Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

merel

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
refo schreef:
Dodo schreef:Ik hoorde vanmorgen op de radio dat in Israel een derde prik wordt overwogen als booster, voor mensen met bepaalde gezondheidsproblemen, zoals mensen die een transplantatie hebben gehad. Niet standaard voor iedereen.
Maar waarom dan?
Omdat hun immuunsysteem slecht werkt.
Al zou dat zo zijn, hadden ze dat dan niet gelijk kunnen vertellen?

Persoonlijk denk ik wat anders. Wat ik denk is dat de corona voor een heel ander doel is. We hebben nu een vaccin. Je hoort nú al weer over een extra prik, en deze prikken blijven komen. Op de gegeven moment kan dat natuurlijk niet meer, en dan komt het, dan is er net toevallig een nieuwe technologie, en die kan altijd op afstand bekijken of je een of andere aandoening hebt. Misschien wel in de vorm van een chip of iets dergelijks, dat weet ik niet precies. En misschien denken er dat ik een complotdenker ben, dat maakt met niet echt uit, maar ik denk dit echt. En de signalen lijken steeds te kloppen. Ik heb altijd al gezegd dat er steeds nieuwe prikken bij moeten komen. En we beginnen dus nu al aan de 3e prik. En geloof me, die derde prik gaat er in NL ook komen.
Meen je dit serieus?

Wat is zo eng aan een derde prik? De DKTP, HIB-HepB, BMR, pneumokokken, HPV krijg je als kind ook meerdere keren. Stoppen ze daar ineens ook een chip in?
merel

Bericht door merel »

Roos2018 schreef:
Panny schreef:
Al zou dat zo zijn, hadden ze dat dan niet gelijk kunnen vertellen?

Persoonlijk denk ik wat anders. Wat ik denk is dat de corona voor een heel ander doel is. We hebben nu een vaccin. Je hoort nú al weer over een extra prik, en deze prikken blijven komen. Op de gegeven moment kan dat natuurlijk niet meer, en dan komt het, dan is er net toevallig een nieuwe technologie, en die kan altijd op afstand bekijken of je een of andere aandoening hebt. Misschien wel in de vorm van een chip of iets dergelijks, dat weet ik niet precies. En misschien denken er dat ik een complotdenker ben, dat maakt met niet echt uit, maar ik denk dit echt. En de signalen lijken steeds te kloppen. Ik heb altijd al gezegd dat er steeds nieuwe prikken bij moeten komen. En we beginnen dus nu al aan de 3e prik. En geloof me, die derde prik gaat er in NL ook komen.
Je fantaseert maar wat raak over chips en dergelijke.
Of heb jij iemand uit de regering ooit zoiets horen zeggen?
De enige bronnen zijn inderdaad compotdenkers op internet die een grote fantasie hebben.
Over welke signalen heb je het die steeds lijken te kloppen?
En wat zouden die chips precies moeten gaan betekenen in de strijd tegen corona?
Vaccinaties zijn al tientallen jaren een beproefde en heel succesvolle methode in de strijd tegen virussen. Het is dus helemaal niet vreemd of opvallend dat regeringen zich daar op richten. Het zou misschien zelfs vreemder zijn als ze het niet zouden doen. het is dus nergens voor nodig om daar complotten achter te zoeken lijkt me.
20% van de SGPers zijn complotdenkers:
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b9c11e5b/
Klopt en dat is zeer ernstig. Daarom krijgt Baudet in kerkelijke kringen ook voet aan de grond.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Met of zonder pandemie, met of zonder vaccin wordt de wereld voorbereid op het einde van de tijd. Een tijd waarin de antichrist een poos zijn gang mag gaan. Waarbij allen die hem aanhangen zijn teken zullen dragen en aan het ‘normale’ maatschappelijk verkeer kunnen deelnemen. Er zal een deel van de mensen zijn die geïsoleerd zullen raken omdat ze Christus aanhangen. Ik denk dat dit zich sluipenderwijs aan het voltrekken is, zonder dat wij dat als lauwe christenen goed opmerken.
Ik kan de huidige technische ontwikkelingen en wetenschap en de uitwerking daarvan niet anders zien dan een versnelling van de profetie uit Openbaringen. Maar we moeten niet net doen alsof het nieuw is. De trend is al jaren zichtbaar en ingezet. En we moeten er ook niet verwonderd over zijn. Christus heeft het in Zijn Woord ons toch voorzegd?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Ik verbaas mij erover dat sommigen hier menen dat het handelen van de overheid 'logisch' was en is, ook op het gebied van vaccinatie.
Als ieder land grotendeels kiest voor een soortgelijke strategie, dan is er blijkbaar wereldwijd redelijke consensus over welke beleid past bij het bestrijden van een pandemie.
Er is maar heel weinig aandacht geweest voor de ontwikkeling van medicijnen en natuurlijke preventie; de focus op vaccinatie is wel degelijk eenzijdig, zeker als het gaat om niet-risicogroepen.
Wat je hier beweert is niet waar. De EU-commissaris voor zorg stimuleert ontwikkeling en toelating van covid-medicijnen. De EU stelt hiervoor 340 miljoen beschikbaar. Het doel is om dit jaar 5 medicijnen goedgekeurd te krijgen door EMA. Daarnaast is bijv. de neusspray van Intravacc mede gefinancierd door de Nederlandse overheid. Zo zijn er tal van voorbeelden te geven van overheden die onderzoek naar medicijnen en behandelingen financieren.
Het overheidsingrijpen en de uitgeoefende druk en drang is daarom wel degelijk aanleiding tot zorg.
Ik maak me meer zorgen om mensen die zich niet willen laten vaccineren en daardoor blijvend een gezondheidsrisico vormen voor anderen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Meen je dit serieus?
Wat is zo eng aan een derde prik? De DKTP, HIB-HepB, BMR, pneumokokken, HPV krijg je als kind ook meerdere keren. Stoppen ze daar ineens ook een chip in?
Zeker. Heb je dat nog nooit gezien op de röntgen foto's?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik eet ze af en toe!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik zie ook niet wat de overheid er mee wint als iedereen ingeënt wordt, behalve gezondheidswinst. Maar verder? Welke controle wordt er mee gekregen?
En wat betreft de weigeraars: dat is een heel diverse groep. Voor een deel zijn dat mensen met religieuze redenen, maar ook (en er is overlap) wappies, macrobiotische mensen, mensen die de hakken in het zand zetten als er wat drang wordt uitgeoefend.
Het vaccin is nou niet bepaald het sibboleth van de toekomst.
Charles

Bericht door Charles »

Dodo schreef:Ik zie ook niet wat de overheid er mee wint als iedereen ingeënt wordt, behalve gezondheidswinst. Maar verder? Welke controle wordt er mee gekregen?
Ik snap eigenlijk niet dat iemand dat niet ziet of minstens kan bedenken.
Dodo

Bericht door Dodo »

Charles schreef:
Dodo schreef:Ik zie ook niet wat de overheid er mee wint als iedereen ingeënt wordt, behalve gezondheidswinst. Maar verder? Welke controle wordt er mee gekregen?
Ik snap eigenlijk niet dat iemand dat niet ziet of minstens kan bedenken.
Nou, misschien wil je dat dan uitleggen. In Jip en Janneke-taal graag, dan kan ik het begrijpen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Charles schreef:
Ditbenik schreef: Zolang er geen medicijn is, is dat immers de meest efficiënte vorm om het virus terug te dringen
Daar heb ik nou juist veel kritiek over gehoord van diverse artsen: de eenzijdige focus op een vaccin en niet kijken naar werkende (reguliere) medicijnen.

Mijn verhaal hierboven is ook samen te vatten als: de macht die steeds hoger komt te liggen in combinatie met toename van controle en toezicht op het individu. Leg die ontwikkeling eens naast Openbaring.
Die medicijnen worden ook wel onderzocht. Punt is dat die onderzoeken ook gedegen moeten gebeuren en niet gebaseerd op wat anekdotisch bewijs van een huisarts of een politicus. En ja als je Hydroxychloroquine of chloroquine bedoelt. De bijwerkingen daarvan zijn niet mis als je ze vergelijkt met de bijwerkingen van vaccins.

Ik maak me ook zorgen om maatregelen zoals in Frankrijk en Griekenland (als deze doorgaan als alle volwassenen het vaccin hebben aangeboden gekregen). Tot die tijd is zo'n maatregel wel te verdedigen. Ik ben wel bang dat overheden risico's niet meer in verhouding zien. Zolang de fietshelm voor kinderen niet verplicht is, zie ik de gezondheid van kinderen als een slecht argument om onderwijs op afstand etc te promoten. (Daarom denk ik dat fietshelmen wel verplicht moeten worden en draag ik er zelf ook één op de fiets).

Trouwens wel een mooie observaties dat de refos zich nu zorgen maken om beperkte toegang tot cafés, clubs en bioscopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Juist. De apostel roept op om nuchter te zijn en te waken in de gebeden. Dat staat haaks op complotdenken en waken bij vage filmpjes.

Mensen die zich druk maken om de Europese overheden hebben oogkleppen op. In China en Rusland is hun gedachte al werkelijkheid, en daar komt geen complot aan te pas. Het is gewoon het logisch uitvloeisel van de huidige technische mogelijkheden. Er is ook geen reden om een goede overheid het gebruik van die middelen te ontzeggen. Als er een slechte overheid komt, is de invoering ook zo geregeld. Dat zie je in Hongkong, dat Groot-Brittannië aan zijn lot overliet.

Het is mijns inziens onnozel om daarom het goede gebruik van middelen uit te sluiten. Nog even los van de kwestie dat iederéén kan bedenken dat deurcolportage een stap kan zijn in het overtuigen van vaccinatieweigeraars. Daar heb je geen profetische gaven voor nodig, maar een bescheiden hoeveelheid gezond verstand.
parsifal

Bericht door parsifal »

Net via een tweet van een oud-collega:
https://link.springer.com/article/10.10 ... 21-06448-5
Het lijkt goed dat men voorzichtig is met medicijnen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Bizar!

Ik begrijp er niets van. Alsof de overheid wereldwijd de huidige maatregelen voor de lol nemen om iedereen te onderdrukken. In sommige landen mag je daar zeker bang voor zijn, maar ik denk dat wij in Nederland onze handen mogen dichtknijpen.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Bizar!

Ik begrijp er niets van. Alsof de overheid wereldwijd de huidige maatregelen voor de lol nemen om iedereen te onderdrukken. In sommige landen mag je daar zeker bang voor zijn, maar ik denk dat wij in Nederland onze handen mogen dichtknijpen.
Ik vind het vooral bizar, dat men denkt dat vaccins het middel zijn. Met mobiele telefoons is al een hoop informatie te verzamelen, en deels dankzij EU, hebben overheden en, erger, grote techbedrijven niet alle informatie over ons die we ze zouden toestaan door "accept" te klikken bij de ongelezen gebruikersvoorwaarden.
merel

Bericht door merel »

Precies en bijna heel refo Nederland inclusief kerken zit op social media. Denk dat deze data belangrijker zijn dan het optuigen van een vaccin.
Plaats reactie