Voor mensen die graag 3 keer willen, die hebben de mogelijkheid. Ook veel ouderen (is mijn ervaring) die graag die 3e keer bij de kerktelefoon meeluisteren.Erskinees schreef:Ik weet overigens dat mijn kerkenraad leden aanspreekt wanneer leden maar 1x komen i.p.v. de 2x. Dat doen ze op een positieve wijze gelukkig. De argumentatie die dan vaak gebruikt wordt is, hoewel de Bijbel geen twee diensten voorschrijft, je lid bent van een gemeente waar twee diensten worden gehouden en je dus ook beide diensten hoort te komen. Iedere eredienst is immers bedoeld voor de gehele gemeente. Ik vraag me af hoe dat werkt in gemeenten met drie diensten, waarbij de tweededienst bijna niemand komt opdagen. Worden leden daar op aangesproken? Is twee keer gaan daar genoeg? Zo ja, wat is dan nog de functie van de extra dienst?
Voor ouders met jonge kinderen, die gaan dan wel niet 3 keer maar kunnen nu 2x naar kerk ipv 1x.
Het alternatief van 2x crèche is lang niet bij alle jonge gezinnen een haalbare kaart. In de ochtend gaat meestal wel, maar de middag / avonddienst is met het ritme van de jonge kinderen slecht te combineren met crèche.
En dan heb je nog ik de GG het voordeel dat je als vacante gemeente sneller 1 van de diensten een predikant hebt, zonder dat iedere zondag de aanvangstijden van de diensten gewijzigd moeten worden.