daar neergeschreven en wat doet hij daar onzettend onrecht aan de inhoud van een aantal liederen....
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Aquilla schreef:dan hebben jullie z'n stukje in de Daniël nog niet gelezen zeker met de titel "Zing een lied. Of niet". Ik heb het nu drie keer gelezen en ook bij de derde keer rol ik echt van m'n stoel van verbazing; wat een nonsens wordt daar neergeschreven en wat doet hij daar onzettend onrecht aan de inhoud van een aantal liederen....
wat bedoel je?
wie, wat waar wanneer en hoe?
refo

Bericht door refo »

Ja, die Steef houdt nergens vrienden over als hij zo doorgaat.

De jeugd neemt hij z'n liedbundel af. De dominees hun zwarte hoed.

De liederen die hij afserveert worden door het Goudse jeugdkoor gezongen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Aquilla schreef:dan hebben jullie z'n stukje in de Daniël nog niet gelezen zeker met de titel "Zing een lied. Of niet". Ik heb het nu drie keer gelezen en ook bij de derde keer rol ik echt van m'n stoel van verbazing; wat een nonsens wordt daar neergeschreven en wat doet hij daar onzettend onrecht aan de inhoud van een aantal liederen....
Dat willen we graag lezen. Want @Lassie het heeft niets met het bespreken van personen te maken wanneer gesteld wordt dat de pennevruchten van deze meneer herhaaldelijk verbazing -om niet te zeggen ergernis- wekken.
Miscanthus

welke Steef? welke l;iedbundel?

en wat heeft dat met hoeden te maken?
ik snap er geen sikkepit meer van hier.... :roll:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:welke Steef? welke l;iedbundel?

en wat heeft dat met hoeden te maken?
ik snap er geen sikkepit meer van hier.... :roll:
o o, Misc, je lijkt wel een beetje weggegroeid van... :| 8) :shock: :mrgreen:
refo

Bericht door refo »

In de krant schreef dr SD Post een stukje tegen de zwarte hoed van de dominee. Dat zou onnodig afstand scheppen tussen jongere en de dominee. Vanaf 2007 dus geen zwarte hoeden meer. Analogie: de steek en kuitbroek zijn er ook niet meer.

In de Daniel van deze week schreef hij een stukje tegen bepaalde liederen. Er werden drie liederen besproken die 'niet zouden kunnen'. Minstens 1 lied is opgenomen in het repertoire van de Goudse Jeugdzang. Er reken dat daar niet alles door de commissie komt.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Triest artikel in de Daniël idd.

We moeten deze liederen maar niet meer zingen, want ze zijn erg eenzijdig en/of oppervlakkig:
- Abba Vader
- Heer' ik kom tot U
- Als een hert dat verlangt naar water

Eenzijdig, in de zin dat er van 'de drie stukken' (HC) maar 1 of 2 aan de orde komen..... In bijvoorbeeld "Heer' ik kom tot U" gaat het niet over Gods toorn en het woordje genade komt er niet in voor.

:cry:
Laatst gewijzigd door Pim op 23 okt 2006, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
BJD

Bericht door BJD »

idd. Ik heb het ook herlezen, nog eens herlezen. Onbegrijpelijk....
Ik zat op een gegeven moment ook op de grond. Ook van mijn stoel gevallen...
Laatst gewijzigd door BJD op 23 okt 2006, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Miscanthus

Pim schreef:Eenzijdig, in de zin dat er van 'de drie stukken' (HC) maar 1 of 2 aan de orde komen..... In bijvoorbeeld "Heer' ik kom tot U" gaat het niet over Gods toorn en het woordje genade komt er niet in voor.

ja, in de meeste kerstliederen gaat het ook niet over Golgotha of de wederkomst.....
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

wim schreef:
Pim schreef:Triest artikel in de Daniël idd.

We moeten deze liederen maar niet meer zingen, want ze zijn erg eenzijdig en/of oppervlakkig:
- Abba Vader
- Heer' ik kom tot U

Eenzijdig, in de zin dat er van 'de drie stukken' (HC) maar 1 of 2 aan de orde komen..... In bijvoorbeeld "Heer' ik kom tot U" gaat het niet over Gods toorn en het woordje genade komt er niet in voor.

Da's dan weer eenzijdig van dhr. Post. Ze zullen daar vast wel meer zingen dan de genoemde liederen.
Wat bedoel je met 'daar'?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
wim

Bericht door wim »

Pim schreef: Wat bedoel je met 'daar'?
Sorry, foutje. Te snel gelezen. Ik dacht dat er muziekstukken van een bepaald koor werden besproken.
Laatst gewijzigd door wim op 23 okt 2006, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Pim schreef:Triest artikel in de Daniël idd.

- Abba Vader
- Heer' ik kom tot U

Hebben ze niet toevallig een alleruiterste streepje aan de alleruiterste rechterflank van de gergezindte waar deze heer in past? Wát een onzinnig iets, sorry dat ik het zeg, maar hier zijn geen woorden voor!
dré

Bericht door dré »

ook dit artikel heb ik gelezen en ik moet zeggen. Hij heeft niet helemaal ongelijk vind ik. Bepaalde liederen zijn gewoon eenzijdig. En Post geeft ook aan dat hij een bepaalde keus heeft gemaakt in de te bespreken liederen. Als je alleen deze liederen zou zingen zou er denk ik ook wel wat aan schorten. Als je een programma voor een zangavond maakt moet je zoeken naar het juiste evenwicht. Als één van deze (of soortgelijke liederen) op je repertoire staan, zorg dan wel voor het juiste evenwicht.

Als ik ergens kom en ze zingen Abba Vader, zing ik gewoon mee. Maar voor een zangavond zal ik het denk ik niet uitkiezen! :oops:

Kon me aardig vinden in de artikeltjes van Post.
dré
--------

Credo in unum Deo
parsifal

Bericht door parsifal »

iemand die het berichtje in kan scannen?
Plaats reactie