Het ging om de vraag of/waar er in de lijn van de Erskine's gepredikt wordt. Dat zou met een of meer citaten geïllustreerd kunnen worden.Jantje schreef:Doel je nu op mijn bijdragen?Valcke schreef:De (prediking van) de wet gaat niet ten koste van (de prediking van) het Evangelie en andersom ook niet. Helaas zien we dat velen het een wel in mindering brengen op het ander. Dat leidt dan of tot een verkapt remonstrantisme óf tot een inperking van het Evangelie. Juist daarom zijn de Erskine’s zo te waarderen: wet en Evangelie worden beide zonder enige terughouding en in hun volle kracht gepredikt.
Het feit dat de passages van Erskine's weerstand oproepen bij diverse posters (en specifiek het recht of volmacht om tot Christus te komen, op grond van het aanbod), zegt m.i. wel iets.
Ook is het onderscheid tussen Evangeliebeloften en verbondsbeloften/absolute beloften dat met betrekking tot de Evangelieprediking gemaakt wordt, zeer verwarrend. In het Evangelie komen álle beloften zonder onderscheid tot de hoorders. Het geloof is noodzakelijk om daadwerkelijk deel aan de beloften te ontvangen en in het verbond ingelijfd te worden, maar er is geen onderscheid tussen belofte A of belofte B als het gaat om de nodiging en de volmacht om te geloven door het Evangelie. Het zijn juist de beloften van het genadeverbond die door het Evangelie worden aangeboden.